Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Júniusban érkezik az új BMW K 1200 R

Az új GS megjelenése óta a BMW egyre elvetemültebb formatervekkel bombázza a nagyközönséget. Úgy tűnik, hogy korántsem sikertelenül.



A Budapest Motorkiállítás idei közönségdíjas szépsége a bajorok új csupasz motorja lett. Az 1200-es modellsorozat legújabb tagja a szintén vadonatúj R 1200 ST és K 1200 RT, valamint a - műszaki akadályok elhárítása után végre megvásárolható - K 1200 S társaságában díszelgett a BMW standján.

A bajor gyár korábbi modelljeit leginkább a német megbízhatóságot, a kiváló futóművet és fékeket keresők vásárolták. Az új dizájn radikális változásokat sejtet a BMW háza táján, és azt jelzi, hogy a gyár szélesebb vásárlói réteget kíván megcélozni az új modellekkel. A műszaki fejlesztés tagadhatatlanul ráfért minden BMW motorra, de a dizájn - ahogy korábban - ezután is vitákat kavar majd a motorosok köreiben.

A szépnek nem, inkább érdekesnek nevezhető külső azonban mindenképp igényes műszaki tartalmat takar. A K 1200 R váza és egyéb paraméterei, néhány apróbb modosítást leszámítva, megegyeznek az S modelléval.

Az első Duolever felfüggesztés szöge meredekebb, mint a K 1200 S-en, és rövidebb az utánfutás. Az új soros, négyhengeres erőforrás szintén megegyezik a sportmodellben találhatóval, mindössze a légszűrőbe vezetett levegő útján módosítottak. A jobb gyorsulás érdekében a váltó áttételét rövidebbre tervezték, így a burkolt modell teljesítményének megtartásával, valamint a kissé egyenesebb üléspozícióval igazi utcai harncúrozó motort alkotott a BMW.

A K1200R teljesítménye valahol 160 lóerő felett, nyomatéka pedig 120 Nm körül alakul, a motor menetkész, üzemanyag nélküli tömege 240 kg alatt van.

Az új izomgép júniustól érkezik a márkakereskedőkhöz, ára körülbelül 3,7-3,8 millió forint körül várható.

2005-től BMW Power Cup/motor/ujdonsag/200502042005tol.htmlIzommunka - BMW K 1200 S/R/motor/ujdonsag/20040921izommunka.htmlA jövő elkezdődött - Új BMW motorkerékpárok/motor/ujdonsag/20040910ajovo.html
0 Tovább

Versenyzés MZ-vel

Bizonyára sok motoros dédelget magában versenyzői ambíciókat, ám legtöbbször ez csupán álom marad az anyagi lehetőségek híján. A MZ Klub és a MAMS veterán szakosztálya idén egy hétfordulós versenysorozatot indít, ahol bárki elindulhat, ráadásul a költségek sem egetverőek.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/auto/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0503/20050310mz.jpg',50,50)Nagyobb képA MAMS széria 250ccm-es versenysorozatának technikai megkötései, szabályai/motor/20050310amams.html

A magyarországi MZ Klub egy elég frissen alakult baráti társaság, annak ellenére, hogy a márka már nem annyira új keletű. A csatlakozó márkatársak között szép számmal voltak versenyző hajlammal rendelkezők is, így megalakult a klub versenyzői szakosztálya Iván Árpád többszörös magyar bajnok (utcai 250-350ccm 2001, 2002) MZ-s vezetésével.

Szerencsére a MAMS veterán szakosztálya a szárnyai alá vette az MZ-seket, és nagyon sokat segítettek abban, hogy 2005-ben egy hét fordulóból álló versenysorozat indulhat el, ahol szériaállapotú MZ-k kergetőzhetnek. A versenyeken veterán "C" típusú licenccel lehet elindulni, amely - MZ Klub versenyzői szakosztályos kedvezménnyel és a Blue Scorpions Motoros Clubon keresztül - éves biztosítással, mindennel együtt 9800 forint. Természetesen lesz napi licenc is, ami a futam helyén lesz kiváltható. A futamonkénti indulási költség nem haladja meg a 6000 forintot, de ez a díj az indulók létszámától függ, tehát minél többen vesznek részt egy versenyen, annál olcsóbb lesz. A versenyzők az éves költségeket 100 000 forint alá tervezik, kopóalkatrészekkel, benzinnel, olajjal, gumikkal, utazással együtt.

A versenysorozat nem kizárólag profi versenyzőknek indul, hanem minden versenyzőnek, legyen az kezdő vagy haladó. A verseny célja, hogy mindenki fel merjen merészkedni a versenypályákra és ott megtanuljon még jobban motorozni.

2005. évi MAMS versenynaptár tervezete:

2005. 04. 17. Örkény
2005. 06. 20. Galgamácsa
2005. 07. 01-03. Kemence
2005. július Tiszacsege
2005. augusztus Kunmadaras
2005. 09. 24-26. Örkény
2005. október Hungaroring

További információk a klub honlapjáról vagy e-mailen szerezhetőek be.

0 Tovább

Edwardsé a legjobb idő az ausztráliai teszt első napján

Az első hivatalos GP teszt előtt a Gauloises Yamaha Team még fut néhány kört Phillip Islanden, ám az időjárás kellemetlen körülményeket teremtett a pályán.



Miután megvolt a 2005-ös Yamaha GP motor hivatalos bemutatója, az egész csapat Ausztráliába utazott egy kis gyakorlása. A március 9-től 11-ig tartó teszt első napján Colin Edwards 60 kört teljesített, míg Rossi 51-et a reggeli eső után egész nap vizesen maradt pályán. Bár többféle keverékű gumit is kipróbáltak a versenyzők, egyikük sem volt elégedett az eredménnyel.



Ruben Xaus és Toni Elias szintén Phillip Islanden van a Fortuna Yamahával, mielőtt mindkét gyári csapat továbbutazna a barcelonai hivatalos tesztre.

Nem hivatalos időeredmények:

1. Colin Edwards - Gauloises Yamaha: 1:31.27
2. Valentino Rossi - Gauloises Yamaha: 1:31.38
3. Ruben Xaus - Fortuna Yamaha: 1:33.02
4. Toni Elias - Fortuna Yamaha: 1:33.19

Bemutatták Rossi idei versenymotorját/motor/ujdonsag/20050309rossi.html
0 Tovább

A MAMS széria 250ccm-es versenysorozatának technikai megkötései, szabályai

A versenyeken 250 ccm-es MZ ETZ és TS gyártmányú motorkerékpárok vehetnek részt, amelyek az alábbiakban rögzített paramétereknek kell, hogy megfeleljenek!



Váz:
Kereskedelmi forgalomba került csak széria MZ gyártmányú váz használható, amelyen semmilyen átalakítás nem engedélyezett! Azaz a váz merevítése és geometriai átalakítása tilos!

Lengővilla:
A lengővilla geometriai átalakítása és megmerevítése nem engedélyezett és kizárólag széria villák használhatóak, de a különböző típusú MZ-kben gyártmányazonos lengővillákra cserélhetőek! (Például egy ETZ lengővillát ki lehet cserélni TS lengővillára)

Kerekek, futómű:
Széria kerekek, illetve széria első és hátsó rugóstagok engedélyezettek kizárólag, de gyártmányazonos cseréjük lehetséges. (Például: 16"-os ETZ felni előre) 17-es kerék nem engedélyezett!

Fékrendszer:
Üzembiztonsági szempontból (az utángyártott alkatrészek minősége miatt), az első fékrendszer, kivéve a féktárcsa, cseréje megengedett! Maximum 4 dugattyús féknyereg használható! A hátsó fék csak széria lehet.

Motor:
A motor hengere és hengerfeje csak széria állapotú lehet, tehát a vezérlés megváltoztatása nem engedélyezett! A maximális furatátmérő 71.00 (4. túlméret).

Karburátor:
A kereskedelmi forgalomban kapható gyártmányazonos széria karburátorok használhatóak! Maximum 30-as átmérő! Légszűrőház használata kötelező! (A betét használata nem kötelező.)

Kipufogórendszer:
Kereskedelmi forgalomban kapható széria kipufogórendszer használható!

Gyújtásrendszer:
Bármilyen Gyári MZ gyújtás (elektronikus is) használható! A töltés nem kötelező.

Sárvédő:
Első és hátsó sárvédő biztonságtechnikai okok miatt kötelező!

A kiírásnak meg nem felelő motorok a versenyeken nem indulhatnak! A futamokon első három helyezést elért versenyzők kötelesek arra, hogy motorjuk hengerfejét a versenybizottság előtt leszereljék, és a versenybizottság ellenőrizze, hogy a motor megfelel-e a versenykiírásnak! Amennyiben ez nem következik be, úgy eredményét törölhetik a versenybizottság tagjai, és az új rangsor első három helyezett versenyzők motorjait bontják meg. Ez az automatikus óvás!

Ezen felül a versenyző óvási díj ellenében kérheti a versenybizottság tagjait, hogy egy általa megjelölt motort ellenőrizzenek.

0 Tovább

Nyerjen belépőt az Interwheelre!

Március második felében nyit az Interwheel, amelyet idén is a Papp László Sportarénában rendeznek. A motoros seregszemlére nem kevesebb, mint 40 darab belépőt sorsolunk ki.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/auto/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0503/20050309interwhee.jpg',50,50)Nagyobb kép
Belépő, parkolás, miegymás
leftBelépőjegy ára: felnőtt 1500 Ft, 0-6 év díjmentes, 6-14 év gyerekjegy - 500 Ft
Parkolás: őrzött, Aréna parkolóházában, gépkocsival érkezőknek 200 Ft/óra (max. 1000 Ft), a motorral érkezőknek díjmentes.
Festékes cicik és benzingőz: motorkiállítás a Hungexpón/motor/20050303megnyilt.html

Alig ért véget a Budapest Motor Kiállítás, máris lehet készülni a március 18-tól 20-ig nyitva tartót Interwheelre, amely idén ünnepli 14 éves fennállását. Az idei rendezvényen több mint 80 kiállító várja a nagyérdeműt 5000 négyzetméteres területen délelőtt 10 órától este 6-ig. A kiállított motorok és kiegészítők mellett számos program is színesíti a kiállítást, sőt a belépőjeggyel értékes dolgokat is lehet nyerni.

40 darab belépő vár gazdára

Motorsokkal közösen összesen 40 darab belépőt sorsolunk ki az Interwheel kiállításra, egészen március 20-ig, azaz vasárnapig. A jegyekért mindössze arra a kérdésre kell helyesen válaszolni, hogy ki lesz az Interwheelen a Motorsokk standjának állandó vendége?

1. Maya Gold
2. Bódi Sylvi
3. Juhos Dóra

A helyes választ a jatekmotor@origo.hu e-mail címre várjuk. Némi segítséget a motorsokk.hu hírek rovatában lehet találni. A szerencsés nyerteseket e-mailben értesítjük.

0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek