Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A KTM feladja a Dakart

Fabrizio Meoni keddi tragédiája után az osztrák motorkerékpár-gyártó KTM vezetői azt fontolgatják, hogy a cég a jövőben nem vesz részt a Dakar-ralin, a most zajló viadalon induló pilótáiknak pedig azt javasolják: adják fel a további küzdelmet és utazzanak haza.



Forrás: MTIleftMindenevő - KTM LC8 950 Adventure/motor/teszt/20040910mindenevo.html

A kétkerekű-mezőny tagjai a korábban kétszer (2001, 2002) győztes olasz klasszis halála miatt arra kérték a szervezőket, hogy töröljék a szerdai etapot. Az illetékesek eleget is tettek ennek, így a versenyzők repülőgéppel utaznak a mauritániai Kiffából a mali Bamakóba.

A KTM négy hónapon belül második sztárját veszítette el: a háromszoros Dakar-bajnok francia Richard Sainct a Fáraó-ralin hunyt el még szeptemberben. A 47 éves Meoni - aki összetettben a második helyen állt - az Atar és Kiffa közötti keddi szakaszon bukott, és a 20 perccel később helikopterrel érkező orvosok már nem tudták megmenteni az életét. A két gyermeket hátrahagyó sportoló a sivatagi száguldás 22. áldozata, a motorosok között pedig a 11. szerencsétlenül járt versenyző volt.

Meoni nélkül, Meoniért is folytatódik a Dakar/auto/sporthirek/20050111dakar.htmlA kétszeres győztes Meoni életét vesztette a Dakaron/auto/sporthirek/20050111aketszeres.html
0 Tovább

Összeállt a motoros napok 2005-ös naptára

Akárcsak az elmúlt években, idén is megnyitja kapuit a Hungaroring az utcai motorosok számára. Idén már 16 alkalommal lehet felmerészkedni a mogyoródi pályára a motoros napok keretei között.



leftBővebb információ a nyílt napokrólhttp://www.brorganisation.hu/A Hungaroring honlapjahttp://www.hungaroring.huTelt ház a ringen/motor/esemenyek/20040922telt.htmlGP-csapatok teszteltek a Hungaroringen/auto/sporthirek/20040908gpcsapatok.html

A motoros napokat szervező cég közzétette az idei évre tervezett időpontokat, amikor - megfelelő védőfelszereléssel - bárki kipróbálhatja a Hungaroringet. A nyílt napok lebonyolításának menete és ára gyakorlatilag változatlan marad, így továbbra is 20 perces turnusokban lehet majd száguldozni a pályán bruttó 10 ezer forintért.

A motoros napok idei szezonra tervezett időpontjai:

  • 2005. április 2. (szombat)
  • 2005. április 14. (csütörtök)
  • 2005. április 19. (kedd)
  • 2005. május 5. (csütörtök)
  • 2005. május 20. (péntek)
  • 2005. május 25. (szerda)
  • 2005. június 9. (csütörtök)
  • 2005. június 23. (csütörtök)
  • 2005. július 6. (szerda)
  • 2005. augusztus 11. (csütörtök)
  • 2005. augusztus 24. (szerda)
  • 2005. augusztus 31. (szerda)
  • 2005. szeptember 8. (csütörtök)
  • 2005. szeptember 19. (hétfő)
  • 2005. október 6. (csütörtök)
  • 2005. október 15. (szombat)

A tervezett "nagy péntek esti motorozások" időpontjai:

  • 2005. május 13.
  • 2005. június 24.
  • 2005. szeptember 23.
  • 2005. október 7.

Egy csoportban való motorozás (4 x 20 perc) díja továbbra is 10 ezer forint lesz. Ebben az évben ebbe a díjkategóriába került a nagy déli motorozás, mivel hosszabb lett a csoport pályán töltött idejének tartalma. A tíz (előre meghatározott) alkalomra szóló bérlet ára 80 ezer, a hatalkalmas bérlet 50, míg a három alkalomra jogosító bérlet ára 25 ezer forint lesz.

0 Tovább

Feljelentették Valentino Rossit

Valentino Rossit feljelentette egy síelő, aki a Moto GP világbajnokával való ütközés következtében eltörte a vállát. A baleset Madonna Di Campiglióban történt.



leftRossi marad két keréken/motor/20041102rossi.html

A baleset sérültje egy római adótanácsadó - akinek Rossi minden segítséget megadott, amíg a mentőegység a helyszínre érkezett - egy hónapig teljes pihenésre kényszerül. A sértett gondatlanságból elkövetett sérülésokozásért jelentette fel a sportolót, aki egyébként karcolás nélkül megúszta az ütközést.

Rossit vélhetően nem fogja földhöz vágni egy esetleges kártérítés, hiszen tavaly ő volt a legjobban kereső olasz sportoló. A gyorsasági motoros világbajnokság favoritja több mint 20 millió eurót motorozott össze 2004-ben, messze megelőzve a második helyezett Christian Vierit, az Internazionale csatárát, aki "csak" 10,8 milliót keresett tavaly.

Valentino Rossi a legjobban kereső olasz sportoló/motor/20041223valentino.htmlRossi az olimpián is motorozna/motor/20041112rossi.html
0 Tovább

Hermann Henrik, a Dakar vesztese

Hermann Henrik kiesett a Dakar mezőnyéből, és már itthonról kiséri figyelemmel a további versengést.



Autósmozi
leftHírek, tesztek, bemutatók, autó- és motorsport - sok-sok videó!/auto/autosmozi/index.htmlBenézek >>
Palik és Szalay is az első húszban/auto/sporthirek/20050111palik.htmlA Dakar előtt - Nagy Péter és Varga Ákos a Csevegőszobában/motor/20041222motorral.htmlDakar 2005 I.javascript:var w=window.open('http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/gdisplay?xml=/0501/Dakar20051713104/gallery.xml','popup','width=500,height=520');w.focus();Dakar 2005 II.javascript:var w=window.open('http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/gdisplay?xml=/0501/Dakar2005111102036/gallery.xml','popup','width=500,height=520');w.focus();Dakar-linkekhttp://vizsla.origo.hu/katalogus/013/215És újfent Párizs-Dakar!http://forum.origo.hu/forum?act=show&fid=31334

Hermann Henriket január 14-én, pénteken 14 órától kérdezheti a Csevegőszobában!

- Mi volt az oka annak, hogy idő előtt befejezted a versenyt?
- Sajnos a jobb lábam folyamatosan fájt és vizesedett, ami miatt már nem tudtam állni a motoron. Kénytelen voltam feladni a versenyt!

- Úgy tudom, hogy mielőtt kiutaztál a versenyre, egy közúti baleset során sérült meg a jobb lábad!
- Sajnos így van. Már az utazásom előtt, itthon sérült meg a lábam.

- Mi történt?
- Az M1-es autópályán haladtam az autómmal, amikor Tatabánya magasságában torlódásra lettem figyelmes. Fékeztem, de a hosszú fékút - melynek a nagyon jeges út volt az oka - végén összekoccantam az előttem haladóval. Annyira minimális volt a koccanásunk, hogy egyikünk lökhárítója sem sérült meg. Azonban mindketten félre álltunk a leálló sávba, hogy megbizonyosodjunk erről (és persze így illik). A kocsisor eközben tovább nőtt mögöttünk. Nem gondoltam arra, hogy ennek ellenére a belső sávban próbál valaki tempót diktálni... ráadásul nekicsapódott az Omegámnak, az pedig a lábamnak. Olyan sebességgel ütközött, hogy az autóm teljesen összetört. A jobb lábam pedig megsérült, ami miatt azonnal a tatabányai kórházba kerültem. Ott megállapították, hogy nem tört el és az ínszalag sem sérült, de a vádli belső részén az izom egy része, valamint a sípcsont hámrétege megsérült! Emiatt az orvos nem engedélyezte a Dakaron való részvételemet.

- Ennek ellenére elindultál a versenyen...
- A történtek után otthon kezelgettem a sérülést, ami javult egy kicsit. Úgy döntöttem, hogy kiutazom Barcelonába, a prológra. Optikailag javulni látszott a lábam, ami azt jelenti, hogy a hámréteg kezdett gyógyulni. Ezért nekivágtam... Az európai részen nem volt nagy gond, hiszen a betonon való közlekedés nem viselte meg annyira a bokámat, hogy azt a szakasz végén ne tudtam volna kezelni.

- Ez konkrétan miből állt?
- A bokám kezdett vizesedni, amit esténként sikerült eltüntetnem. A jó motoros csizmám pedig másnap nem engedte "visszavizesedni". Granada után következett a terep és a homok, ami miatt egyre többet kellett állni a motoromon. Aki kicsit is jártas a terepmotorozásban, az tudja, hogy ilyenkor ez a technika a legkézenfekvőbb, így lehet haladni. Esténként már plusz 1,5 órás kezelést követelt a jobb lábam, ami celofános borogatásból és kenőcsös maszírozásból állt. Az Agadírig tartó szakasz végén - amikor a köd miatt kitereltek minket egy új, aszfaltos útra a 64. km után -, nagyon bedagadt a lábam. Ugyanis az aszfalton megtett kb. 500 km-es szakaszt ülve száguldottam végig, aminek ez lett az eredménye. Úgy gondoltam, reggel döntöm el, hogy továbbmegyek-e!

- Továbbmentél, nem?
- Igen, valóban továbbmentem! A Szamaráig tartó szakaszon sajnos kétszer is elestem. Egyszer egy motoros, egyszer pedig egy autós miatt buktam. A motoromnak nem lett különösebb baja, csak a kormányom görbült el. A jobb vádlimban azonban előjött egy csomó, ami nagy gondot okozott és fájdalommal járt.

- Valószínűleg ezt is sikerült kezelned, hisz' másnap tovább folytattad a versenyt.
- A Szamara-Zouérat közötti - közel 500 km-es - távot is teljesítettem! Azonban az utolsó 50 km-en, ahol nem tudtam ülni a motoron, kezdett az említett izomcsomó előjönni és fájni. Innentől már képtelen voltam összeszorítani a lábammal a motort... Így pedig lehetetlen versenyezni. Beértem a céba, de eldöntöttem, hogy nem megyek tovább! Még akkor este leadtam a versenymotoromat, és elintéztem a formaságokat. Másnap reggel harmadmagammal vittek minket kocsival a tengerparthoz. Onnan repülővel Párizsba, majd pedig haza.

- Sajnálom, hogy így alakult! Azért gratulálok a teljesítményedhez és kívánok mielőbbi felépülést!
- Köszönöm.

Interjú Hermann Henrikkel a Dakar előtt/motor/20041124magyar.html

Totos
www.motorsokk.hu

0 Tovább

ACE XP4 - A leggyorsabb amerikai

Egy nyolcvan évvel ezelőtti szenzációt és a híres eset hátterében meghúzódó eseményeket idézi fel Alan Cathcart. Fotó: John Owens.



Ace, ész, ász
Vicces módon, a történelem sokszor erősen függ attól, kinek az előadásában hallunk a múltról. Ha például egy európai szakértőt kérdezünk arról, ki volt a világ leggyorsabb motorkerékpárosa 1923-ban, valószínűleg azt válaszolja: a brit Claude Temple, aki 1922-ben, Franciaországban, Arpajonban 108,48 mérföld/h, vagyis közel 175 km/h sebességgel állított fel az FIM, az európai motorkerékpársport-szövetség által elismert sebességi világrekordot v-kéthengeres, OEC Temple-Anzani gépével. Valójában azonban Temple csak az 1000 cm3 alatti kategóriában nevezhette magát rekordernek. Az FIM ugyanis nem ismert el nagyobb hengerűrtartalmú rekordgépet, arra hivatkozva, hogy az Európában szokásos  motorkerékpárok 1000 cm3-esnél kisebbek. Persze, merőben más volt a helyzet az Amerikai Egyesült Államokban, ahol számos nagy hengerűrtartalmú gép futott az utakon, és nem volt ritka a négyhengeres motorkerékpár sem.

Az USA viszont nem volt tagja az FIM-nek, ami megmagyarázza, miért nevezhette  magát a világ leggyorsabb motorosának az amerikai Charles L. "Red" Wolverton, aki 129,61 mérföld/h (közel 210 km/h) sebességet ért el 1923-ban Philadelphiában, négyhengeres, 1229 cm3-es Ace gépével. Wolverton volt az első, aki egy perc alatt több mint két mérföldet tett meg motorkerékpáron, és  bravúrjának értékéből nem von le semmit, hogy csak egy irányban mérték sebességét. Európában ugyanis akkoriban már két irányban kellett teljesíteni a rekordfutam távját, hogy kivédjék a hátszél, illetve az útszakasz esetleges lejtése miatt adódó előnyöket, illetve hátrányokat. Ezért máig sokan vitatják, vajon Wolverton képes lett volna-e "visszafelé" is hasonló sebesség elérésére.

A négyhengeres motorkerékpárok gyártásában William G. Henderson volt az egyik úttörő. 1912-ben készítette az első ilyen konstrukciót, majd 1917-ben eladta a  gyártási jogokat Ignaz Schwinnek, az Excelsior-konszern tulajdonosának.

A meggazdagodott William Henderson azonban nehezen bírta a tétlenséget, és 1919-ben Philadelphiába költözött, hogy egy teljesen új márkát alapítson, amelynek az Ace (ejtsd: ész, jelentése: ász) nevet adta. A négyhengeres, soros motorral szerelt motorkerékpár nagy sikert  aratott, a legendás Cannonball Baker is felállított vele egy hosszú távú rekordot, az amerikai kontinens két partja között 1912-ben. Baker hét nappal rövidítette le a korábbi csúcsot - sajátos módon, szinte együtt futva a fő ellenlábassal, a Hendersonon száguldó Wells Bennett-tel. Nem sokkal később, 1919 végén Bill Henderson egy új Ace modell tesztelése során összeütközött egy gépkocsival, és meghalt. Távozásával betölthetetlen űrt hagyott maga után a vállalkozásnál, és a válságnak csak akkor lett vége, amikor Henderson korábbi asszisztense, Arthur O. Lemon belépett a céghez.

0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek