A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
Jelen Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztató célja, hogy a Mediaworks Hungary Zrt. által tárolt adatok
kezelésével, felhasználásával, továbbításával, valamint a Társaság által üzemeltetett
honlapokon történő regisztrációval kapcsolatosan tájékoztassa az érintetteket.
Szerdán nyitotta meg kapuit a 6. Budapest Motor Kiállítás, amely a legnagyobb hazai kétkerekű seregszemlének számít.
Nyílpuska a vásárfialeftjavascript:var w=window.open('http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/gdisplay?xml=/0702/Budap2007228175059/gallery.xml&rovat=auto','popup','width=688,height=590');w.focus();Még több képMotoros suli az [origo]-nhttp://www.origo.hu/motor/20060224motoros.htmlMotoros tesztekhttp://www.origo.hu/motor/20070118motoros1.htmlA motor téli tárolásának rejtelmeihttp://www.origo.hu/motor/20061109motort.html
Szerdától vasárnapig tart nyitva az idei Budapest Motor Kiállítás, amellyel párhuzamosan két másik rendezvény is megtekinthető a Hungexpón: a motoros seregszemle mellett helyett kapott még a 14. Fegyver, horgászat, vadászat nemzetközi kiállítás és a 12. Nemzetközi sport és életmód kiállítás is a kőbányai vásárváros területén. Ennek fényében ne csodálkozzon senki, ha az A pavilonban kiállított motorok között egy sereg vadásznak öltözött érdeklődő bolyong, de azon sem szabad megütközni, ha egy-egy elszánt tekintetű látogató nejlonszatyrából frissen beszerzett íjpuska vagy nindzsakard lóg ki.
A flinták, kések, horgászbotok, vadászfelszerelések és a kitömött nagyvadak a , aki ezeken túlverekszi magát jó eséllyel a D pavilonba köt ki, ahol a sportszerárusok állnak készenlétben. Itt bicajok, fekvőpadok, taposógépek, masszírozós fotelek és szobai bumerángok kavalkádja térítheti el a bizonytalankodókat. A gyengeség legkisebb jelére szórólapot kapunk a kezünkbe egy kihagyhatatlan vásári ajánlattal megtoldva, ezért a legjobban akkor járunk, ha szemlesütve átvágunk az épületen és csatlakozunk az A pavilon látogatóihoz.
A Hungexpo legnagyobb csarnokát idén csak a motorok és a motoros felszereléseket árusító cégek töltik ki, mintegy jelezve, hogy évről-évre egyre többen kapnak rá nálunk is a helyváltoztatás eme formájára. A legnagyobb standokat a nagy japán márkák építették, de nem kell félteni az európai vonalat sem, látványos módon tálalja motorjait a BMW, KTM, Ducati és a Piaggio-csoport hazai képviselete. A nagy nevek árnyékában évről-évre egyre több olyan stand is feltűnik amely a kínai, tajvani és koreai motoripar remekeit mutatja be. Az árérzékeny hazai piac a jelek szerint kedvező táptalaj a kissé furcsa nevű motorok számára, amelyek ránézésre úgy festenek, mint márkásabb társaik, ám árcédulájukon már egy sokkal barátibb szám található.
A gyönyörűen kifényesített motorok között idén is szép számmal tűnnek fel dekoratív hölgyek , vagy még annál is kevesebb ruhácskákban. A szép lány + motor árukapcsolás a legkülönbözőbb formában jelenik meg, ám a legnagyobb hatást idén is a reklámhordózónak használt festett keblek érik el. Ezek jelenlétét már messziről jelzik az alkalmi csoportosulások és a villogó vakuk, enyhe bányászmajális hangulatot kölcsönözve a rendezvénynek. Akiket kizárólag a motorok és a hozzájuk kapcsolódó kellékek érdekelnek, garantáltan nem fognak csalódni, szinte az összes korábban bemutatott újdonságot elhozták az importőrök. A motorizált görkoritól kezdve a közel 200 lóerős sportmotorig terjed a választék, így bárki találhat a habitusának megfelelő járgányt, a kérdés csak az, hogy tavaszig hogyan győzzük meg a család többi tagját egy vadonatúj motor szükségességéről.
Tíz szerencsés olvasónk ingyen bejuthat partnerével a február 28-án nyíló motoros seregszemlére. A játékban való részvételhez mindössze három egyszerű kérdésre kell válaszolni.
Szerda éjfélig várjuk a válaszokat az alábbi három egyszerű kérdésre. A helyes megfejtők között 10 x 2 darab egyszeri belépésre szóló jegyet sorsolunk ki, amelyeket - a kiállítás nyitva tartása alatt - tetszőleges napon és időpontban lehet felhasználni.
1. Milyen két másik kiállítással rendezik egy időben a motoros seregszemlét? 2. Hol lesz a Budapest Motor Kiállítás? 3. Mennyibe kerül egy teljes árú napi belépő?
A válaszokat erre a címre várjuk. A nyertesek nevét csütörtökön délelőtt tesszük közzé, illetve e-mailben is értesítjük őket. Némi segítséget a válaszokhoz, itt lehet találni.
A kiállítás szervezőinek és a Magyar Kitesurf Szövetség felajánlásából 5 darab 2 napos kitesurf tanfolyam is gazdára vár. Ehhez mindössze 1 kérdésre kell helyesen válaszolni igennel vagy nemmel:
Kell-e víz a kitesurfözéshez?
A remélhetőleg helyes megfejtéseket ide várjuk ugyancsak szerda éjfélig.
Február 28-án, azaz szerdán nyitja meg kapuit az év legrangosabb hazai kétkerekű seregszemléje, a Budapest Motor Kiállítás. A legújabb modellek mellett számtalan program és két másik önálló kiállítást is várja a motorok szerelmeseit a Hungexpón.
leftJubileumi motoros kiállítás a Hungexpónhttp://www.origo.hu/motor/20060224jubileumi.htmlFestékes cicik és benzingőz: motorkiállítás a Hungexpónhttp://www.origo.hu/motor/20050303megnyilt.html
Akárcsak az előző években, idén is két másik kiállítással egy időben rendezik a kőbányai vásárváros területén a Budapest Motor Kiállítást. A motoros seregszemle mellett helyett kap még a 14. Fegyver, horgászat, vadászat nemzetközi kiállítás és a 12. Nemzetközi sport és életmód kiállítás.
Aki a motorok miatt látogat, az vélhetően nem fog csalódni, ugyanis szinte az összes nagyobb márka felvonultatja legújabb kínálatát, de a kétkerekűek mellett még számos egyéb program is várja a nagyérdeműt: egyebek mellett lesz veteránmotor bemutató, KRESZ vetélkedő és szimulátor, motoros kocsma, streetfighter show valamint tesztmotorozásra is lehetőség nyílik.
A napi belépőjegy ára 1300 forint, míg a kedvezményes (nyugdíjas, diák) jegy 800 forintba kerül. A családi belépőért (amellyel két felnőtt és két gyermek tud bejutni) 2600 forintot kell fizetni. A kiállítás március 4-ig, azaz vasárnapig tart nyitva 10-től délután 18 óráig, azonban az utolsó napon már 17 órakor bezár a rendezvény.
Akik egy kicsit is járatosak a hazai motorsportban, azoknak ismerősen csenghet a "Rizi" becenév, hiszen több, mint egy évtizede forog a versenyzés világában. Rizmayer Gábor pályafutása idén egy újabb állomáshoz érkezett, ugyanis idén indulhat az Európa Bajnokságon és a Superbike világbajnokság keretein belül megrendezett Suzuki GSX-R Európa Kupán. Ennek örömére elcsíptük néhány kérdés erejéig Rizit.
leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0702/20070212rizmayer.jpg',50,50)Nagyobb képHamarosan indul az első motoros márkakupahttp://www.origo.hu/motor/20060412hamarosan.htmlMárkakupa indul motorosoknakhttp://www.origo.hu/motor/20060111markakupa.htmlMegalakult a Team Suzukihttp://www.origo.hu/motor/20040908megalakult.html
Rizmayer Gábor már hosszú évek óta versenyzik, a nagy lehetőségre azonban 2006-ig kellett várnia. A sok próbálkozás után egy új magyarországi kezdeményezés hozta meg számára a lehetőséget az előrelépésre. Az első alkalommal megrendezett tavalyi GSX-R Kupa győzteseként kiérdemelte a Suzuki gyári támogatásá, így idén biztos háttérrel indulhat az Európa Bajnokságon és a Superbike világbajnokság keretein belül megrendezett Suzuki GSX-R Európa Kupán, ahol több 100 ezer néző és a szakma színe-java előtt bizonyíthat. A tehetséges magyar versenyzőt az eddigi versenyzési karrierjéről faggattuk a kezdetektől egészen a jelenkorig.
- Mesélj egy kicsit a kezdetekről? - 4 éves koromban kezdtem el a motorozást. Volt egy épített 3 kerekű motorom, amellyel versenyeztem, amennyiben azt a gyerekes játékot egyáltalán annak lehet nevezni. Az első úgymond hivatalos versenyem, körülbelül 6 éves koromban lehetett. Ettől kezdve három éven át az 50 köbcentis automata kategóriában indultam, és két Magyar Bajnokságot nyertem. Azután rögtön feljebb léptem és 80 köbcentis váltós motorral folytattam a versenyzést. Volt egy crossmotorból átépített nagyon jó kis gépem. Ezekben az években kialakult egy elég jó társaság. Nagyon sokáig együtt versenyeztünk például Talmával , Molnár Tomival, Magda Attilával és volt még egy pár srác, akik idő közben sajnos lemorzsolódtak. Sokukkal persze a mai napig együtt versenyzek.
- Mikor volt az első olyan versenyszezonod, ami már igazán komolynak mondható? - Alig vártam, hogy betöltsem a 14. életévemet, mert már nagyon szerettem volna 125 köbcentis kategóriában indulni. 1995-ben volt az első igazán komolynak mondható nemzetközi versenyem 125 speciálban, ami már ugyanazokkal a szabályokkal ment, mint a MotoGP hasonló kategóriájú géposztálya. Ennek a versenysorozatnak már profi színvonala volt.
- Abban az időben milyen edzésekkel készültél a versenyekre? - Téli időszakban crossoztunk, ez volt az egyetlen kiegészítő sport amit csináltam. Akkor voltam 14 éves, nem nagyon volt szükségem arra, hogy sokat edzek. Az iskolába kézilabdáztam, a haverokkal fociztunk, tehát megvolt a kellő mozgás a motorozás mellett.
- Az ezt követő években hol versenyeztél? - Jöttek az egyre szigorúbb, színvonalasabb nemzetközi versenyek: 1996-ban elindultam egy bajnokságban, aminek egy cseh jégkorongozó volt a szervezője és névadója is. A versenysorozat így Boby Motion névre lett keresztelve. Kelet-Európában ez volt az egyik legismertebb motorverseny. Nagyon profin meg volt szervezve, az emlékeimbe megmaradt, hogy itt már voltak nagyon csinos hostess lányok, rendesen, mint a nagyoknál. Tényleg egy nagyon színvonalas nemzetközi versenyt hoztak össze, sok osztrák és német indulóval. A második helyezésnek, amit itt elértem nagyon örültem. Még nagyon fiatal voltam, nagy felhajtás volt a díjkiosztón, ami egy valóban elegáns hotelben volt. A díjátadó ünnepség után fergeteges bulit szerveztek, gyerekfejjel ez hatalmas élmény volt.
- Volt már komolyabb bukásod? - Még ugyanebben az évben volt az első nagy törésem, a Hungaroringen estem egy nagyot. Az volt a baj, hogy a motorom ráesett a kezemre, ami miatt hét helyen tört el. Nem kellet megműteni, csak rögzítették. Egy hete volt rajtam a gipsz, amikor kiderült, hogy rosszul kezdett el összeforrni, ezért az orvos fogta és újra eltörte. Ezt soha nem fogom elfelejteni, iszonyúan fájt. A következő évben az Európa bajnokságon indultam, ami nem sikerült úgy, ahogy szerettem volna. A rossz szereplésembe közrejátszott, hogy 1997-ben még ugyanaz a szövetség rendezte az eb-t mint a világbajnokságot. Ez azért volt érdekes, mert a vb-n résztvevő csapatok az eb-t használták edzésnek. Martinezéktől kezdve, még nagyon sokan elindultak közöttünk.
- Nem beszélsz soha, arról hogy milyen csapatokban, versenyeztél. - Nagyon sokáig, 1995-ig a Honvéd színeiben motoroztam, de szerencsére én még időben elhagytam a süllyedő hajót. Rögtön kaptam egy lehetőséget az akkor nagyon híresnek számító, kiskunhalasi csapattól. Aztán jött a nagy váltás a köbcenti terén is: átültem a 250 köbcentis motorra. Elkezdtem edzőtáborokba járni, és 1998-tól teljesen megváltozott az életem. Visszaemlékezve, már az első évem sem sikerült rosszul az új kategóriában. Ezen belelkesedve a második évet egy nagyon jól felszerelt motorral kezdtem és fejeztem be. Meg is volt a gyümölcse, mert az összesítésben az eb-n a 4. helyen végeztem. 2000-ben Tóth Imre felajánlotta, hogy az ő olasz szerelői segítenek a motorom rendbetartásában. Ez gyakorlatilag azt jelentette, hogy egy közös csapatot csináltunk. Éltem a lehetőséggel annak tudatában, hogy ez esetleg egy kiugrási lehetőség számomra. Rengeteget teszteltünk Olaszországban, tehát tényleg profin felkészülve érkeztünk az első versenyre. Franciaország volt a helyszín, nagyon rossz volt az idő, esett az eső, a körülmények nem nagyon kedveztek a versenynek. Az utolsó szabadedzésen bekövetkezett a baj: a depót elhagyva az első kanyarban hatalmasat estem.
A mai napig nem tudom, hogy miért. Éreztem, hogy nagyon fáj a kezem, de visszaültem a motorra, amit a szerelők nagy nehezen rendbe hoztak, kicseréltek rajta sok mindent. A fékcsövet azonban valószínű, hogy rosszul illesztették össze, vagy egyszerűen rövid volt az a rész, amit beraktak pótlásként a tönkrement helyére. A nagy bukás csak ez után jött, mentem körülbelül 5-6 kört, amikor a fékem teljesen elszállt és ennek következtében 200 km/h sebességgel nekirongyoltam a falnak. Eltört mindkét kezem, combcsontom hét helyen és mindkét bokám elrepedt. Azonnal megműtöttek, kvázi összeraktak. Az orvosok véleménye az volt, hogy minimum 8 hónapig nem fogok tudni motorozni, amibe én nem akartam belenyugodni. Mindent megtettem tehát a gyógyulásért, jártam természetgyógyászhoz, akikben pedig korábban soha nem bíztam, ám csodával határos módon segített a gyógyulásban. Az orvosaim nem hittek a szemüknek, nagyon gyorsan javult az állapotom, a nyolc helyett másfél hónap múlva már versenyeztem. Az év sajnos véget is ért, már csak egy eb-futamon tudtam elindulni, amit Portugáliában rendeztek, azt meg is nyertem. A következő évben megint rajtoltam az eb-n, ahol a 4. lettem az összesítésben, ami nem számított rossz eredménynek. A probléma ott kezdődött, hogy a dobogó közeli állapotnál nem tudtam jobb eredményt elérni, ami egy kis krízist okozott a sportpályafutásomban.
Nem adtam fel, mert az álmaimban mindig arra vágytam, hogy a világbajnokságon induljak, ami meg is valósulhatott volna 2003-ban amikor, a Team Hungary megalakult. Akkor a megállapodás szerint a csapat úgy ált volna fel, hogy Tóth Imre megy 125 köbcentiben én meg a 250 köbcentisek között, de sajnos a legvégén kiderült, hogy nem tudjuk kifizetni a nevezési díjat, így nekem le kellett húznom még egy évet az Európa bajnokságon. Nagyon el voltam keseredve. Talán egy kicsit ennek is köszönhettem, hogy 2004-et teljesen motormentesen töltöttem. Aztán 2005-ben megtörtént, amiről mindig is álmodtam: elindulhattam a 250 GP-n. Itt sajnos egy elég furcsa csapathoz kerültem, mert sok mindent ígértek de semmit sem valósítottak meg. A problémák egyre jobban halmozódtak, ezért a 8. futam után úgy döntöttem, hogy nem folytatom a versenyzést, mivel rengeteg pénzt kellett fizetnünk a csapatnak, de nem azt kaptuk cserébe, amit elvártunk. Az évet gyakorlatilag sikerek nélkül zártam, de sokat tanultam belőle. A következő idényt úgy vártam, hogy nem tudtam hol, és milyen motorral fogok versenyezni, de semmiképp nem akartam még egyszer ugyanabba a hibába esni, mint 2005-ben.
Aztán derült égből villámcsapásként kaptam az ajánlatot a Suzuki Harmatitól, hogy induljak az ő versenyzőjeként a 2006-ban az első GSX-R Kupában. Rögtön megtetszett, hiszen úgy gondoltam, hogy ez lehetőséget biztosíthat a nemzetközi motorsportban való érvényesülésre. Nagyon jó ötletnek tartottam, hogy a verseny szervezői az összes versenyzőnek esélyegyenlőséget kívántak teremteni, és egyforma, versenyzésre átalakított motorokat, valamint központi technikai háttért biztosítottak. Így örömmel igent mondtam. A GSX-R Kupa mellett jutott időm kipróbálni magamat egy teljesen más típusú motoron az Európa Kupában, ahol néhány technikai problémával küzdöttem, de a végén az összesítésben a 3. helyen végeztem, miután az utolsó spanyolországi futamot sikerült megnyernem. A GSX-R kupa ezzel párhuzamosan, zökkenőmentesen zajlott. A Hungaroringen megnyertem mindkét futamot, Rijekában is győzni tudtam mindkétszer azután Brno-ban 2. helyezést értem el. Az összesítésben pedig megszereztem a győzelmet. Ami azt jelentette, hogy a sok próbálkozás után egy új magyarországi kezdeményezés hozta meg számomra a lehetőséget az előre lépésre, ugyanis lehetőséget kaptam, hogy idén biztos háttérrel indulhatok az Európa Bajnokságon és a Superbike világbajnokság keretein belül megrendezésre kerülő Suzuki GSX-R Európa Kupán.
Egy tokiói járműipari kiállításon látható az Emissions Neutral Vehicle (ENV) motorkerékpárja, amelynek meghajtásáról nagynyomású hidrogéncellák gondoskodnak. A természetbarát, üzemanyagcellás motorkerékpárt egy kisebb bőrönd méretű kivehető hidrogéncella hajtja, kipufogóterméke teljes mértékben vízgőzből áll. A jármű óránként 50 kilométer megtételére képes. Piacra a tervek szerint 2008-ban kerül kb. 2 millió forintos áron. (Fotó: MTI/EPA/Everett Kennedy Brown)
Egy kép: motor a tengerbőlhttp://www.origo.hu/motor/20070123egykep.html
Utolsó kommentek