Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Talmácsi kilencedik hellyel zárta a szezont

Befejeződött a gyorsasági motoros világbajnokság 2004-es évadja, a záró valenciai futamon Talmácsi Gábor a kilencedik helyen végzett Malagutijával a nyolcadliteresek mezőnyében. Tóth Imre 21. lett, győzött a szintén apriliás spanyol Barbera. A 250-eseknél az ugyancsak hispán Pedrosa (Honda), MotoGP-ben is a legjobb, az olasz Rossi (Yamaha) diadalmaskodott.



[origo] biztosítás
leftCasco, kötelező: válassza a leg- jobb biztosítási ajánlatot!/biztositas/index.htmlTovább>>>
Motoros topikokhttp://forum.origo.hu/forum/forum?act=show&fid=44445

A 4005 m hosszú pályán és irdatlan sok néző előtt Talmácsi a harmadik sorból rajtolt, és sokáig nagyon jól tartotta magát, hatodik is volt. A szokásos remek meccsekkel, bukásokkal tarkított versenyen végül kilencedik lett, azaz jócskán pontszerző idén hetedszer, összetettben a 17. hely lett az övé 43 ponttal. Tóth Imre Apriliájával a 26. pozícióból indult, s a 21. lett. Összetettben 6 ponttal a 29. helyen zárt.

Az elsőség már korábban indult, Dovozioso azért most is odatette magát. Győznie azonban nem sikerült, mert a helyiek kedvence, Barbera minden támadást visszavert, sikerével pedig elcsente az abszolút ezüstöt az olasz Locatelli (Aprilia) és az itt bukó spanyol Lorenzo (Derbi) orra elől.

A 250-eseknél is hazai győzelemnek tapsolhatott a nagyérdemű, Pedrosa simán győzött honfitársa, Elias előtt, Porto bukott és kiesett, de évvégi második helye nem forgott veszélyben. MotoGP-ben Rossi ismét bizonyította, hogy Yamahával is ő a király, Baylissnek hála újra dobogós lett a Ducati.

Spanyol GP, 125 kcm (24 kör, 96,12 km), élcsoport:
1. Barbera (spanyol, Aprilia) 40:45.283 p (141,51 km/h)
2. Dovozioso (olasz, Honda) + 0.761 mp
3. Bautista (spanyol, Aprilia) + 0.979 mp
...9. Talmácsi (magyar, Malaguti) + 12.515 mp
...21. Tóth (magyar, Aprilia) + 46.403 mp

A vb végeredménye (élcsoport):
1. Dovizioso 293 pont
2. Barbera 202
3. Locatelli 192
...17. Talmácsi 43
...29. Tóth 6

250 kcm (27 kör, 108,135 km), élcsoport:
1. Pedrosa (spanyol, Honda) 44:10.176 p
2. Elias (spanyol, Honda) + 8.086 mp
3. De Puniet (francia, Aprilia) + 27.412 mp

A vb végeredménye (élcsoport):
1. Pedrosa 317 pont
2. Porto (argentin, Honda) 256
3. De Puniet 214

MotoGP (30 kör, 120,150 km), élcsoport:
1. Rossi (olasz, Yamaha) 47:16.145 p
2. Biaggi (olasz, Honda) + 0.425 mp
3. Bayliss (ausztrál, Ducati) + 3.133 mp

A vb végeredménye (élcsoport):
1. Rossi 304 pont
2. Gibernau (spanyol, Honda) 257
3. Biaggi 217

Talmácsi volt a jobbik magyar Valenciában/motor/20041030talmacsi.htmlTalmácsi a hatodik helyen Valenciában/motor/20041029talmacsi.htmlMotoGP: jön a valenciai zárófutam/motor/20041027motogp.html
0 Tovább

Talmácsi volt a jobbik magyar Valenciában

A 125 kcm-esek kategóriájában versenyző Talmácsi Gábor a 10., míg Tóth Imre a 26. helyről indulhat vasárnap Valenciában, a gyorsasági motoros világbajnokság tizenhatodik, záró futamán.



[origo] biztosítás
leftCasco, kötelező: válassza a leg- jobb biztosítási ajánlatot!/biztositas/index.htmlTovább>>>
Motoros topikokhttp://forum.origo.hu/forum/forum?act=show&fid=44445

A legnagyobbak között, a MotoGP-ben a japán Makoto Tamada, a 125-ösöknél pedig a már világbajnok olasz Andrea Dovizioso szerezte meg az első rajthelyet.

Talmácsi az időmérő után arra panaszkodott, hogy gondja volt a váltóelektronikával, s a motor is gyengébben teljesített. "Ha nem sikerül kijavítani a hibát, akkor nehéz lesz lépést tartani a többiekkel, viszont amennyiben megoldódik a probléma, az első öt között lehetek" - mondta a magyar versenyző.

A rajtsorrend:
125 kcm:

1. Dovizioso (olasz, Honda) 1:39.927 p
2. Barbera (spanyol, Aprilia) 1:40.146
3. Lorenzo (spanyol, Derbi) 1:40.413
... 10. Talmácsi Gábor (Malaguti) 1:40.909
... 26. Tóth Imre (Aprilia) 1:42.471

250 kcm:
1. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:36:367
2. Porto (argentin, Aprilia) 1:36:535
3. de Angelis (San Marino-i, Aprilia) 1:36:800

Moto GP:
1. Tamada (japán, Honda) 1:32.815
2. Biaggi (olasz, Honda) 1:32.831
3. Rossi (olasz, Yamaha) 1:32.913

Talmácsi a hatodik helyen Valenciában/motor/20041029talmacsi.html
0 Tovább

Talmácsi a hatodik helyen Valenciában

A 125 kcm-esek kategóriájában versenyző Talmácsi Gábor az előkelő 6., míg Tóth Imre a 26. helyet szerezte meg az első időmérő edzésen Valenciában, a gyorsasági motoros világbajnokság tizenhatodik, záró futamán.



[origo] biztosítás
leftCasco, kötelező: válassza a leg- jobb biztosítási ajánlatot!/biztositas/index.htmlTovább>>>
Motoros topikokhttp://forum.origo.hu/forum/forum?act=show&fid=44445

A 250 kcm-es géposztályban induló Talmácsi Gergő az utolsó, azaz 32. lett. A második kvalifikációra szombaton kerül sor, a vasárnapi viadal rajtsorrendje a két időmérő tréning összesítése alapján alakul ki.

Az első időmérő eredményei:

Moto GP:
1. Gibernau (spanyol, Honda) 1:33.531 p
2. Tamada (japán, Honda) 1:33.534
3. Rossi (olasz, Yamaha) 1:33.795

250 kcm:
1. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:36.830
2. Porto (argentin, Aprilia) 1:37.234
3. de Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:37.648
...32. Talmácsi Gergő (Yamaha) 1:47.419

125 kcm:
1. Lorenzo (spanyol, Derbi) 1:40.881
2. Gadea (spanyol, Aprilia) 1:41.098
3. Dovizioso (olasz, Honda) 1:41.277
...6. Talmácsi Gábor (Malaguti) 1:41.632
...26. Tóth Imre (Aprilia) 1:43.378

MotoGP: jön a valenciai zárófutam/motor/20041027motogp.html
0 Tovább

Gilera Nexus 500ie - az izomrobogó

Olyan, mintha egy izmos állatot ülne meg az, aki egy Gilera Nexus ülésébe kapaszkodik föl. A motor futóműve, blokkja, formája és műszerfala is mind a sportosságot hangsúlyozza. És valóban: kényelmesebb sok van, sportosabb viszont aligha akadhat a nagyrobogók között.



Elölről sportmotor, oldalról robogóForrás: [origo]leftMég több teszt/motor/teszt/index.htmlMég több kép a Nexusróljavascript:var w=window.open('http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/gdisplay?xml=/0410/Nexus20041027162020/gallery.xml','popup','width=500,height=520');w.focus();

Azt hiszem, új kategóriával gyarapodott az amúgy is egyre határait feszegető robogópiac. Talán az izomrobogó a legtalálóbb elnevezés a Gilera Nexus 500-ra, a Piaggio nagy sportrobogójára. Az ember ráül, és úgy érzi, valami nagyon izmos állat hátán lovagol, mondjuk egy bivalyén. A sportosan kemény, feszes futómű, a sportkipufogó öblös hangja mind mutatja: ez nem egy piacra járós, de nem is egy kényelmes luxusrobogó. Na jó, a bivaly-hasonlat azért sántít, mivel a Nexus jóval fürgébb az igavonó állatnál, és a legyek nem körüldöngik, hanem inkább szétkenődnek az orridomán.

Azon az orridomon, amely formájában is a sportmotorokra utal. Leszámítva az első kerék szokottnál kisebb méretét, ha csak az első idomot nézzük, akkor el is menne valami 600-as szupersport gép elejének. Árulkodó jelek azonban a lámpák alatti ál-légbeömlők, amelyek igazából csak fekete matricával leragasztott bevágások az idomban, és hátrább haladva is kiderül, hogy mivel van dolgunk.

Egy valóban sportos nagyrobogóval. Bizonyára a váz merevítése az oka az X9-esénél jóval magasabbra húzott lábtartók közötti púpnak, amelyben a benzinbetöltő nyílást elhelyezték (azóta ültem már olyanon, ahol ez még magasabb, bár a robogó egy kategóriával kisebb volt: Gilera Runner). A benzinsapka formája is a sportmotorokat idézi, és nem a kesztyűtartóba rejtett gombbal, hanem a slusszkulccsal nyílik. Annál is inkább, mivel a Nexuson nem jutott hely kesztyűtartónak az orridomban, csupán a bal kormánycsutka alatt van egy kicsi mobiltelefon-tartó.

A nagyrobogó kategóriához képest szűkebb az ülés alatti tárolórekesz is, ide csak egy sisak fér be, de csomagtér-világítás van. Azért lehet bele pakolni, például másfél liter mustot, nyolc kiflit, és egy kisebb bontott csirkét - bevallom mentem vele piacra is. Az ülés azonban - bár távirányításos és teleszkópos - nem nyílt fel magától - feltehetően már elfáradt a kilökő rugó a tesztelt motoron. Tehát kézzel kell megindítani az ülőlapot - zacskókat cipelve ez nehezen ment -, igaz, ezután magától felemelkedik, és úgy is maradt a teleszkópnak köszönhetően.

Forrás: [origo]

De mitől is lesz szűkösebb egy maxirobogó csomagtere? Itt például a hátsó rugóstag veszi el a hely java részét, amely a siskatartó bal oldalán található. Hét fokozatban állíthatjuk be a futómű feszességét egy körmös kulccsal. Nem csak a feszesség állítható azonban a hátsó futóműnél, hanem a lengővilla szöge is. Egy három centiméterrel lehet emelni-süllyeszteni a motor hátsó traktusát, amivel hivatalosan a fordulékonyságot lehet szabályozni. Jómagam nem sok különbséget éreztem a far fel-, illetve leeresztése között mindennapi használatban. Mindkét állásban viszonylag könnyen lehetett terelgetni a vasat. Számomra a különbséget az jelentette, hogy ha felemeltem és rendesen ültem az ülésen, alig ért le a lábam. A feszesség állítása is elég egyhangúnak tűnt: hiába a hét fokozat, én csak azt éreztem, hogy vagy nagyon feszes a rugózás, vagy nagyon-nagyon feszes.

De sutba a kifogásokkal! A Nexussal menni kell, nem állni, és menet közben sem kényelmesen hintáztatni a hátsó felet. Hadd rázza, ha ez az ára, hogy a kerék a földön maradjon. Mert ott marad és kapaszkodik, és fenemód tol előre, ha megrántjuk a gázkart. Sőt, a - teszt egy része alatt sportkipufogóval ellátott - gép vadul hörög, és mindenkit otthagyunk.

Forrás: [origo]

0 Tovább

MotoGP: jön a valenciai zárófutam

Október 31-én, vasárnap tartják a gyorsasági motoros világbajnokság idei utolsó futamát. A Valenciai Nagydíjnak túl sok tétje nem lesz, hiszen már mindhárom kategóriában bajnokot avattak, ám ennek ellenére a szokásos telt ház várja a pilótákat.



Az olasz Valentino Rossit a legutóbbi, ausztrál futamon már bajnokká avatták a királykategóriában, akárcsak a 250-esek között induló Daniel Pedrosát. A nyolcadlitereseknél még ennyire sem volt szoros a verseny, ott ugyanis Andrea Dovizioso már korábban megszerezte a vb trófeát. Ennek ellenére nem kell attól tartani, hogy kongani fog vasárnap a valenciai versenypálya, ugyanis a jegyek nagy része már elővételben elkelt, így várhatóan idén is több mint 100 ezer ember előtt mérkőzhetnek a GP bajnokai.

Forrás: EPA

Talmácsi Gábor, a legeredményesebb magyar pilóta eddig 36 pontot gyűjtött össze, ami tekintettel a motorja teljesítményére nagyszerű eredménynek mondható. Gábor jövő évi sorsa még kérdéses, ugyanis rengeteg jó ajánlatot kapott, így valószínű, hogy a 2005-ös szezonban már nem Malagutival fog versenyezni, sőt az sem elképzelhetetlen, hogy egy kategóriával feljebb lép, és a 250-esek között próbálja ki magát. A Team Hungary színeiben induló Tóth Imre 6 pontot szerzett eddig a 125-ös géposztályban.

A valenciai futamokat élőben is nyomon lehet majd követni az Eurosporton: a 125-ösök versenye 11.15-kor, a 250-eseké 12.30-kor, míg a MotorGP kategória viadala 14.00-kor kezdődik vasárnap.

Időközben elkészült a MotoGP 2005-ös versenynaptára is, amely szerint jövőre már nem 16, hanem 17 alkalommal rendeznek futamot, ráadásul új helyszínekkel is bővült a paletta.

Talmácsi 11., Rossi megvédte címét/motor/20041017talmacsi.htmlTalmácsi nyolcadik, Dovizioso világbajnok lett/motor/20041011talmacsi.htmlTalmácsi kiesett Katarban/auto/sporthirek/20041002talmacsi.htmlTalmácsi nyolcadik lett Motegiben/auto/sporthirek/20040919talmacsi.htmlTalmácsi: Akár hondázhatnék a MotoGP-ben/vendegszoba/automotor/20040911talmacsi.html
0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek