Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A Harley-Davidson már 2006-ra tervez

Még alig csendesedett el a motoros világ az elmúlt őszi és a később érkező újdonságoktól, a Harley-Davidson már a következő szezonra is épített új modelleket. A dologba azért egy kis csalás is van, ugyanis a 2006-osnak titulált modelleket már idén meg lehet vásárolni.



Az idei évben a kínálat aktuális ünnepeltje a 15 évvel ezelőtt bemutatott FLSTFI Fat Boy, melyet az alkalomhoz öltöztettek a milwaukee-i mérnökök. A keréktárcsák szolid krómozott sávot kaptak, a motor pedig két új színben vásárolható meg. Ez természetesen nem elég különleges ünnepi öltözéknek, ezért a tankemblémát és a lég- szűrőfedél díszcsíkját 24 karátos arannyal vonták be.

A Sportster sorozat a 2005-ös szezonra víztiszta fényszóróburát kapott, az új hengereken nagyobb hűtőbordák vannak és új szelepek kerültek a blokkba. A váz merevebb lett, továbbá az erőforrás rezgéseit gumibakokkal csillapítják. Az XL 883 R, a legendás dirt track versenyeknek állít emléket, és ez a modell sem maradt érintetlen, a külső jegyeket illetően sem. A légszűrő fedele feketeű lett, és ugyanilyen színű bevonattal látták el az első villa alsó részét, valamint az első féknyerget is.

Hacsak az amerikai tervezők ki nem eszelnek vala- milyen ütősebb modellt, a 2006-os szezon minden bizonnyal legkülönlegesebb újdonsága a VRSCR Street Rod lesz. A fejlesztési koncepció az volt, hogy egy jobban manőverezhető, sportosabb ülés- pozíciójú motort faragjanak a nem olyan régen be- mutatott V-Rod-ból. Ennek érdekében áttervez- ték az üléspozíciót, a kormánymagasság, a lábtartók pozíciójának megváltoztatásával. A 4 fokkal meredekebb első villának, valamint a hátul hosszabb lengéscsillapítóknak köszönhetően nagyobb lett a motor hasmagassága. Ez kedvezően befolyásolta a dönthetőséget, ami így 40 fokra nőtt. A radikális gondolkodású izombringa-rajongók szerint ez még mindig messze van az igazi sportosságtól, de a H-D sohasem a térdkoptatós, versenybőrruhás motorosok köreiben volt közkedvelt. A mérnökök évek óta az igényesebb műszaki tartalom elérésére törekednek, ezért most egyáltalán nem meglepő, hogy igényesek voltak az első féket illetően is. A 300 mm átmérőjű, úszó ágyazású féktárcsák és a négydugattyús Brembo féknyergek legalább is erre engednek következtetni.

Rekordnyereség a Harley-Davidsonnál/motor/20050120rekordnyereseg.htmlVáltozás a Harley-Davidson élén/motor/20041217valtozas.html
0 Tovább

Bemutatták a Suzuki legújabb versenymotorját

A Suzuki gyári MotoGP csapata leleplezte legújabb fejlesztésű versenymotorját, amellyel az idei szezonban szeretnének brillírozni. Kenny Roberts Jr és John Hopkins munkahelyének számító masina a technikai változtatásokon túl, új színekben is pompázik.



Január utolsó napján, egy nagyszabású fogadás keretében húzták le a lepedőt a Suzuki legújabb versenymotorjáról. A 2005-ös GSV-R nem csupán technikailag fejlődött sokat, hanem külsőleg is, ugyanis az idomok vadonatúj fényezésben pompáznak.

A meglehetősen retrósra sikeredett stílus nem véletlen, ugyanis - a gyár sajtóközleménye szerint - a GSV-R fényezésének Kevin Schwantz '93-as motorja - a világbajnokságot is nyert RGV - adta az ihletet. A Suzuki két gyári versenyzője Kenny Roberts Jr és John Hopkins egyébként a MotoGP első tesztelésén már megkergette az új motort a malajziai Sepangban.

Felöltöztették a Suzuki SV-t/motor/ujdonsag/20050128feloltoztettek.htmlLimitált kiadású GSX-R sorozat a Suzukitól/motor/ujdonsag/20041104limitalt.html2005-ös újdonságok a Suzukitól/motor/ujdonsag/200409142005os.htmlAz utolsó mohikán - Suzuki GSX-R 750/motor/teszt/20040907kezdok.html
0 Tovább

Felöltöztették a Suzuki SV-t

A Suzuki egy speciális SV szériát dob piacra 2005-ben. Az SV1000 SZ jelzésű motor gyakorlatilag egy felöltöztetett ezres SV, ami a TL1000 R hagyományait szeretné feleleveníteni.



Az importőr tájékoztatása szerint, tavasztól már hazánkban is rendelhető a Suzuki SV1000 SZ, ami egy "majdnem gyárilag" felöltöztetett paripa. Azért csak majdnem, mert a különleges szériát a japán márka németországi importőre dobja piacra. A motor alapját az SV, fejidomos, azaz S változata adja, amelyre néhány extrát szereltek. Ilyen például a teljes alsóidom és a bukógombák. A speciális SV áráról egyelőre még nincs információ.

Limitált kiadású GSX-R sorozat a Suzukitól/motor/ujdonsag/20041104limitalt.html2005-ös újdonságok a Suzukitól/motor/ujdonsag/200409142005os.html
0 Tovább

Bemutatták a Honda CB1300-as fejidomos változatát

A múltidézés jegyében öltöztették fel a Honda legnagyobb, soros négyhengeres motorját. Az új CB1300S formájával a 80-as éveket idézi, ám a retro vonalak alatt a legkorszerűbb technika található.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0501/20050126cb1300hon2.jpg',50,50)Nagyobb képMegújul a 600-as Honda Hornet/motor/ujdonsag/20041202megujul.htmlBetyárkodásra tervezték - Honda Hornet 600/motor/teszt/20041012betyarkodasra.htmlEgy német Honda - CBF500/motor/teszt/20040912egynemet.html

A CB1300-as sikerét meglovagolva a Honda idén piacra dobja az óriási túragép fejidomos változatát. A légterelő megrajzolásakor a 80-as évek paripái adták az ihletet, akárcsak a szintén nosztalgikus érzelmekre ható esetében. A Honda sajtóközleménye az 1983-as -t és a legendás CB1100RB-t említi meg a felmenő között.

A múltidéző fejidomban azonban már a legmodernebb, lapul, amit egy kicsit átdolgoztak az alapmodellhez képest. Az S változat praktikumát tovább növeli, hogy egy-egy tárolórekeszt alakítottak ki a jobb, illetve a baloldalon, ez utóbbi ráadásul zárható. A fenti különbségeket leszámítva a CB1300S műszakilag teljesen megegyezik a csupasz változattal. A fejidomos CB , illetve fényezéssel lesz rendelhető tavasztól, áráról egyelőre nem tudott tájékoztatást adni a Honda hazai importőre.

 

Minimálrobogó és városi vagány a Hondától/motor/ujdonsag/20041005minimalrobogo.htmlKönnyebb, sportosabb: megújult a CBR600RR/motor/ujdonsag/20040910konnyebb.html
0 Tovább

Rekorddöntögetés a MotoGP-teszteken

A Ducati fölényével zárult kedden a MotoGP téli tesztsorozatának első fordulója. A háromnapos tesztelésen Loris Capirossi rekordokat döntögetett vadonatúj motorjával, de panaszra a többi csapatnak sem lehet oka. A tavalyi világbajnok Valentino Rossi a harmadik leggyorsabb időt tudta összehozni.



leftMotoGP: elkészült a 2005-ös versenynaptár/motor/20041021motogp.htmlFeljelentették Valentino Rossit/motor/20050112feljelentettek.htmlValentino Rossi a legjobban kereső olasz sportoló/motor/20041223valentino.htmlTalmácsi 11., Rossi megvédte címét/motor/20041017talmacsi.html

Az olasz Ducati motorgyár csapata végig remekelt a malajziai tesztsorozaton, még annak ellenére is, hogy az egyik versenyzőjük, Carlos Checa egy sérülés miatt nem tudott minden nap tesztelni. Loris Capirossi szerencsére kettőjük helyett is szállította az eredményeket, ugyanis a három nap alatt végig ő motorozta a legjobb időket, ráadásul a pályacsúcsot is sikerült megdöntenie (2:00.54).

A címvédő Valentino Rossi sem lehet elégedetlen, ugyanis az utolsó nap a harmadik legjobb időt (2:01.36) hozta ki az új Yamaha M1-eséből. Az olasz versenyzőt csak a spanyol Sete Gibernau tudta megelőzni (2:01.21) Hondájával. A tavalyi szezonban egyébként csak Gibernau tudta megszorítani az olasz klasszist, így az időeredmények alapján igencsak izgalmas világbajnokságnak nézünk elébe...

A keddi edzésnap (nem hivatalos) időeredményei:

1. Loris Capirossi (Ducati) - 2:00.54
2. Sete Gibernau (Honda) - 2:01.21
3. Valentino Rossi (Yamaha) - 2:01.36
4. Nicky Hayden (Honda) - 2:01.68
5. Max Biaggi (Honda) - 2:01.91
6. Colin Edwards (Yamaha) - 2:01.93
7. Alex Barros (Honda) - 2:01.95
8. Marco Melandri (Honda) - 2:02.10
9. Troy Bayliss (Honda) - 2:02.69
10. Shinya Nakano (Kawasaki) - 2:02.70
11. Makoto Tamada (Honda) - 2:02.80
12. Alex Hofmann (Kawasaki) - 2:03.70

Forrás: Eurosport

Lendületben a MotoGP/motor/20050124lenduletben.html
0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek