Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Magyar jövőkapucniban feszítenek a Chevrolet Volt standján

Első díjat nyert tavaly a Young Creative Chevrolet versenyen magyarországi fordulóján a MOME öt hallgatója; az általuk tervezett, kabriótető ihlette merev kapucnis kreációt viseli a genfi Chevrolet-standon a Volt mellett pózoló fotómodell.

Még több fotó a galériában, a képre kattintva, több információ az alkotókról itt.



0 Tovább

Panda-születésnap és Avatar-fa a Fiatnál

Ahogy Frankfurtban, úgy Genfben is a Fiat standja volt a leginkább emberközeli hely, a dekorációt gyermekrajzok alapján készítették el.



Az olaszok kiállítóterületén a 0,9 literes kéthengeres motor volt a fő attrakció. 65, 85 és 105 lóerős változatban készül majd a Multiair szelepvezérléssel ellátott blokk, a középső, már turbóval lélegeztetett verzió nyártól lesz megvásárolható, elsőként az 500-asban. Autóba építve, és magában is kiállították a Twin-Air motort, utóbbi volt az érdekesebb, mert az Avatar című filmben látható Lélek-fához hasonló installáció közepébe tették.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Megjelent a Multiair technológia a Bravóban is, a 140 lóerős 1,4-es turbómotor a régi 120 lóerős T-Jetet váltja, és start-stop rendszert is kap, így kilométerenként csak 132 gramm szén-dioxidot bocsát ki. Ugyanez a motor 135 lóerővel a Punto Evóban is elérhető lett. Újdonság még a 95 lóerős 1,3-as Multijet dízel az 500-asban, és ennek az erőforrásnak a 85 lóerős kivitele a Punto Evo takarékosságra hangolt Eco változatában, szintén motorleállító rendszerrel.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

A sajtótájékoztatók után a hoszteszek belekezdtek a Happy birthday to you című örökbecsűbe, az ünnepelt a Panda volt, ugyanis első változatát pontosan 30 évvel ezelőtt, ugyanitt mutatták be. Azóta több mint hatmillió példány kelt el a praktikus miniautóból, a harmadik generációt állítólag két éven belül bemutatják. Nekem különösen megható volt a kis ünneplés, ugyanis én is egy 18 éves Pandával járok, és én is idén töltöm be a harmadik x-et. A dal után begurítottak egy Panda alakú tortát, amelyet maga Lorenzo Sistino, a Fiat vezérigazgatója vágott fel az érdeklődőknek. Hamar elfogytak a köré rakott Panda modellautók, még úgy is, hogy az aljuk cukorral volt bevonva.

0 Tovább

Az első tágas Mini és az intelligens hibrid 5-ös BMW

Örömteli hír, hogy a Mini bemutatta első olyan modelljét, amelyben már hátul is elférni. A terepes jegyekkel felruházott Countryman élőben is jól néz ki, az üléspróba bebizonyította, hogy a helykínálata nagyjából akkora, mint egy tágasabb kompakt autóé. Műszerfala szinte teljesen olyan, mint a kisebb Minikben, és az üléseken sem láttam változást.



Az első Mini, amiben hátul is el lehet férni
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

 



A pavilonon kívül is szolgáltatott meglepetést a márka: egy marketinges gerillaakció keretében a Genf melletti hegy oldalára kivetített "MINIWOOD" felirattal gyakorlatilag átkeresztelték a közelben fekvő Lake Geneva települést, méghozzá a klasszikus Hollywood felirat stílusában. A gigantikus betűket a francia oldalon lévő Mont Saleve-hegy oldalára vetítették ki úgy, hogy Genf utcáiról is látható legyen.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

A projektorok által kivetített kép 30 méter magas és 192 méter hosszú, esténként pedig Genf több kilométeres körzetében is látható. A nagyteljesítményű projektorok 348 ezer ANSI lumen fényerővel, összesen 5760 négyzetméteren, több mint 28 ezer watt energia felhasználásával működnek.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

A BMW standján az új 5-ös volt a legfontosabb látnivaló, de mi már annyit írtunk róla, hogy inkább a többi újdonsággal foglalkoztam. Nos, a frissített X5-ösön olyan kevés a külső változás, hogy alig lehet észrevenni, viszont a motorpaletta szinte teljesen új, és a különböző asszisztens rendszerek is belekerültek az 5-ösből és a 7-esből.

Minden modellben lecserélték a régi, háromliteres biturbó benzinest az ugyanekkora hengerűrtartalmú, és erejű, viszont egyturbós blokkra. Ennek teljesítménye a legtöbb esetben 306 lóerő, azonban a Z4 sDrive35is-ben már 340 lóerőre képes, ezt kínálják Z4 M helyett. Az M3 után végre a kisebb polgári modellekbe is megérkezett a hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó extraként, akár az 1-es sorozatba is. A nagyobbak, az X5-ös és az X6-os pedig az új nyolcfokozatú, hagyományos automatát kapta meg.

Kint volt a tavasztól egyes piacokon már megvásárolható két hibrid modell, a 7-es Activehybrid és az X6 Activehybrid is, ezek között hatalmas különbség van a hajtáslánc tekintetében. A limuzin csak enyhe hibrid, azaz nem tud csak elektromos energiával haladni, míg az SUV már teljes, és ebben két elektromotor is van.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Még nem szériamodell, de hamarosan az lesz az új 5-ös hibrid változata. Ebben a hathengeres benzines turbómotor és a nyolcfokozatú automatikus váltó közé helyezték el a 40 kW-os elektromotort, a két motortípus közé pedig egy kuplungot építettek be, így tisztán elektromos hajtásra is képes a bajor limuzin. Nem maradt ki a start-stop rendszer és a fékenergia visszanyerés sem, a legnagyobb újdonság azonban az intelligens energiamenedzsment, amely a különböző szenzorok mellett a navigációs rendszer adataira is támaszkodik.

Amennyiben például a rendszer az autó előtt húzódó hosszabb lejtőről szerez tudomást, az akkumulátor szabályzása már a lejtős szakasz elérését megelőzően úgy alakul, hogy a várható fékezés során felszabaduló energiát a lehető legmagasabb hatásfok mellett hasznosítsa. Az is jó ötlet, hogy az akkumulátor a navigáción beállított cél elérése előtt teljesen feltöltődik, hogy az úti cél közvetlen környezetében az 5-ös már tisztán elektromos hajtással közlekedhessen. A BMW szerint az elektromos hatótáv akár harminc százalékkal is megnövelhető az intelligens, navigációs rendszeren alapuló szabályzással.

Hamarosan közöjük Warming Anders külső főtervezővel, és Christian Schultéval, az 5-ös projektvezetőjével készített interjúnkat.

0 Tovább

Amperával érkezett Genfbe az Opel-főnök

A genfihez hasonló kaliberű autó-kiállításokon emberek százainak a feladata nyitástól zárásig az ujjlenyomatok, és porszemek törölgetése a kiállított kocsikról. Az Opel standján az egyik Ampera viszont nem volt makulátlanul tiszta, persze joggal.



Az Opel standján az elektromos Ampera volt az egyik fő attrakció
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)



A látogatók ugyanis nem csak nézelődnek, hanem összefogdossák a kocsikat, orrukat nyomják a szélvédőre, rátenyerelnek az oldalüvegre. A nyomukban aztán jönnek a standonként külön csapatokat alkotó, jellemzően fiatal munkások és mindenféle finom rongyokkal és varázsszerekkel újra esélyt adnak a kocsiknak, hogy csillogjanak a lámpaerdők alatt.

Forrás: AFP

Mindezt azért hangsúlyozom, mert az Opel prezentációján meglepő apróságot vehetett észre a figyelmes szemlélő. Az előadó Nick Reilly, ideiglenes Opel-főnök (GM-alelnök) két oldalán álló Amperák közül az egyiknek koszosak voltak a gumijai. Ez ott, és abban a helyzetben, több tucatnyi kamera kereszttüzében igencsak furcsa volt. Mintha véletlenül elfelejtették volna letakarítani, viszont azt gondolnánk, hogy ezen a szinten ilyen nem létezik.

Forrás: AFP

Hamarosan aztán kiderült a finom kis turpisság, még ha senki sem említette meg a koszos gumikat. Reilly ugyanis azzal próbálta bizonyítani a jövőre már megvásárolható elektromos Opel megbízhatóságát, hogy közölte: az Amperával érkezett az Opel-központ Rüsselsheimből Genfbe. Még egy filmrészletet is mutatott, amint az autópálya forgalmában halad a tesztmodell. Reilly állította: "abszolút tökéletesen" teljesítette a kocsi az 500 kilométeres távot.

0 Tovább

Videón a nyithatatlan-csukhatatlan kínai autó

A szagról továbbra is csak az elbeszélés marad, az ajtók nyitásáról, zárásáról (vagy legalábbis a kísérletről) és a hangokról viszont elkészült a videó. Íme a kínai BYD a Genfi Autószalonon.

 



0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek