A gazdasági válság nem csupán az autó-, hanem a hazai motorpiacot is alaposan megtépázta: 2008-hoz képest több mint felével zuhant az eladott új motorok száma Magyarországon. A mélyrepülésből való kilábalás évekig tarthat.



leftA kétkerekűeket is megritkította a válság - 2010 motoros újdonságaihttp://www.origo.hu/motor/20091230-2010-motoros-ujdonsagai.htmlKapott egy pofont a motorpiachttp://www.origo.hu/motor/20090319-zuhano-hazai-motorpiac.htmlHangtalan száguldás - a jövő motorjaihttp://www.origo.hu/motor/20090910-a-jovo-motorjai.htmlVálságmotor harmadáron - 2002 Suzuki GSX-R 600 teszt/motor/teszt/20090722-suzuki-gsxr-600-2002-teszt.html

A magyarországi motorpiac évek óta tartó csökkenését drámaian felgyorsította a 2008 őszén kirobbant gazdasági válság. Tavaly mindössze 3617 darab új motort regisztráltak, ami csaknem 54 százalékos csökkenésnek felel meg 2008-hoz képest.

A legtöbb motort, 1106 darabot a Honda adta el, és ezzel átvette a piacvezető szerepet az évek óta első helyen álló Suzukitól, amely 1001 eladott motort regisztrált. Jócskán lemaradva harmadik helyezett a Yamaha, a 427 motor közel 70 százalékos visszaesés 2008-hoz képest. A negyedik helyen holtversenyben áll a BMW és a Kawasaki 178-178 eladott motorral, a számokhoz azonban hozzá kell tenni, hogy amíg a Kawasaki közel 70 százalékos forgalomcsökkenést szenvedett el, addig a BMW számai "csak" 38 százalékban maradnak el 2008-hoz képest. Ami a 2010-es várakozásokat illeti - az importőröktől kapott információk alapján - az értékesítési tervszámok nem nőnek jelentősen, ugyanakkor a szakértői előrejelzések alapján van rá remény, hogy az év második felében megkezdődik a kilábalás a válságból.

Az eladott motorok fajtáját tekintve továbbra is a nagymotorok iránt volt a legnagyobb kereslet. A 125 köbcenti feletti kategóriában tarolt a Suzuki, hiszen a top 20 motor közül tizenegyet a márka jegyez. A legnépszerűbb nagymotor tavaly a Suzuki GSF 650 nevű túramotor volt 114 darabbal, második a Suzuki Intruder M 800 chopper 102 darabbal, míg harmadik a Honda CBF 600, amelyből 78 darab fogyott. Hengerűrtartalomtól függetlenül a tavalyi év slágermotorja a Honda CBF 125 nevű kismotor volt, amelyből 148 darab talált gazdára.

 

A legnépszerűbb húsz motor 2009-ben (125 cm3 feletti motorkerékpárok)

Helyezés

Modell

cm3

Kategória

Darab

1.

SUZUKI GSF 650

656

csupasz 

114

2.

SUZUKI M 800

805

chopper 

102

3.

HONDA CBF 600

599

csupasz

78

4.

HONDA CB 600 F

599

csupasz

66

5.

SUZUKI AN 400

385

nagyrobogó

66

6.

HONDA VT 750

745

chopper 

64

7.

HONDA CBR 600 RR

599

sport

63

8.

SUZUKI DL 650

645

enduró

60

9.

BMW R 1200 GS

1170

enduró

59

10.

SUZUKI GSX 1300

1340

sporttúra

55

11.

SUZUKI GSF 1250

1255

csupasz

54

12.

SUZUKI AN 650

638

nagyrobogó 

54

13.

SUZUKI VZR 1800

1783

chopper

54

14.

SUZUKI SV 650

645

csupasz

51

15.

YAMAHA FZ6-S

600

csupasz

50

16.

SUZUKI GSX-R 600

599

sport

48

17.

HONDA VFR 800

782

sporttúra 

47

18.

HONDA CBF 1000

998

csupasz

44

19.

HONDA CB 1000

998

csupasz

42

20.

SUZUKI GSX-R 1000

988

sport

42



Forrás: Suzuki