Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A legvonzóbb hátsó Genfből

Szinte az égig felnyíló karosszérialapok, gyökérfonatként a belsőtérben végigkanyargó műanyag indák, és ezernyi üvegdarabkához hasonlító, eléggé ijesztő hátsórész - ezek a legfőbb ismertetői az új Bertone-tanulmánynak.



Rendszerint kétféle tanulmányautó látható a nagy nemzetközi autószalonokon. A szériagyártáshoz közel állók (például a Peugeot 508), és a valós autóipari igényektől teljesen elszabadult tervezői képzelet szülöttei. A nemrég újjászervezet 75 éves dizájncég Pandion modellje ez utóbbi kategória legextrémebb darabja a Genfi Autószalonon.

A jármű valójában egy ragadozó madár, a Pandionidae sportkocsiba álmodott megtestesítője. Orra a névadó madár kampós csőrére, míg ajtónyitó szerkezete a ragadozó égbe emelt hosszú szárnyaira hasonlít. Ez utóbbi az autó leglátványosabb eleme. Tulajdonképpen nem csak az oldalajtók fordulnak az égbe, hanem az első-hátsó sárvédőkkel együtt az autó egész, 3,6 méter hosszú oldala, ami élőben igen impozáns látványt nyújt.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Tényleg nem belemagyarázás, valóban könnyű az embernek a standon kapott sajtóanyagban szárnyait magasba feszítő sólyomfélét beleképzelni a formába. Annál zavarosabb - habár szintén rendkívül látványos -, hogy miként jön a madáralakhoz az enteriőr közepén végigfutó, elöl a műszerfalba fonódó gyökérszerű képződmény. A sajtóanyag egyik fotóján a világörökség részét képező angkori templomváros egy gyökérrel benőtt épületbejáratát látni, de a szöveg ezen kívül sok mindenbe belekap. Van itt algoritmus, élő szövet, Alfa-vonalak - ezt a formát valóban nem könnyű magyarázni.

Az egész szalon legbizarabb autóhátsóját is az az állítólag 200 mérnökből álló csapat alkotta meg, amely a Pandionért felelős. Mike Robinson főtervező szerint  a lendületes íveket viszi tovább a farr-rész, így nem fullad ki a formaterv a hátsó résznél, mivel ugyanolyan dinamikus marad, mint az autó egésze. Valójában annyira vonzza a tekintetet, hogy hosszan kémleltem, ez mi lehet, és miként csinálták ilyenre. Olyan, mintha egy nagy gyurmagombócba 10-20 centis fekete üveglapokat nyomkodtak volna sűrűn egymás mellé úgy, hogy azért bőven kiálljanak a kocsiból. A tervezők magyarázata itt már közelebb áll a valósághoz: kristályról, pengékről és üstökös-csóváról írnak.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Maradva a valóságnál, a Pandiont az Alfa Romeo számára készítette a Bertone. Az alap a 8C Competizione, amelynek 450 lóerős motorja állítólag 320 km/óráig tudja gyorsítani a sólyom-gyökér-kristály járművet.

0 Tovább

Fornasari a Genfi Autószalonon: csak 600 lóerő felett

Egzotikus autós manufaktúrákból nem volt hiány Genfben, Svájcban ugyanis megvan az a fizetőképes kereslet, aminek megéri bemutatni a kis példányszámú autócsodákat is. Talán a legegyedibb modelleket a Fornasari standján lehetett látni, ezek közös jellemzője az összetéveszthetetlen külső, a Corvette-ből származó hétliteres, 610 lóerős V8-as alumíniummotor, és az összkerékhajtás.



Brutális külsőt kapott a Racing Buggy
(Még több kép a galériában. Kattintson a képre!)


 



1999-ben barátaival közösen alapította Giuseppe Fornasari Olaszországban a céget, korábban Corvette-ek importálásával és versenyre felkészítésével foglalkoztak. Giuseppe az autók szeretetét és technikai ismereteit apjától, Gigi Fornasaritől örökölte, aki az 50-es években gyári versenyző volt a Maseratinál és az Alfa Romeónál. A kis példányszámú luxusautók építése mellett tereprali autókat is készítenek és versenyeztetnek Olaszországban.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

A buggy műszerfala luxusautós elemeket is tartalmaz

 

A Fornasari legújabb utcai modellje az agresszív, szögletes formákkal megáldott Racing Buggy, amely akár egy tudományos-fantasztikus filmben is szerepelhetne. Narancs fényezése nélkül is vonzaná a tekinteteket a kétajtós, négyüléses szabadidő-autó, technikája a versenysportból származik. Csővázas felépítményére műanyag karosszériaelemeket csavaroztak, minden keréknél kettős keresztlengőkaros futóműveket találunk 240 mm-es rugóúttal, a fékeket a Brembo szállítja.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

A Tender tetejét a jachtok ihlették

 

Közel 50-50 százalékban oszlik meg az 1,6 tonnás üres tömeg a tengelyek között, de a 748 Nm-es nyomaték elosztása már nem szimmetrikus. A központi viszkós differenciálmű az erő 60 százalékát küldi hátra, az erőátvitel lehet négyfokozatú automata vagy hatfokozatú kézi váltó. Meglehetősen ijesztő lehet benne ülni és kívülről látni, amikor 280 km/órával száguld, de a gyorsulása sem hétköznapi, ugyanis 3,8 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órát, ezzel a legtöbb sportkocsit maga mögé utasítja. Fogyasztása sem titok, állítólag 14 liter körül alakul, ami meglehetősen optimista becslésnek tűnik.

0 Tovább

Ömlött a víz a Peugeot-standon

A legszebb stand-részletet a Peugeot építette Genfben: egy vakító fehérséggel körbevett vízesést.



A képek elég jól megmutatják az ötletet. Úgy kell elképzelni a helyet, mintha egy körülbelül húszszor tíz méteres óriástojás két szélét hosszában levágták volna, s az egyik felére teljes hosszban egy vízesést építettek, míg a másik lyukasan maradt. Itt mehetnek be a tényleg vakítóan fehér, agyonvilágított tojás belsejébe a látogatók. A franciák az SR-1 fantázianévre keresztelt hibrid sportkocsi-tanulmányukat mutatták állították ide, valamint picit arrébb egy futurisztikus kerékpárt.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Kevésbé sok fény és csillogás jutott az autószalon előtt még 508-asként hirdetett felső középkategóriás limuzin-tanulmányukra, amely az ígéretek szerint egyszerre váltja majd a márka kínálatában a 607-est és a 407-est. Az 508-as számmal sem találkoztunk, és az autó formája sem igazán nyerte el a tetszésünket, röviden összefoglalva: kevésbé karakteres, mint az SR-1, vagy mint a jelenlegi Peugeot-k.

Forrás: AFP

Szimpatikus viszont az ígért technika. A leendő csúcs-Peugeot összkerékhajtású dízel-hibrid lesz, 165 lóerős gázolajos erőforrással, és 38 lovas elektromotorral. Az előzetes gyári adat szerint 3,8 liter gázolajat fogyaszt majd száz kilométeren a jármű (károsanyag-kibocsátása 99 g/km), amelynek szériaváltozatát valószínűleg az őszi Párizsi Autószalonon mutatják be.

0 Tovább

Aranyozott Rolls Royce szpojlerekkel

Ezúttal hazai pályán sikerült a svájci Mansory tuningcégnek megnyerni a szalon legízléstelenebb autója címet.



Frankfurtban egy Bentley Continental GT-ből lett Paris Hilton-féle rózsaszín játékszert állítottak ki, míg Genfben egy Rolls Royce Ghost esett áldozatául a Mansory giccsre hajlamos dizájnereinek. Bearanyozták a hatalmas hűtőrácsot a szárnyas angyalkával együtt, de jutott nemesfém a kilincsekre, a felnikre és a műszerfalra is, sőt még két-két aranyozott csíkot is végighúztak az 5,6 méteres karosszéria oldalain. Némi finom szpojlerezést is kapott a jármű a csomagtartó fedelén, valamint az ütközők formáján is alakítottak. Az összhatás igazán borzasztó volt élőben.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Hozzányúltak a svájciak az eleve tekintélyt parancsoló adatokkal bíró motorhoz is. A kék-arany Ghost V12-es 6,6 literesének teljesítményét 570 lóerőről 720-ra emelték, míg eredetileg 780 Nm-es nyomatékát 1020-ra. Mindezt nagyobb turbófeltöltőkkel érték el a mérnökök, és módosítottak a motorvezérlésen is.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Még Genfbe érkezésünk előtt elhatároztam, hogy az összepingált és agyontuningolt luxusautókkal kapcsolatban nem emlegetek majd lehetséges vásárlóként arab milliárdosokat, de az aranyozott Rollsot ott jártamkor - ránézésre - épp egy ilyen dongta körül. Az öltönyös férfinek annyira tetszett a jármű, hogy megkért egy távol-keleti fotós kollégát, csináljon már róla néhány gyors képet a batár mellett. Miután ez megtörtént, odament a fotóshoz, átölelte a meglepett fiatal srácot, és kíváncsian visszanézte saját magát a gép kijelzőjén.

0 Tovább

Porsche Panamera-körkép Genfből

A Porsche első négyajtós szériaautója szinte az összes kiállító tuningcéget megihlette Genfben. Abban mind megegyeznek, hogy a Turbo gyárilag sem szerény, 500 lóerős motorját 700 lóerő körülire húzták fel, azonban a karosszéria-átalakítások erősen különböznek.



Még több kép a galériában. Kattintson a képre!

 



Szerény, fapados modellnek tűnik mellettük a már általunk is kipróbált gyári Panamera, pedig az alapmodellért is legkevesebb 33 millió forintot kell leperkálni, és ebben még a hátsó ablaktörlő és a kalaptartó sincs benne.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek