Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Bemutatták Rossi idei versenymotorját

Japánban bemutatták a Yamaha  2005-ös MotoGP versenygépét, az YZR-M1-et. A hivatalos ceremónián mindenki ott volt, aki csak számít a hangvillás gyár versenyrészlegénél: Davide Brivio csapatfőnök, valamint Valentino Rossi és a hét szezon után újra a Yamahánál versenyző Colin Edwards.



Az idei versenygép blokkját némileg kompaktabbra tervezték, a motor súlypontjának figyelembevételével, ugyanakkor jobb lett a gyorsulás, és nőtt a motor végsebessége. A fejlesztésnél fontos szempont volt a fogyasztás, és a motor különböző pályaviszonyokhoz való alkalmazkodóképessége.

A Deltabox vázat is újratervezték, itt a fő szempont a könnyebb irányíthatóság, a motor jobb súlyeloszlása, valamint a minden irányban merevebb váz előállítása volt. Az YZR-M1 hivatalos bemutatóját követően a két versenyző Ausztráliába repült, hogy a hivatalos barcelonai tesztek előtt Phillip Island-en is kipróbálják az új motort.

Rossi motoros szánon/motor/20050301rossi.htmlMotoGP: Rossi jövőre visszavonulhat/motor/20050203motogp.htmlFeljelentették Valentino Rossit/motor/20050112feljelentettek.htmlValentino Rossi a legjobban kereső olasz sportoló/motor/20041223valentino.htmlRossi négykerekűvel is otthonosan vágtat/motor/20041129rossi.htmlRossi az olimpián is motorozna/motor/20041112rossi.html
0 Tovább

Megalakult a Varadero Klub Magyarország

A 2004 novemberében internetfórumként indult Varadero Klub mára kinőtt az online korszakból, és február 5-én - egy találkozó keretében - a tagok megtartották első alakuló halászlevezésüket.



Majdnem egyévnyi csetelés, közös tervezgetés és tapasztalatcsere után februárban megalakult a Varadero Klub Magyarország.

A márkával és a típussal kapcsolatos tapasztalatok megosztásán túl a klub közös túrákat és összejöve- teleket tervez, melyekről honlapjukon adnak rendszeres tájékoztatást. Az alapító 13 fős létszám mára több mint 30 főre gyarapodott, és a klub várja további Varadero-tulajdonosok jelentkezését, lökettérfogattól függetlenül.

Az első túra március 20-án lesz, az útvonal a Cserháton át Hollókőig vezet, és a túratervek között szerepel a 7. Nemzetközi Varadero-találkozón való részvétel, a lengyelországi Debrzynóban május 13. és 17. között.

0 Tovább

Alkonyi sárgulás - Pannónia P12

Sokan jelképesnek tartják, hogy miközben a Titanic javában süllyedt a jeges óceánba, az egyik szalonban rendületlenül játszott a zenekar. Tulajdonképpen valami hasonló történt 1974-ben Csepelen is, ahol a motorkerékpár-gyártás befejezéséről szóló döntés ellenére lelkesen folyt a fejlesztés. Az utolsó mohikánnak is nevezhető P12-es történetét Ocskay Zoltán  foglalja össze.



Gyorsan húzzuk ki az első bekezdést a P12-esünkkel kapcsolatos bíráló levelekből: igen, tudom, ilyen szín-összeállítású oldalkocsis motorkerékpár nem is volt. De lehetett volna, és ha jobban megnézzük a fogatot, kár, hogy nem csináltak valami hasonlót Csepelen. Vagy Vácott, az oldalkocsikat készítő MHD gyáregységben. Esetleg félúton, Újpesten, mert ha komolyan vették volna a vásárlókat, akkor nem kapcsol kényszerűségből fekete oldalkocsit a sárga motorjához minden, utasszállító alkalmatosságra vágyó P12-tulajdonos.

A képeinken szereplő, restaurált motorkerékpárt is szólóban vették hajdan, és utólag szerezték be hozzá az oldalkocsit, persze, fekete színben, ahogy elérhető volt, és első tulajdonosa megtartotta a színkombinációt mindvégig. A közel harminc évet közepes állapotban túlélő motorkerékpárt megvásárló új gazda azonban eldöntötte, olyan fogatot készíttet a restauráló Old Motors céggel, amely hajdan nem létezett, pedig jól nézett volna ki.

Az 1958-tól nagy sorozatban készített OK-3 oldalkocsikat, illetve a fejlesztett változatokat csak elvétve fényezték a feketétől eltérő színűre - volt például egy csehszlovák rendelés, amelyben meggyvörös színben kérték a csónakot és a sárvédőt is -, de nem szabad elfeledni, hogy a legtöbb Pannónia feketében készült, így a színtalálkozás természetes volt.

0 Tovább

Bukósisakba épített műszerfal

Meglehetősen futurisztikus, de annál praktikusabb találmányt mutatott be a motorelektronikai kellékeket gyártó Veypor cég. Az újdonság lényege egy sisakra rögzített kis képernyő, amelyről a legfontosabb információkat - sebesség, fordulatszám stb. - lehet leolvasni.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0503/20050304motor3.jpg',50,50)Nagyobb képA Veypor honlapjahttp://www.veypor.com/index.htmlBluetooth-sisak a motorosoknakjavascript:open_doc('http://origo.hu/player/index_auto.html?video=http://ondemand.video.t-online.hu/origo/sport/sportkormany/0509/d0509_sisak_mobiltelefon.wmv&tipus=hirek&adatok=Sportkormany_0509',560,495);

A cég közleménye szerint a (Heads Up Display ) azért praktikus, mert nem kell motorozás közben lenézni a műszerfalra, ami adott esetben 3-5 másodpercre is elvonhatja a figyelmet az útról. Egy speciális optika segítségével úgy oldották meg a kijelzőt, hogy az folyton a látómezőben legyen, de ne legyen zavaró.

A kis képernyőről egyébként az aktuális sebességet, fordulatszámot, sebességfokozat számát lehet leolvasni, míg versenypályán köridőmérőként is lehet használni a szerkezetet. Az információk egyébként drót nélkül jutnak el a sisakra szerelt alkatrészbe, a motorba épített jeladóból. A dolog egyetlen szépséghibája, hogy a Veypor cég termékeit hivatalosan nem forgalmazzák Magyarországon, így aki szeretne egy sisakra szerelhető képernyőt, annak minimum Ausztriáig kell utaznia.

0 Tovább

Festékes cicik és benzingőz: motorkiállítás a Hungexpón

Március 3-tól 6-ig tartott nyitva a Budapest Motor Kiállítás, amelyre mi is kilátogattunk, és megnéztük milyen a felhozatal az idei szezon motorújdonságaiból és a festéket is alig viselő hostessekből.



Bizonyos távolságbólForrás: [origo]leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0503/20050303motorszal.jpg',50,50)Nagyobb képMotorokjavascript:var w=window.open('http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/gdisplay?xml=/0503/K_pek200533185328/gallery.xml','popup','width=500,height=520');w.focus();Lányokjavascript:var w=window.open('http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/gdisplay?xml=/0503/L_nyo20053318529/gallery.xml','popup','width=500,height=520');w.focus();

Az idei kiállítás bár kissé rendezettebb képet mutatott, mint a tavalyi, mégis úgy tűnt, hogy az importőrök egy része szerényebb kivitelű standot épített. Kilátogatásunk alkalmával nagyon érzékenyen reagáltunk a motorok mellett mosolygó hölgyekre is, azonban általánosságban el lehet mondani, hogy - néhány üde színfolttól eltekintve - megérte bizonyos távolságból szemlélni a "dolgokat".

Lássuk azonban a fő attrakciót, a motorokat: aki olvasta az őszi Intermotról szóló összeállításunkat, nagyjából már sejtheti, hogy milyen újdonságokkal készültek a hazai importőrök. A standok méretéből gyakorlatilag tökéletesen le lehetett szűrni, hogy egy-egy márka mekkora szeletet birtokol a piacból, ami alól talán csak a Harley-Davidson óriási kiállítótere és színpada volt kivétel.

A motorkereskedők mellett természetesen a háttéripar és a kiegészítők forgalmazói is kitelepültek, az örvendetesen szaporodó motoros iskolákról már nem is beszélve. Az "F" pavilonban kapott helyett a Motorsokk és az [origo] motor közös standja, ahol Maya Gold vonta el a figyelmet a kétkerekűekről.

Virsli, motor, sült krumpli - Intermot München/motor/esemenyek/20040920virsli.htmlMaya Gold a standunkon/motor/20050301maya.html
0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek