Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Családi motoros program szombaton

A Motorrevü nevű szaklap Budapest legnagyobb ingyenes motoros rendezvényét szervezi május 8-án a Duna Plázában. Az eseménnyel célja, hogy minden érdeklődő számára testközelbe hozza a motorozás élményét, bemutassa a piacon lévő motormárkákat, különös figyelmet fordítva a kezdőknek, újrakezdőknek szánt típusokra és a motorozáshoz szükséges felszerelésekre.



Feldönthetetlen motorok a Hungaroringenhttp://www.origo.hu/motor/20100423-motoros-akademia-feldonthetetlen-motorok-a-hungaroringen.htmlSzilikonnal a hallásért - motorosfüldugó-teszthttp://www.origo.hu/motor/20100419-motoros-fuldugok-tesztje.htmlMotorhang szájjalhttp://www.origo.hu/motor/babettablog/20100414-babettablog-motorhang-szajjal.htmlIndul a motoros szezon a Hungaroringenhttp://www.origo.hu/motor/20100331-motoros-napok-a-hungaroringen.html

A motorok, kiegészítők és felszerelések mellett természetesen számos program várja majd a kétkerekűek iránt fogékony nagyérdeműt, lesz streetfigheter show valamint a Safety Hungary és a Motoros Akadémia kitelepülő oktatói a legmagasabb szinten mutatják be a motorozás tudományát, valamint a Talmácsi Motorsport Iskola lehetőséget biztosít a vállalkozó kedvű gyerekeknek, hogy biztonságos, ellenőrzött körülmények között, szakemberek felügyelete mellett próbálják ki a motorozást.

Motorrevü a Duna Plazában
Időpont: 2010. május 8. 10:00-18:00
Helyszín: Duna Plaza (1138 Budapest, Váci út 178.) előtti tér és a parkoló területe

Programok:

  • Drag bike kiállítás Borsay Szabolcs magyar drag bike bajnok 2010-es motorja, Tóth Zoli és a Totti Drag Racing Team bemutatja idei motorját, valamint Papp Laci Kawasaki ZX12 dragja
  • Épített quadpálya
  • Hogyan lehet motorjogosítványt szerezni? - Motoros iskola bemutatója arról, hogyan oktatnak, mik a vizsgafeladatok
  • Mentőmotorosok bemutatója
  • Motoros Akadémia vezetésbiztonsági bemutatója
  • Rendőrmotorosok bemutatója
  • Safety Hungary vezetéstechnikai bemutató
  • Szőlősi Pepe Streetfighter Team bemutatója (nagymotor, kismotor/robogó, drift buggy), majd közönségautóztatás
  • Talmácsi Motorsport Iskola
  • Triál bemutató Dobor Sándor 2009-es Magyar Triál Bajnok közreműködésével
  • Motorrevü "Az Év Motorjai 2010" közönségszavazás díjátadó
0 Tovább

MotoGP: Talmácsi kilencedik a Spanyol Nagydíjon

A hetedik helyről rajtoló Talmácsi Gábor a kilencedik helyen fejezte be a gyorsaságimotoros-világbajnokság spanyolországi futamát a Moto2 kategóriában, amit a spanyol Toni Elias nyert meg. A versenyt a második körben megszakították egy tömeges baleset miatt, Gábor akkor az élre álhatott volna, de a megismételt rajt után már nem tudta az élbollyal tartani a tempót.



Forrás: Faster

Gábor szempontjából sajnos nem jött ki jól a tömegbaleset miatt újraindított verseny

Talmácsi Gábor jól kapta el a rajtot a hetedik helyről és néhány kanyar után már a harmadik helyen motorozott a Moto2 kategóriában amikor a japán Tomizava Soja elesett Gábor előtt és a motorjából kifolyó benzin tömegbalesetet okozott. Gábor szerencsésen elkerülte az esést és az élre állhatott volna, de a tömeges bukás miatt leintették a futamot, amit az eredeti rajtrács szerint indítottak újra. Sajnos Gábor a második rajt után már nem tudta megismételni a korábbi bravúrt és sokáig csak a hetedik helyen tudott motorozni, majd a verseny vége felé visszacsúszott a kilencedik helyre, amit a leintésig meg tudott őrizni.

A futamot a spanyol Toni Elias nyerte egy bravúros véghajrával a tomboló hazai közönség előtt a japán Tomizava Soja és a svájci Thomas Lüthi előtt, akik szintén óriási csatát vívtak egymással Jerezben.

A futamok végeredeményei:

Moto2:

1. Toni Elias (spanyol) 29:58.726 p
2. Tomizava Soja (japán) 0.190 mp h.
3. Thomas Lüthi (svájci) 0.261 mp h.
...9. Talmácsi Gábor 3.825 mp h.

125 köbcentis kategória:

1. Pol Esparagaro (spanyol, Derbi) 41:36.146 p
2. Nicolas Terol (spanyol, Aprilia) 1.886 mp hátrány
3. Esteve Rabat (spanyol, Aprilia) 15.180 mp h.

0 Tovább

Talmácsié a hetedik rajtkocka a Spanyol Nagydíjon

Talmácsi Gábor a hetedik helyen végzett a Moto2 kategória szombati időmérő edzésén a gyorsaságimotoros-világbajnokság második futamán, a Spanyol Nagydíjon, így a második sorból vághat neki vasárnap a futamnak.



Forrás: Faster

Talmácsi idén az új 600 köbcentis Moto2 kategóriában próbálja ki magát


A leggyorsabb kört a japán Tomizava Soja teljesítette a Moto2 kategóriában a szombati időmérőn, őt a spanyol Julian Simon és Toni Elias követte. Talmácsi, aki az április 11-i katari idénynyitón kilencedikként ért célba, a pénteki szabadedzésen a második, a szombat délelőttin pedig a 14. időt motorozta. A MotoGP géposztályban a spanyol Daniel Pedrosa szerezte meg a pole pozíciót, második honfitársa Jorge Lorenzo, míg a harmadik legjobb időt az ausztrál Casey Stoner érte el Ducatijával.

Az április 25-ére kiírt Japán Nagydíjat a két héttel ezelőtti izlandi vulkánkitörés nyomán elrendelt légtérzár miatt október 3-ra halasztották, így a mostani, spanyolországi viadal a második az idei sorozatban. Vasárnap 11 órakor kezdődik a 125 köbcentisek versenye, a Moto2 rajt 12:15-kor lesz, míg a MotoGP mezőny 14 órakor rajtol.

A szombati időmérő eredményei:

Moto2:
1. Tomizava Soja (japán) 1:44.372 p
2. Julian Simon (spanyol) 1:44.374
3. Toni Elias (spanyol) 1:44.424
...7. Talmácsi Gábor 1:44.661

125 kcm:
1. Marc Marquez (spanyol, Derbi) 1:46.829 p
2. Pol Espargaro (spanyol, Derbi) 1:46.933
3. Efren Vazquez (spanyol, Derbi) 1:47.275
    

MotoGP:
1. Dani Pedrosa (spanyol, Honda) 1:39.202 p
2. Jorge Lorenzo (spanyol, Yamaha) 1:39.487
3. Casey Stoner (ausztrál, Ducati) 1:39.511

0 Tovább

Két keréken, dízelmotorral - EVA Track T800 CDI motorkerékpárteszt

Egy holland cég a Smart ForTwo háromhengeres turbódízel blokkját építette egy endúró vázába. Az üzenet rövid és nem is teljesen megalapozatlan: reszkess BMW GS!



Nem sokan próbálkoztak eddig dízel motorkerékpárral

Fotó: Kyoichi Nakamura, Motorrevü

A térhálós csőváz bevallottan ducatis ihletésű
(Még több kép a galériában, kattintson a képre!)


Erik Vegt pragmatikus figura, tetteit kizárólag a célszerűség vezérli. 1991-ben alapított cége, az EVA Products hosszú távú túra- és túraverseny-kiegészítőkkel alapozta meg hírnevét. Ügyfelei motorjait észak-afrikai ralikra, transzkontinentális expedíciókra készítette fel, és közben éveken át hallgatta sirámaikat - erősebb, gyorsabb gépekre vágytak, de közben legyen nagy a hatótávolság, ugyanakkor kicsi az üzemanyagtank... Eriket 2002 táján kezdte el foglalkoztatni a dízelüzem, azon belül is leginkább az, hogy eddig miért nem sikerült senkinek épkézláb dízel motorkerékpárt alkotnia. Sem az Indiában rövid ideig gyártott, 325 köbcentiméteres Royal Enfield Taurus, sem az eredeti tervekhez képest kétéves csúszásban lévő, dupla főtengelyes, radiális szelepelrendezésű Neander 1400 nem hozott áttörést a piacon. Erik valami könnyebbet keresett és talált, mégpedig a közeli Németországban. A Mercedes-Benz háromhengeres dízelmotorja, amelyet leginkább a Smart Fortwo miniautóból ismerhetünk, minden szempontból megfelelt az elképzeléseknek - nem utolsósorban, mivel gyártója tetszőleges mennyiségben hajlandó volt azt az EVA rendelkezésére bocsátani, illetve annak igényei szerint behangolni.

Fotó: Kyoichi Nakamura, Motorrevü

Ilyen aprócska dízelmotor dolgozik a Smartokban is


A 795 köbcentiméteres, mindössze 45 kilogrammos blokkot egy bevallottan ducatis ihletésű, térhálós csővázba ültette be Vegt, a szekunder hajtást kardántengelyre bízta, elébe pedig egy fokozatmentes CVT váltót illesztett. Utóbbi a kétkerekűek világában unalomig ismert mechanika, autós körökben azonban (Japánon kívül) még elég ritka megoldás - érdekes módon éppen egy másik holland cég, a DAF számított a fokozatmentes erőátvitel egyik legnagyobb európai szakértőjének. Erik mégis egy másik, kanadai gyártású CVT mellett döntött, amely hosszú élettartama mellett mindössze ötkilós tömeggel büszkélkedhet. És hogy miért ragaszkodtak az automatikus erőátvitelhez? Nos, a motoron alkalmazott, állandó nyomású, fix geometriájú turbófeltöltő jelentős turbólyukat és ennek folyományaként gyakorlatilag adagolhatatlan gázt jelentett volna, a CVT viszont szépen elsimítja a nyomatékcsúcsokat, amint ezt az EVA otthonához közeli, tengerparti utakon személyesen is volt szerencsém kipróbálni.

Fotó: Kyoichi Nakamura, Motorrevü

A fokozatmentes váltónak köszönhetően tökéletesen egyenletes a teljesítményleadás


A Track T 800 CDI nevű motoron első pillantásra látni, hogy alkotója extrém túrákhoz szokott. Puhára párnázott nyerge tekintélyes, 880 milliméteres magasságban húzódik, hátra húzott, magasra emelt kormányrúdja kényelmes, pihentető pozíciót kínál. Ezzel azonban véget is érnek a hasonlóságok minden, általunk ismert túraenduróval. A bal markolatról ugyanis hiányzik a kuplungkar, kárpótlásul itt kapott helyet az indítógomb, talán azért, hogy elejét vegyék az indítást kísérő ösztönös gázfröccsnek, amely az automatikus váltó mellett azonnali katapultálást jelentene.

A teszt a Motorrevüben jelent meg

0 Tovább

Felfrissült a Lada Niva

Hiába 36 éves konstrukció, még mindig van létjogosultsága a piacon a Lada Nivának. Erre tekintettel a 2010-es modellévre apró frissítésen esett át a legendás terepjáró, külseje azonban ezúttal is szinte érintetlen maradt.



Csupán a fényszórók feletti indexek és helyzetjelzők lettek nagyobbak, valamint jobban beleolvadnak a karosszériába. Nagyobbak lettek a külső visszapillantók és immár belülről is állíthatóak, az új műszerfalegységen digitális napi- és összkilométerszámláló jelent meg, emellett digitális órát, külső hőmérséklet kijelzőt és feszültségmérőt is integráltak bele.

Forrás: [origo]

Erősebbre cserélték a kuplungtárcsát, átdolgozták a fékerő-rásegítést, illetve végrehajtottak néhány módosítást a vízpumpán és az üzemanyagellátó rendszeren, így próbálva javítani az autó megbízhatóságán. Hátul új lengéscsillapítók jelentek meg, így ezentúl kényelmesebb lesz a Niva.

0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek