Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Idén ötnapos lesz az alsóörsi Harley-Davidson fesztivál

Tizedik alkalommal rendezik meg június 10-14 között Alsóörsön a Harley-Davidson Fesztivált. A rendezvény "főszereplője" most is a legendás motorkerékpár, de bőséges lesz a zenei program is a rendezvény színhelyén, az Európa Kempingben.



leftTízszázalékos leépítés a Harley-Davidsonnálhttp://www.origo.hu/uzletinegyed/20090123-tizszazalekos-leepites-a-harleydavidsonnal.html

Dobai Attila, fesztiváligazgató elmondása szerint most először lesz ötnapos a fesztivál, kezdetben három napos volt, majd éveken át négy napig tartott. A szervezők szeretnék a rendezvényt egyhetesre bővíteni. Minden korábbinál több lesz a zene: több mint 30 zenekar lép fel egy nagyszínpadon és két sátorban.

Az idei sztárvendég Suzi Quattro amerikai énekesnő pénteken lép színpadra. Sokan tudják, hogy magyar származású, családja Szabolcs-Szatmár megyei. A 70-es években koncertezett Magyarországon, s néhány évvel ezelőtt megjelent az A38 Hajón a Comets együttes koncertjén. Amerikai születése ellenére sikereit főleg Nagy-Britanniában aratta. Rajta kívül Alsőörsre várják többek között a Bikinit, a Tankcsapdát, a Mobilmániát, az Irigy Hónaljmirigyet, Király Viktort és a Piramis Plusszt.

Dobai Attila kiemelte: Veszprém városát is felkeresi majd több száz motoros, akiket a főtéren fogadnak a város vezetői. A hagyományos motoros felvonulás szombaton délben indul az Európa Kempingből Balatonfüred, Tihany, Balatonalmádi érintésével vissza Alsóörsre. Európából és a világ minden tájáról várnak motorosokat, s tekintettel a jubileumra, minden eddiginél több vendégre számítanak. A fesztivál vendégei láthatnak motoros ügyességi versenyeket, kaszkadőr és rendőrmotoros bemutatót.

Az idei fesztivál vendége lesz Jean Davidson, az egyik cégalapító unokája. Ő írta meg a család történetét, s a gyermekek számára készült könyveit fogja dedikálni a helyszínen.

0 Tovább

Babetta, amelyre nem kell költeni

Őszintén reméljük, hogy Bigcsabika levelének utolsó mondata valóban igaz lesz - mi is így vettük Gyula bácsi Babettáját, aztán azóta ráborítottunk a kis mopedre még néhány tízezrest. A vásárlás alább olvasható története ettől függetlenül érdekes és tanulságos.



Sziasztok!

Két hónapja az jutott eszembe, hogy veszek egy Babettát, mert központban lakom, és felesleges kétliteres automata kocsival járnom. Meg persze nyáron jobb is motorozni. Gondoltam kapok én 5-10 ezerért... Gondoltam... Egy régi, valamire való Babetta legalább 30 ezer forint. Akkor olyan ötletem lett, hogy veszek egy nagyon jó állapotú kétsebességest.

Nézegettem a neten, olyan 45 körül hirdetgették. Találtam Pesten egy '97-es évjáratút küllős felnivel, hosszú üléssel. Ez végső szériás gép, szalonállapotban - ez volt a hirdetésben. Szép világoszöld kép volt fent, illusztrációként. Felhívtam. Az eladó azt mondta, hogy ugyanolyan, mint a képen, csak küllős a felnije, de gyári állapotú, ülése, kormánya, akár az újé. 45-re tartotta, én 40-et ajánlottam érte, ha akkor is tetszik, amikor megnézem. Beleegyezett, én pedig felmentem Kecskemétről Érdre.

Majdnem agyvérzést kaptam, amikor kitolta a fekete Babettát... Az ülése kiszakadva, a gumik szétrepedve, ütött-kopott volt az egész. Azért kipróbáltam: a motorja csörgött, és erő se volt benne. Elköszöntem, átmentem a XVIII. kerületbe, ahol egy '89-es Babettát néztem meg, amely nem akart kettesbe váltani. Hazamentem.

Tovább keresgéltem az interneten. Paks és Marcali volt a következő lehetőség; Pakson egy '91-es, hosszú üléses, piros, kétsebességest hirdettek 45-ért, Marcaliban pedig egy német piacos, küllős felnis, hosszú üléses, gyárilag indexes fehéret. Persze az extrásabbat néztem ki. Kecskemét-Marcali 220 kilométer, de nem baj, kitartó vagyok. Szombaton elindultam Paksra megnézni a pirosat: egy majdnem gyári állapotú motort találtam, kulcskészlettel, pumpával, hátul új gumival, alkatrészekkel, egy plusz első külső és belső gumival. 40-ért elvihetem mindenestül - szólt az ajánlat.

Forrás: [origo]

Nagyon tetszett, de azért irány Marcali. Odaértünk, a tulaj kitolta a jól felszerelt kis fehéret - hát igen, a képen tényleg szép volt... Csalódással jöttem el. Hívtam a paksi számot, hogy visszafele megyünk érte.

Ez is hosszú üléses, tizennyolc éves létére gyári állapotú. Még csak negyven kilométert mentem vele, de nagyon szeretem. Annyit költöttem rá, hogy vettem egy kosarat hátra. Ha összeszámolom, akkor mégsem volt olyan olcsó, mert a pesti utam 220 kilométer volt, a paksi és marcali 530.

Forrás: [origo]

De legalább olyan motorom van, amire nem kell költeni!



0 Tovább

Nyílt nap motorosoknak a Hungaroringen

Motoros fesztivált rendez a Hungaroringen az Országos Rendőr - Főkapitányság Országos Balesetmegelőzési Bizottsága.



Motorozási lehetőségek a Hungaroringenhttp://www.origo.hu/motor/20090602-motoros-napok-a-hungaroringen.html

A legutóbb 2007-ben tartott a bizottság nyílt napot motorosoknak, akkor nagy sikere volt az eseménynek, ezért döntöttek úgy, hogy azt ismét megszervezik - közölte Kiss Csaba, az Országos Balesetmegelőzési Bizottság ügyvezető elnöke. A nyílt napon a motorosok ingyen vehetik igénybe a Hungaroring aszfaltját és nem az utcán kell kiélniük a sebesség iránti szenvedélyüket - fűzte hozzá. A napi program nem csupán a már megszokott pályamotorozásra biztosít lehetőséget, hanem megismerkedhetnek motorkereskedők és forgalmazók termékeivel. A Motofest ideje alatt a Hungaroring Adventure Parkban lehetőség van quadozásra, gokartozás során is összemérhetik tudásukat és ügyességüket, motoros és robogós ügyességi pálya és egyéb szórakozási lehetőségek is színesítik a programot.

A szombati nyílt napon a motorosok regisztráció után hajthatnak fel a Hungaroringre 50 fős csoportokban. A motorozáshoz a szervezők megkövetelik a bőrruha, a csizma, a kesztyű és a bukósisak viseletét. A rendezvény reggel 8 órától este 7 óráig tart, a pályamotorozás 9 órától kezdődik.

0 Tovább

Flúgos motorverseny

Az alábbi kisfilm ugyan megrendezett, de jól szemlélteti, hogy mi mindent ki lehet hozni egy Babetta-szerű motorból. Hősünk egy szál fürdőnadrágban, strandpapucsban veszi fel a küzdelmet a nagyvárosi forgalom ellen, ami ugyancsak felelőtlen hozzáállás, de az igyekezete mindenképpen értékelendő.

 



 

Véleményeket, ötleteket, babettás élményeket, fotókat, sztorikat és videókat erre a címre várjuk.

0 Tovább

Városi szaladgálós - Honda CBF 125 teszt

Ránézésre vagány motor, valójában viszont csak egy robogónyi erőforrás dolgozik a Honda CBF 125-ben, amely ideális belépő a kétkerekűek világába. A Honda legújabb kismotorja jó példa arra, hogy egy nyolcadliteres erőforrással is remekül el lehet boldogulni a városi forgatagban, sőt még kisebb túrákra is befogható.



Valamiért nem szeretjük a kismotorokat

Fotó: Nógrádi Attila [origo]

A külső vagány és divatos, a műszaki megoldások viszont végtelenül egyszerűek
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A magyarországi motorpiac sajátossága, hogy a lehetőségekhez képest - vagy éppen azon felül - mindig a lehető legnagyobb kell a kedves vásárlóknak, akik a legtöbb esetben ki sem tudják használni a technika valós tudását. Tavaly például csak a huszadik helyre fért egy 125 köbcentis Yamaha a nagymotorok eladási listájára, ami jól jelzi, hogy nálunk elsősorban nem praktikus közlekedési eszköznek veszik a motorokat, hanem leginkább hobbicéllal. Nyilván változna a helyzet, ha - számos nyugat-európai országhoz hasonlóan - nálunk is bevezetnék azt az uniós ajánlást, mely szerint B kategóriás jogosítvánnyal akár 125 köbcentis motort is lehet vezetni (most 50 cm3 a határ). Ez már csak azért is szerencsés volna, mert a nagyvárosok forgalmának tempója már régen túlnőtt az ötven köbcentis robogók képességein, ezért sokkal biztonságosabb egy 125 köbcentis motorral tartani a forgalom ritmusát, mintsem az útpadka mellett poroszkálni, miközben folyamatosan előzgetnek és kerülgetnek minket.

A Honda CBF 125 remek példája annak, hogy mi mindent ki lehet hozni ebből a kategóriából, így akinek szimplán csak egy praktikus, olcsón fenntartható közlekedési eszközre van szüksége, garantáltan nem fog csalódni, városban ennél nagyobb motorra aligha van szükség. A tavaly ősszel bemutatott modell gyakorlatilag a csúnyácska CG 125 helyét vette át akínálatban, divatosabb külsővel és korszerűbb technikával. Az aprócska fejidom és a rajta lévő fényezés a márka nagyobb, sportosabb modelljeit idézi, ám a hasonlóság ezzel ki is merült - a megnyerő külső alatt meglehetősen egyszerű műszaki megoldások lapulnak. Az acélcsövekből hegesztett vázban a Honda jól bevált egyhengeres, 125 köbcentis blokkját találjuk, csak a régi CG-vel ellentétben már nem karburátor, hanem befecskendező eteti a kis léghűtéses motort.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]

Letámasztva, három méterről, enyhe félhomályban még nagymotornak is nézhető


A 11 lóerős teljesítmény sem papíron, sem a valóságban nem hat soknak, ám ha nem az a célunk, hogy a hátsó gumit füstté változtassuk, akkor ennyi is elég a városi közlekedéshez. A motor további előnye, hogy teljesíti az Euro 3 környezetvédelmi normákat, és némi önmérséklet mellett akár 500 kilométert is megtehetünk a 13 literes tankkal. Persze önmérsékletet meglehetősen nehéz gyakorolni egy ekkorka motoron, a gázmarkolat gyakorlatilag on-off állásban működik a bemelegedés után. A benzin fogyását egy analóg mutatón követhetjük nyomon a hatalmas sebességmérő mellett, fordulatszámmérő azonban már nem fért bele a költségvetésbe. Egy központi sztender viszont igen, ami ugyancsak praktikus a téli tárolás, szerelés, láncápolás során.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]

Az apró fejidom egész jól véd a menetszéltők, igaz a végsebesség csak 100 km/óra


A keskeny és magas CBF-en még a nyurgább kamaszoknak sem kell kuporogniuk, az üléspozíció kifejezetten kényelmes, egyenes háttal szelhetjük át a forgalmat. Az aprócska fejidom meglepően jól tereli a menetszelet, igaz nagy orkánra ne is számítson senki, hiszen a végsebesség 100 km/óra környékén van - hosszas nekifutás és tankra hasalás után, természetesen egy személlyel. A végsebességünket egyébként rengeteg tényező befolyásolhatja, elég egy kis emelkedő, szembeszél, és máris elkezd a mutató lefelé kúszni, ami különösen egy-egy "nagyobb tempójú" előzésnél lehet kínos, így vagy várunk egy hosszabb lejtőt, vagy bízunk abban, hogy a swiftes néni nem kezd el az addig komótosan tartott nyolcvanról gyorsítani, mert akkor végünk.

 


Gyári videó a CBF 125-ről

0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek