Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Felvonulók kérték - Harley-Davidson teszthétvége a Városligetben

Európai körútja egyik állomásaként Magyarországra érkezett a Harley-Davidson Demo Truck nevű guruló garázs, amelynek gyomrában 23 különböző típusú Harley járja a világot csak azért, hogy bárki kipróbálhassa őket. Aki érez egy kis vonzalmat az amerikai márka iránt, ennél jobb alkalmat nemigen talál arra, hogy megtalálja álmai Harley-ját. Péntek délután mi is nekiestünk a városligetbe kitolt arzenálnak, de csak négy motorig jutottunk.



Fotó: Hirling Bálint [origo]

Őt ugyan nem érdekelték a motorok, de a gazdi kedvéért felült az egyikre
(Még több kép a városligeti teszthétvégéről a galériában. Kattintson a képre!)


Harley-Davidsonokkal telt meg a városligeti felvonulási tér, ahol április 17-én, szombaton és április 18-án, vasárnap lehet kipróbálni a márka teljes kínálatát. Az eseményre a Harley-Davdison Demo Truck nevű kamionnal érkeztek a motorok, amelyek azt a hálátlan feladatot kapták, hogy Európa-szerte jól megkínozzák őket az érdeklődők. A mozgó garázs március 6-án indult első európai turnéjára a görögországi Patrasból, hogy számos ország érintésével Norvégiában fejezze majd be a márka népszerűsítését. A motorok kipróbálásához csak egy A kategóriás jogosítvány és egy gondosan kitöltött felelősségvállalási-nyilatkozat kell, ami a tesztparipák árát figyelembe véve nem alaptalan óvatosság a szervezők részéről.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]

Hatalmas, fűzött első felnijéről könnyen felismerhető a Sportster Custom kivitele
(Még több kép a kipróbált motorokról a galériában. Kattintson a képre!)


A sajtó számára péntek délután biztosítottak lehetőséget a tesztflotta kipróbálására, ami a motorok jellegéből fakadóan nem volt túl szerencsés, hiszen egyik sem a dugók legyűrésére és városi szlalomozásra készült. Bemelegítésnek egy jó kis 883-as Sportstert néztem ki magamnak, de egy szemfüles kolléga lecsapott rá előttem, így nagy duzzogva, de felültem ugyanennek a típusnak a nagyobb, 1202 köbcentis változatára, ráadásul pont egy Custom kivitelt fogtam ki, amelyet hatalmas, egészen pontosan 21 colos első kerekéről lehet már messziről felismerni. A Suzuki Gladius tartósteszt-motorunkról átpattanva meglehetősen nagy stílusváltás volt az alacsony üléspozíció és az előretolt lábtartó, ám ami igazán sokkoló volt, az a két hatalmas dugattyú keltette vibráció. Egy kis túlzással olyan benyomást keltett, mint egy rendszámmal ellátott ütvefúró, amely történetesen egész kellemesen motorozható. Természetesen a péntek délután csúcsforgalomban sok minden nem derült ki a motorról, csupán a papírforma jött ki: elképesztően alacsony fordulaton is lehet vele rotyogni, a dugóban ácsorgást nagyon nem szereti, mert hajlamos túlhevülni, és az első fék pont olyan harmatosan fog, mint ahogyan kinéz.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

A kényelemről és a fényűzésről szól az élet az Electra Glide Ultra Limited nyergében


A második menetre már vérszemet kaptam, és eszembe sem jutott a korábban kihagyott kisebbik Sportsterre felülni, helyette a márka kínálatának csúcsára, egy guruló nappaliba kapaszkodtam fel. Az Electra Glide Ultra Limited nevű 1670 köbcentiméteres motor meglehetősen impozáns látvány már csak a méretei miatt is, szárazon négyszáz kilót nyom, míg széltében és hosszában egy felborított portásfülke paramétereivel rendelkezik. Nem mondom, hogy egy kezes bárány benyomását keltette a rövid, péntek délutáni dugóval nehezített menetpróba alatt, de amire kitalálták, abban valószínűleg verhetetlen lehet: felültetni magunk mögé szívünk választottját, telepakolni a gyári kofferkészletet, és nekivágni a nagyvilágnak, ami nem egyenlő az álló kocsisoroktól bedugult Dózsa György úttal. Az Electra Glide Ultra Limited kényelmi arzenálja egy autóéval vetekszik, markolatfűtés, hatalmas szélvédő és fotelnyi ülések gondoskodnak a lehető legnagyobb komfortról, míg a felhőtlen szórakozást négy beépített hangfal szavatolja, amelyek meglepően szépen szóltak, bár meglehetősen stílusidegen volt, hogy éppen Lady Gaga szólt a rádióban, amikor kipróbáltuk. Titokban egy kicsit arra számítottam, hogy az ilyesmit le sem játssza ez az amerikai batár, amelynek minimum Bon Jovi kell, hogy nekiálljon a muzsikálásnak.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Mintha csak az ötvenes évekből csöppent volna ide a Cross Bones


A hatalmas Electra Glide-dal való birkózás után egy sokkal könnyebb és meglehetősen ínyenc falat következett. A Softail modellcsaládba tartozó Cross Bones nevű modell első pillantásra inkább egy egyedileg épített, mintsem egy nagyszériás motor benyomását kelti különleges Springer-villájával, egyszemélyes rugós nyergével és a hatalmas fekete-ezüst színben pompázó 1584 köbcentis motorjával. A magas kormány miatt klasszikus "hónaljszárítós" pózban lehet a motort vezetni, amely a 318 kilós száraz súly ellenére egyáltalán nem akkora ördöngösség, bár ez lehet, hogy csak az Electra Glide utóhatása volt. Az első fék itt sem volt túl meggyőző, és a dögös külső mellé egy nyitott kipufogó is kéne még, akinek azonban ez számít valamit, jó ha tudja: ezt a motort nézték meg a legtöbben a rövid tesztút alatt.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Impozáns látvány, de a széles hátsó gumi és a döntött villa miatt nem túl kezes Night Rod Special


A végére hagytam a Harley-Davidson jelenlegi kínálatának legizgalmasabb darabját, a Night Rod Special nevű modellt; 123 lóerős, vízhűtéses motorjának a fejlesztésébe a Porsche is besegített annak idején. A harley-s mércével kifejezetten korszerűnek számító mattfekete-narancssárga motor érdekes módon a legkevésbé volt kezes a korábban kipróbált brancsból. A kidöntött első villa és az úthengernyi, 240-es hátsó gumi miatt a Night Rod fordulóköre finoman szólva is igényelte a felvonulási tér adta dimenziókat, ráadásul némi erőlködést is, bár ez csak a lassabb tempójú kanyarokban volt feltűnő. Természetesen nem szabad és nem is lehet egy rövid próbakör után bárminemű következtetést levonni, ráadásul a Night Rod Specialt a saját közegében kéne próbára tenni, az viszont az óceán túloldalán van, ahol olcsó a benzin, nyílegyenes, tükörsima utak vannak, és kolbászból van a kerítés. Akárhogy is, egy próbakört megér a dolog; aki szereti a márkát, annak meg egyenesen kötelező program kilátogatni a felvonulási térre a hétvégén.

0 Tovább

Alternatív tűzoltási megoldások raliautóra

Egy balul sikerült tesztről találtunk érdekes képeket. Csak találgatni tudunk, de minden bizonnyal egy orosz csapat tartott tesztet egy épített autókrosz, vagy ralikrosz pályán, ahol a Mitsubishi Lancer Evo VI-os versenyautót menet közben kigyulladt.

Az autó olyan vehemenciával égett, hogy a helyszínen lévő tűzoltópalackokkal nem tudták megfékezni a lángokat, ezért egészen extrém megoldásokat próbáltak ki. Sajnos a végére a versenyautó így is megsemmisült, ilyen fokon kiégett autóból már semmilyen alkatrészt nem lehet használni.



Kattintson a képre, és nézze meg a speciális oltástechnikáról készült galériát!



0 Tovább

Alternatív tűzoltási megoldások

Egy balul sikerült tesztről találtunk érdekes képeket. Csak találgatni tudunk, de minden bizonnyal egy orosz csapat tartott tesztet egy épített autókrosz, vagy ralikrosz pályán, ahol a Mitsubishi Lancer Evo VI-os versenyautót menet közben kigyulladt.

Az autó olyan vehemenciával égett, hogy a helyszínen lévő tűzoltópalackokkal nem tudták megfékezni a lángokat, ezért egészen extrém megoldásokat próbáltak ki. Sajnos a végére a versenyautó így is megsemmisült, ilyen fokon kiégett autóból már semmilyen alkatrészt nem lehet használni.



0 Tovább

Motorhang szájjal

Különös tehetséggel áldotta meg a sors az alábbi videóban látható fiatalembert. Sok gyakorlati haszna ugyan nincs ennek az adottságnak, de felettébb szórakoztató. Persze egy kis menedzseléssel még akár színpadra is vihető az alábbi műsorszám, bár ez esetben figyelni kell majd arra, hogy az első sorban ülőket ne terítse be nyállal a srác.

 



0 Tovább

A síbajnok Lamborghinije

Így néz ki a svéd freestyle síelő Jon Olsson téli viszonyokra átszabott szupersportkocsija.



Előző Lamborghinije, a Murciélago LP640-es is matt fekete volt és azt is felszerelték a sílécei szállításához praktikus tetőboksszal, de a legutóbbi szériába tartozó LP670-4 SuperVeloce ezeken túl rikító narancssárga díszítéseket kapott és a tulaj monogramját is ezzel a színnel írták a kocsira.

Forrás: [origo]

Az átalakítások, ha nem is lettek a legízlésesebbek, de annyit nem rontottak a Lamborghinin, hogy Olsson választott otthonában - a gazdagságáról híres monacoi Monte Carloban - valamelyik kaszinó előtt ne lehetne otthagyni.

0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek