A gazdasági válság nem csupán az autó-, hanem a hazai motorpiacot is alaposan megtépázta: 2008-hoz képest több mint felével zuhant az eladott új motorok száma Magyarországon. A mélyrepülésből való kilábalás évekig tarthat.
A magyarországi motorpiac évek óta tartó csökkenését drámaian felgyorsította a 2008 őszén kirobbant gazdasági válság. Tavaly mindössze 3617 darab új motort regisztráltak, ami csaknem 54 százalékos csökkenésnek felel meg 2008-hoz képest.
A legtöbb motort, 1106 darabot a Honda adta el, és ezzel átvette a piacvezető szerepet az évek óta első helyen álló Suzukitól, amely 1001 eladott motort regisztrált. Jócskán lemaradva harmadik helyezett a Yamaha, a 427 motor közel 70 százalékos visszaesés 2008-hoz képest. A negyedik helyen holtversenyben áll a BMW és a Kawasaki 178-178 eladott motorral, a számokhoz azonban hozzá kell tenni, hogy amíg a Kawasaki közel 70 százalékos forgalomcsökkenést szenvedett el, addig a BMW számai "csak" 38 százalékban maradnak el 2008-hoz képest. Ami a 2010-es várakozásokat illeti - az importőröktől kapott információk alapján - az értékesítési tervszámok nem nőnek jelentősen, ugyanakkor a szakértői előrejelzések alapján van rá remény, hogy az év második felében megkezdődik a kilábalás a válságból.
Az eladott motorok fajtáját tekintve továbbra is a nagymotorok iránt volt a legnagyobb kereslet. A 125 köbcenti feletti kategóriában tarolt a Suzuki, hiszen a top 20 motor közül tizenegyet a márka jegyez. A legnépszerűbb nagymotor tavaly a Suzuki GSF 650 nevű túramotor volt 114 darabbal, második a Suzuki Intruder M 800 chopper 102 darabbal, míg harmadik a Honda CBF 600, amelyből 78 darab fogyott. Hengerűrtartalomtól függetlenül a tavalyi év slágermotorja a Honda CBF 125 nevű kismotor volt, amelyből 148 darab talált gazdára.
A legnépszerűbb húsz motor 2009-ben (125 cm3 feletti motorkerékpárok)
Helyezés | Modell | cm3 | Kategória | Darab |
1. | SUZUKI GSF 650 | 656 | csupasz | 114 |
2. | SUZUKI M 800 | 805 | chopper | 102 |
3. | HONDA CBF 600 | 599 | csupasz | 78 |
4. | HONDA CB 600 F | 599 | csupasz | 66 |
5. | SUZUKI AN 400 | 385 | nagyrobogó | 66 |
6. | HONDA VT 750 | 745 | chopper | 64 |
7. | HONDA CBR 600 RR | 599 | sport | 63 |
8. | SUZUKI DL 650 | 645 | enduró | 60 |
9. | BMW R 1200 GS | 1170 | enduró | 59 |
10. | SUZUKI GSX 1300 | 1340 | sporttúra | 55 |
11. | SUZUKI GSF 1250 | 1255 | csupasz | 54 |
12. | SUZUKI AN 650 | 638 | nagyrobogó | 54 |
13. | SUZUKI VZR 1800 | 1783 | chopper | 54 |
14. | SUZUKI SV 650 | 645 | csupasz | 51 |
15. | YAMAHA FZ6-S | 600 | csupasz | 50 |
16. | SUZUKI GSX-R 600 | 599 | sport | 48 |
17. | HONDA VFR 800 | 782 | sporttúra | 47 |
18. | HONDA CBF 1000 | 998 | csupasz | 44 |
19. | HONDA CB 1000 | 998 | csupasz | 42 |
20. | SUZUKI GSX-R 1000 | 988 | sport | 42 |
Forrás: Suzuki
Utolsó kommentek