Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Vadonatúj versenymotor az Apriliától

Az olasz motorgyár 2003-ban egy 450 köbcentis blokkot mutatott be a Milánói Motorszalonon, ám a vadonatúj V2-es erőforrást csupán supermoto és off-road versenymotorok prototípusaiba építették be. Az ultramodern blokk szerencsére a közutakra is kiszabadul, méghozzá egy gyorsasági motor formájában.



Az Aprilia frissen kinevezett igazgatója, Leo Mercanti egy angliai motoros szaklapnak adott interjúban elárulta, hogy a 450 köbcentis V2-es blokkot a kétütemű RS250-es versenygép utódába építik be. A kompakt építésű motor hengerei 77 fokos szöget zárnak be, teljesítménye közel 70 lóerő versenyekre kihegyezve, ám az utcai változat várhatóan 60 lóerő körül teljesít majd. Az új modell megjelenésének dátumáról sajnos nincs információ.

Ismét együttműködhet a BMW és az Aprilia/motor/20050221ismet.htmlTovább vadították az Aprilia SR-t/motor/ujdonsag/20041115tovabb.html
0 Tovább

Véget ért a 125-ös géposztály barcelonai tesztje

A március 15-i és 16-i katalán teszt kiváló eredményt hozott Talmácsi Gábor és a KTM számára, így a barcelonai első hivatalos időmérőn a csapat a negyedik helyen végzett.



Faster ManagementMég a tesztről szóló hivatalos beszámoló is rendkívül emelkedett hangulatról árulkodik, így könnyen elképzelhető, mekkora volt az öröm a pályán, amikor kiderült, hogy az összesítésben Talma a harmadik lett.

A március 15-én, a katalán pályán megrendezett teszt első felében a két rendelkezésre álló motor közül a régi elektronikával szerelt motort küldték pályára, majd az ezen a gépen kipróbált beállításokat az új blokkal és elektronikával szerelt motoron alkalmazva Talma tovább rótta a köröket. Bár az első futómű még nem tökéletes, valamint a teszt végére az egyik blokk meg is ragadt, a 71 megtett körből a 61. és egy gumicsere hozta meg a legjobb időeredményt.

Talma kiválóan érzi a motort, és bár a beállításokon még van mit finomítani, az első hivatalos időmérő eredménye igen ígéretes.
A teszten az első helyet Thomas Luthi szerezte meg, az Apriliával versenyző Tóth Imre pedig a 20. időt futotta.

Az első, március 15-i tesztnap hivatalos eredményei:

1. Thomas Luthi (Honda) 1:52.789
2. Mattia Pasini (Aprilia) 1:52.797
3. Talmácsi Gábor (KTM) 1:52.879
20. Tóth Imre (Aprilia) 1:54.231

A második tesztnap délután kettőig tartott, és bár Talma nem az új géppel motorozott, így is sikerült javítani legjobb köridején, ez az eredmény pedig a negyedik helyre volt elegendő. Tóth Imre szintén javított, a 16-án, a 16. helyen végzett az eredmények összesítése után, negyvennégy megtett köréből, a negyvenedikben futotta a legjobb időt.

A következő tesztet Jerezben tartják majd, ahová remélhetőleg megérkezik az alkatrész Talma motorjához, így az új géppel is újra tud majd tesztelni. Az első verseny időpontja már nincs is olyan messze, április 10-én izgulhatunk első alkalommal Talmáért és Tóth Imréért, a jerezi futamon.

A második nap hivatalos időeredményei:

1. Mattia Pasini (Aprilia) 1:51.538
2. Thomas Luthi (Honda) 1:51.547
3. Marco Simoncelli (Aprilia) 1:52.005
4. Talmácsi Gábor (KTM) 1:52.405
16. Tóth Imre (Aprilia) 1:53.467

Talmácsi első tesztje az új KTM-mel/motor/20050210talmacsi.htmlTalmácsi a RedBull KTM gyári csapatához szerződött/motor/20041107talmacsi.html
0 Tovább

Magyar motorosok a Szardínia terepralin

Az autósok mellett egy kis létszámú motoros mezőny is rajthoz áll a tereprali Európa-kupa hétvégi, szardíniai viadalán, amelyen a magyar színeket a Szalay Dakar Team újdonsült pilótája, Varga Ákos, valamint Szilvási Péter képviseli.



Új hír a versennyel kapcsolatban, hogy bár a nevezési listán szerepel, technikai okok miatt (nem készült el az autó) nem rajtol a viadalon Garamvölgyi Zoltán, úgyhogy az autósok között a Szalay Balázs, Tagai Róbert (Opel Frontera) duó lesz az egyetlen Magyar - áll a Szalay Dakar Team [origo]-hoz eljutatott sajtóközleményben.

Motorral a Dakaron - Nagy Péter és Varga Ákos a Csevegőszobában/vendegszoba/automotor/20041222motorral.html
0 Tovább

Véget ért a Yamaha háromnapos ausztráliai tesztje

A harmadik napon újra Rossi volt a leggyorsabb, szerencsére az időjárás a nagy szél ellenére némileg javult, így az esős versenyekre való készülés mellett a pilóták a motorok beállítását is tudták végre tesztelni.



leftRossi motoros szánon/motor/20050301rossi.htmlMotoGP: Rossi jövőre visszavonulhat/motor/20050203motogp.htmlFeljelentették Valentino Rossit/motor/20050112feljelentettek.html

A kétnapos eső semmi jóval nem kecsegtette a versenyzőket, a második napon ugyan már nem esett, de még mindig vizes aszfalton kellett motorozniuk. A harmadik napon fújó erős szél elkergette a felhőket, de az időjárás továbbra is távol volt az ideálistól. A kicsit melegebb idő jól jött, de Spanyolországban valószínűleg kedvezőbb körülmények várják majd a Gauloises és a Fortuna Yamaha versenyzőit és csapatát.

Mindkét versenyistálló most először tér vissza Európába a tavaly novemberi valenciai tesztet követően. Az első hivatalos időmérő március 18-a és 20-a között Barcelonában, a második pedig Jerezben március 25-e és 27-e között lesz.

A három nap időeredményei:

1. nap

1. Colin Edwards - Gauloises Yamaha: 1:31.27
2. Valentino Rossi - Gauloises Yamaha: 1:31.38
3. Ruben Xaus - Fortuna Yamaha: 1:33.02
4. Toni Elias - Fortuna Yamaha: 1:33.19

2. nap

1. Valentino Rossi - Gauloises Yamaha: 1:30.65 - 74 kör
2. Colin Edwards - Gauloises Yamaha: 1:31.00 - 71 kör
3. Rubén Xaus - Fortuna Yamaha: 1:32.32 - 68 kör
4. Toni Elías - Fortuna Yamaha: 1:32.70 - 90 kör

3. nap

1. Valentino Rossi - Gauloises Yamaha: 1:30.44 - 83 kör
2. Colin Edwards - Gauloises Yamaha: 1:30.50 - 79 kör
3. Toni Elias - Fortuna Yamaha: 1:31.85 - 73 kör
4. Ruben Xaus : Fortuna Yamaha: 1:32.6 - 118 kör

A Yamaha második tesztnapján Rossié a legjobb kör/motor/20050311ayamaha.htmlEdwardsé a legjobb idő az ausztráliai teszt első napján/motor/20050310edwardse.htmlBemutatták Rossi idei versenymotorját/motor/ujdonsag/20050309rossi.html
0 Tovább

A Yamaha második tesztnapján Rossié a legjobb kör

A délelőtti esőben még a vizes beállításokra, délután már a köridőkre koncentráltak a Gauloises és a Fortuna Yamaha versenyzői.



A március tizedikei tesztnapon Rossi volt a leggyorsabb, a 74 megtett körből 1:30.65 volt a legjobb ideje. A napot a Michelin abroncsok tesztjének szentelte a Gauloises csapat, és bár Edwards még ment egy pár kört a vizes pályán, ő is inkább a délutáni melegebb időt preferálta. 71 kör közül legjobb ideje 1:31.00 volt.

Az ausztráliai teszt második napján a délelőtti esőnek csak Toni Elías vette használt, ugyanis ő inkább az esős versenyekre edzett, és 90 kör megtétele után 1:32.70 volt a legjobb ideje. Csapattársa, Rubén Xaus 68 megtéve az első felfüggesztés beállításait tesztelte, és legjobb körideje 1:32.32 lett.

Már csak egyetlen nap van hátra a tesztből, mielőtt a csapatok elkezdenének készülődni a barcelonai időmérőre.

A háromnapos teszt második napjának nem hivatalos időeredményei:

1. Valentino Rossi - Gauloises Yamaha: 1:30.65 - 74 laps
2. Colin Edwards - Gauloises Yamaha: 1:31.00 - 71 laps
3. Rubén Xaus - Fortuna Yamaha: 1:32.32 - 68 laps
4. Toni Elías - Fortuna Yamaha: 1:32.70 - 90 laps

Edwardsé a legjobb idő az ausztráliai teszt első napján/motor/20050310edwardse.html
0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek