Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Garanciát hosszabbít a Kawasaki

A Kawasaki magyarországi forgalmazója - a korábbi két évről - három évre hosszabbítja a motorok garanciális időtartalmát.



A DMC Kft. sajtóközleménye szerint a 3. év garanciája a cég által forgalmazott és a magyarországi hivatalos Kawasaki márkakereskedésben 2005. január elseje után értékesített új utcai Kawasaki motorkerékpárokra érvényes. A 3. év garanciája csak Magyarországon érvényesíthető, külföldön a helyi garanciális jogszabályok az irányadóak. A garancia érvényesítéséhez megfelelően vezetett szervizkönyv szükséges.

Zöld háttér - ami a Kawasaki mögött van/motor/20041214zold.htmlFejidomos Kawasaki Z750/motor/ujdonsag/20040911fejidomos.htmlMár kapható a 2005-ös Kawasaki Z750/motor/ujdonsag/20040908markaphato.html
0 Tovább

Talmácsi első tesztje az új KTM-mel

A hosszú téli szünet után, elkezdődött az élet a gyorsasági motorsportban a KTM-es pilóták számára is: Talmácsi Gábor a spanyolországi Valenciában ismerkedik a vadonatúj motorjával és csapatával.



Faster Managementleftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/auto/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0502/20050210talmacsik.jpg',50,50)Nagyobb kép

Nem volt könnyű helyzetben Talmácsi Gábor a szerdán elkezdődött tesztelésen, ugyanis előző éjszaka esett az eső, így vizes pályán tette meg az első köreit új motorjával. Az első és egyben legfontosabb feladat a futómű helyes beállítása volt, ezért Talma az egész napot Warren Willinggel töltötte, aki a csapat váz- és futómű mérnöke, és korábban olyan nevekkel dolgozott együtt, mint Wayne Rainey, Michael Doohan, John Kocsinski, vagy Kenny Roberts. Talma első benyomása az új gépről az volt, hogy sokkal erősebb, mint a tavalyi Malaguti.

A szerdai tesztelés időeredményei:

1- Mika Kallio KTM 1.41.725
2-Thomas Luthi HONDA 1.41.887
3-Sergio Gadea Aprilia 1.41.907
4-Lorenzo Zanetti Aprilia 1.42.492
5-Talmácsi Gábor KTM 1.42.550

Csütörtök: 16 fokos meleg, 63 kör

Szerencsére a tesztelés második napjára, csütörtökre kisütött a nap és Talma 16 fokos melegben motorozhatott. A magyar versenyző 63 kört ment az új géppel, és - a Faster Management sajtóközleménye szerint - rengeteg alkatrészt kipróbálhatott, ám a tesztelés fókuszában ezúttal is a futómű állt. A következő tesztre - amely február 21-22. lesz Barcelonában - Talma kap egy új ülést és egy új futóművet.

A csütörtöki tesztelés időeredményei:

1- Sergio Gadea Aprilia 1.40.060
2- Thomas Luthi Honda 1.40.493
3- Mika Kallio KTM 1.40.584
4- Talmácsi Gábor KTM 1.41.388
6- Tóth Imre Aprilia 1.41.651

Forrás: Faster Management

Talmácsi a RedBull KTM gyári csapatához szerződött/motor/20041107talmacsi.htmlTalmácsi kilencedik hellyel zárta a szezont/motor/20041031talmacsi.html
0 Tovább

Leletmentés - BMW R12

Szenzáció volt, amikor megjelent, aztán a második világháború egyik csendes hőse lett belőle. Ma kissé háttérbe szorult a katonai motorok csúcsaként számon tartott "sivatagi" mögött, ám sok szakértő nagyra értékeli az egyszerű, de rendkívül megbízható "tizenkettest". Ocskay Zoltán egy olyan gyűjtőre akadt, akinek két változatban van meg a talán legsokoldalúbb BMW.



Lehet egy motorral több?

Nem tudom, ki hogy van vele, amikor egy oldalkocsis BMW-re ülök, rögtön legyőzhetetlen katonának érzem magam. Körülvesz másfél mázsa német acél, a lábaim előtt két, vödörnyi ütköző, a kormány széles, mint egy felemás korlát, a hatalmas tank nyilván kifogyhatatlan.

Nem emlékszem olyan esetre, amikor ezt a behemótot percekig rugdosni kellett, hogy utána kimerülten és izzadtan huppanjak a mély nyeregbe. Valamiért mindig elég volt egyet taposni a pedálon, és a motor egy bizonytalan szusszanással életre kelt. Sajnos nem szponzorált élmények ezek, pedig jó reklám lehetne a cégnek, miként az is, hogy az R12-est beindítva eszembe sem jutott a motort kissé túráztatni, nehogy leálljon. Semmi ilyesmi. A BMW-ben vakon megbízom. Persze, van még pár ilyen márka, akad olyan is, amelyet jobban szeretek, de szögezzük le: a bajorok nagyon tudták, hogy kell jó motort csinálni.

Csendes kattanás, ahogy a tank oldalán lévő rövid kulisszában előre tolom a kart, a váltó veszi az egyest, és elindulok, mintha régi ismerősök lennénk. Pedig életemben először vezetek R12-est, korábban csak 75-öshöz volt szerencsém, meg kalandom, mert azon próbáltam először az oldalkocsizást.

Itt meg is állnék egy kis kitérő erejéig, felidézve, amikor Sztrakay Jóska nem tudta mind a hat BMW-jét egyedül felvonultatni egy filmforgatásra, és bevett a sofőrkülönítményébe. Töredelmesen bevallottam neki, hogy nem tudok oldalkocsizni, de nem zavarta, azt mondta, menni fog. Ez így is lett, ment a motor, fel a járdaszegélyen egyenesen az akkor éppen Lumumbáról elnevezett mai Róna utca gyepes elválasztó sávjába.

Szerencsére ott nem járt a troli, így most vissza tudok emlékezni az esetre, meg arra is, hogy a következő kanyarban a szembe jövő autók elé kanyarodtam, mivel ott nem volt elválasztó sáv. Állítólag messziről látszott, milyen nagy küzdelmet folytatok a motor feletti uralom megszerzéséért, emiatt az autósok többsége készségesen félreállt. A történetnek volt folytatása, amivel most nem untatnám önöket, csak arra akartam rámutatni, milyen téves az a vélemény, miszerint nagy, nehéz motorral könnyű oldalkocsizni.

A fentiek miatt Hajdúszoboszló útjain csak a szóló R12-essel motoroztam, az oldalkocsis változatot pedig a helyi repülőtéren próbáltam ki, ahol a nagyjából öt négyzetkilométeres síkság közepén esélytelen volt a frontális ütközés.

0 Tovább

2005-től BMW Power Cup

A tavalyi utolsó verseny idején már mindenki tudta, hogy a BMW nem szándékozik újabb szezont nyitni a Boxer Kupában. 2005-ben azonban mégis lesz BMW-kupa, kettő is.



A BMW az új soros négyhengeres motorgenerációval indít az idei évben egy új versenysorozatot, Power Cup néven. A korábban indított R 1100 S motorok helyett azonban a versenyzők a K 1200 R módosított változatával állhatnak majd rajthoz. A minden felesleges tömegétől megszabadított négyhengeres köré karbon idomokat építettek a gyárban, a gumit a Metzeler szállítja, a tuning kipufogót pedig a Laser. Természetesen a K 1200 R-ből is készül majd replica változat.

A Boxer Kupa Dél-Afrikában tovább fut

A Boxer Kupa rajongói már valószínűleg korábban értesültek róla, hogy a gyári versenysorozat mellett - melyet Európában és Amerikában rendeztek meg - az afrikai kontinensen is zajlott verseny, igaz nem gyári rendezéssel.

A Dél-Afrikai Köztársaságban először 2003-ban indult az első nem gyári Boxer Kupa futam, amelyen kezdetben néhány helyi R 1100 S tulajdonos indult, ám a sorozat hamar nemzetközi hírnévre tett szert. A szervezők minden versenyre egy-egy hírességet hívnak meg, ami garantáltan vonzza a jelentkezőket és a nézőket is. A jelek szerint a BMW figyelmét is felkeltette a rendezvénysorozat, mert az idei évtől gyári rendezvényként, Boxer Cup Afrika néven fut a verseny, továbbra is csak Afrikában. A kupában egyébként bárki indulhat, akinek R 1100 S típusú motorja van, és jellemző az érdeklődés mértékére, hogy a jelentkezéseket már lezárták.

0 Tovább

MotoGP: Rossi jövőre visszavonulhat

Valentino Rossi, a gyorsasági motorsport jelenlegi legnagyobb sztárja kijelentette, függetlenül attól, hogy nyer-e idén a MotoGP-ben, további egy idényt még végighajt.



leftValentino Rossi a legjobban kereső olasz sportoló/motor/20041223valentino.htmlRossi négykerekűvel is otthonosan vágtat/motor/20041129rossi.htmlRossi az olimpián is motorozna/motor/20041112rossi.html

Ez a bejelentés persze nem feltétlenül jelenti azt, hogy Rossi 2006-tól hátat fordít a motorozásnak, ám - Rossi eddigi nyilatkozatai alapján - abban sem lenne semmi meglepő, ha a 2007-es szezont már egy raliautó volánja mögött kezdené az olasz sztárt.

A 26 éves Rossi 2001 óta négy világbajnoki címet szerzett, előbb az akkor még létező 500 köbcentis kategóriában, majd háromszor az azt felváltó MotoGP-ben. Rossi a királykategóriát megelőzően, 1997-ben a 125 köbcentisek között, 1999-ben pedig a 250 köbcentiméteres géposztályban is világbajnok lett. Tavalyelőtt elképesztő, 118 pontos előnnyel nyert összetettben, míg az elmúlt esztendőben 47 ponttal előzte meg a spanyol Gibernaut, s 87-tel honfitársát, Max Biaggit.

0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek