Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Motorozási lehetőségek a Hungaroringen

A Hungaroring idén is jó néhány alkalommal megnyitja kapuit az utcai motorosok előtt, akik ennél biztonságosabb helyen nem is feszegethetik képességeik határait.



Forrás: [origo]leftAz Euroring motoros szemmelhttp://www.origo.hu/motor/20060919azeuroring.htmlTúlélőkurzus motorosoknakhttp://www.origo.hu/motor/20090508-safetyhungary-honda-motorkerekpar-vezetestechnikai-oktatas.html

Egy zárt versenypályánál kevés biztonságosabb hely van arra, hogy megtapasztaljuk, mire is képes a motorunk, és mindeközben a saját magunk határait is feszegessük. Magyarország legnagyobb versenypályájára idén számos alkalommal felmerészkedhet az utca motorosa, immár három szervezet is szervez nyílt napokat a Hungaroringre. A legtöbbet az évek óta működő BR Organisation-ön keresztül tudunk a ringen motorozni, de szervez esti motorozásokat az Aprilia Motoros Iskola és a Mersz Motorsport Egyesület is. Az alábbiakban összegyűjtöttük, mikor és milyen feltételek mellett tudjuk a mogyoródi pályán koptatni a gumit.

A BR Organisation motoros napjai:

  • június 4., csütörtök
  • június 18., csütörtök
  • június 25., csütörtök
  • július 3., péntek
  • július 31., péntek
  • augusztus 6., csütörtök
  • augusztus 13., csütörtök
  • augusztus 18., kedd
  • augusztus 21., péntek
  • augusztus 25., kedd
  • szeptember 2., szerda
  • szeptember 24., csütörtök
  • október 1., csütörtök
  • október 15., csütörtök

A motoros napok részvételi díja 13 ezer forint, ami 3 x 25 perces pályamotorozást jelent a közúti csoportban (2:09-es köridő feletti kategória), illetve 3 x 30 percet a licenszes versenyzők számára. További részleteket és a pontos csoportbeosztást, itt lehet megnézni.

 

Az BR Organisation esti motorozásai:

  • június 21., vasárnap
  • augusztus 9., vasárnap
  • augusztus 23., vasárnap

Az esti motorozások során 17-20 óráig lehet használni a pályát két csoport (lassú és gyors) felváltott időbeosztásai alapján. Mindkét esetben 3 x 20 percet lehet a pályán tölteni, bruttó 10 ezer forintért. Az esti motorozásra nem szükséges előre bejelentkezni, a helyszínen lehet regisztrálni, a szervezet 16 órakor nyitó irodájában. További információ itt.

 

A Mersz Motorsport Egyesület eseti motorozásai:

  • június 4., csütörtök
  • június 18., csütörtök
  • július 3., péntek
  • július 31., péntek
  • augusztus 18., kedd
  • szeptember 2., szerda

A jegyek (karszalagok) átvétele 17 órától a helyszínen lehetséges (előzetes regisztrációt követően), a pályára pedig 18-tól 20 óráig lehet felmenni külön idő- és csoportbeosztás nélkül. Egyesületi tagoknak 11 ezer, másoknak 13 ezer forintba kerül két óra pályahasználat. További információ itt.

 

Az Aprilia Motoros Iskola szervezésében az alábbi időpontokban lehet a Hungaroringet használni saját, illetve bérelt motorral:


  • június 17., szerda
  • június 25., csütörtök
  • augusztus 5., szerda
  • augusztus 6., csütörtök
  • augusztus 13., csütörtök
  • augusztus 14., péntek
  • augusztus 17., hétfő
  • augusztus 19., szerda
  • augusztus 25., kedd

A pályára - minden alkalommal - 18 órától lehet felmenni 20 óráig, külön idő- és csoportbeosztás nélkül. A két óra pályamotorozás ára 12 ezer forint. További információ itt.

A motoros napokon - a szervező egyesületektől függetlenül - csak megfelelő műszaki állapotú motorral és teljes védőfelszereléssel lehet részt venni.

0 Tovább

Limitált sorozatokkal ünnepel a KTM

Néhány limitált krosszmotor sorozattal és a hozzájuk adott kiegészítőkkel ünnepli az osztrák gyár, hogy az elmúlt 35 évben 160 világbajnoki címet szerzett.



1974-ben történ, hogy az orosz Gennagyij Mojszejev megszerzte az osztrák KTM motorgyár első világbajnoki trófeáját a 250 köbcentis krosszkategóriában. Az elmúlt 35 év alatt több mint 160 világbajnoki címet sikerült még a márkának begyűjtenie a legkülönbözőbb kategóriákban, amit igen stílszerűen ünnepelnek.

Piacra dobnak több, Champion Edition nevű limitált szériát, amelyek egyedi fényezést kapnak. A különleges motorok dekorációja a jellegzetes KINI jegyeket viseli magán. Heinz Kinigadner neve a mai napig összeforr a KTM márkával, az 1984-es és 1985-ös év 250-es motokrossz világbajnoka és a KTM utazó nagykövete.

Forrás: KTM

A Champions Edition vásárlói az exkluzivitás mellett még két extrát is kapnak: az első egy KINI krosszmez, a második pedig a egy KTM-nyakvédő. A Champions Edition a következő kivitelekben kapható: 125 EXC, 250 EXC-F, 450 EXC és 530 EXC.

0 Tovább

Csak sima út kéne hozzá - Suzuki Intruder M1500 teszt

A Suzuki eminens tanuló módjára oldotta meg ismét a középkategóriás chopper munkacímű dolgozatot, csak sajnos a tervezési fázisban nem vették figyelembe, hogy még vannak olyan országok, ahol a jó minőségű úthálózat nem létező fogalom. Márpedig a közel 330 kilónyi Intruder nem szereti az úthibákat, a rajta hánykolódó motoros meg pláne nem.



Impzáns külső, japán csúcstechnika a króm alatt

Fotó: Nógrádi Attila [origo]

Közel 330 kilónyi fém, króm és sok-sok műanyag
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Tavaly ősszel tömte be az űrt az 1800 és 800 köbcentis chopperei között a Suzuki, amikor Párizsban lerántották a leplet a vadonatúj 1500-as változatról. Bár nem tűnik soknak a 300 köbcenti különbség a legnagyobb változathoz képest, az ezerötös Intruder 80 lóerős teljesítménye mégis lényegesen kevesebb a nálunk ugyancsak népszerű 1800-as óriáscirkáló 125 lóerejéhez képest. Így ha a teljesítményből és nem a motorok méreteiből indulunk ki, akkor az új jövevény nagyjából félúton helyezkedik el, mivel a legkisebb, nyolcszázas Intruderből 53 lóerőt hoztak ki.

Nagy kihívást nem jelenthetett az új Intruder külsejének megalkotása, szinte egy az egyben úgy néz ki, mint az 1800-as változat, bár az avatott szem könnyen kiszúrhatja a különbségeket. Ilyen például, hogy hátul nem úthengernyi, 240 széles gumi feszül, csak egy 200-as, bár még ezzel is igen meggyőzően fest a motor hátulról. Szintén árulkodó jel, hogy elöl nem radiális fékek vannak az új Intruderen, hanem egy hagyományos, meglehetősen gyengécskének tűnő kétdugattyús rendszer, ami jól jelzi, hogy egy szinttel lejjebb járunk.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]

A kissé bumfordi hátsó ülést lecserélhetjük egy ízléses üléstakaró idomra


A motor megjelenése ugyanakkor közel olyan impozáns, mint a nagytestvéréé, még a kétkerekűekre teljesen közömbös ismerőseim is elismerően járták körbe a gazdagon krómozott masinát. Szemet gyönyörködtető részlet a hatalmas V2-es blokk és a belőle kikígyózó két vastag leömlő, amelyek egy-egy kályhacső vastagságú kipufogódobba torkollanak. Egy kávézó előtt letámasztva garantált a hatás, ugyanakkor ha leguggolunk a motor mellé, már látszik, hogy ez egy költséghatékony chopper. Itt-ott szigszalaggal átkötött kábelek bukkannak elő a krómozott műanyagok alól, de az sem túl elegáns megoldás, hogy kályhaezüsttel bírták lefújni a kormányra szerelt kapcsolók házát, pedig így is ordít róla, hogy műanyag. Plasztikot egyébként még bőven találhatunk a paripán, ha végigkocogtatjuk az elemeket, hamar kikristályosodik, hogy ez az Intruder sem fog egyhamar elrozsdásodni. Persze nincs ezzel semmi baj, még belegondolni is rémes, milyen nehéz lenne, ha még több fémet használtak volna a japánok - mérlegen így is 328 kilót nyom az ezerötös.

A motor élőben még nagyobbnak tűnik, mint a fotókon, a tankja akkora, hogy egy kisebb család is meg tudna rajta reggelizni, de ez a fajta jó értelemben vett drabálisság minden egyes elemére igaz. A markolata például olyan vastag, hogy alig értem át, pedig lapát tenyerem van, de ilyennel szériamotoron még nem találkoztam. A gyújtás ráadásával meglepően csendesen kezd el bugyborékolni a blokk, pontosabban csak a kipufogó, mechanikus zörejt ugyanis alig hallani, ehhez képest egy Harley motorja úgy jár, mint egy bádogvödörbe dobott habverő.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]

Klasszikus arányok: hosszú, széles és lapos


Az első méterek alatt majdnem leestem a motorról a röhögéstől, ugyanis eszembe jutottak egy általam nagyra becsült kolléga még korábban olvasott sorai a motorról, miszerint "a széles tank és a még szélesebb kormány kiad egy olyan üléspozíciót, mintha Pécsi Ildikót ölelgetné az ember hátulról". Ennél plasztikusabban egyszerűen nem lehet leírni azt a pózt, ahogy ott lobogunk a kormányon, hatalmas terpeszben. Ez a külvilág számára oly látványos elhelyezkedés sajnos hosszabb távon kimondottan fárasztó, ráadásul a széles kormányért egy kicsit előre is kell dőlni, így derekunk mindig enyhén megfeszül.

 

0 Tovább

Kuka, Linda, Babetta

A Nordschelife-blog csúcsra járatása kicsit elvonta energiáinkat a nem kevésbé népszerű és kiemelt jelentőségű Babetta-blogról, de ez természetesen nem koncepció, csak időszakos kihagyás. Kárpótlásképp egy igazán különleges képpel folytatjuk, amelyet Gulyás kolléga akkor talált, amikor - érthetetlen tájékozatlanságát enyhítendő - Görög Zita álesküvője kapcsán keresett valós információt az modell családi állapotát illetően. Köszönjük, Peti!



0 Tovább

Robogófesztivál a műjégpályán

A fővárosi közlekedés akadozásával arányosan egyre több robogó jelenik meg az utakon, így nem csoda, hogy már egy saját fesztivált is szentelnek a motorizált kétkerekűeknek. Az első magyar robogófesztivált a városligeti műjégpályán tartják május 23-24-én.



Forrás: [origo]

A kétnapos robogófesztivál célja a műfaj népszerűsítése és a balesetek számának csökkentése, így ennek szellemében a programok jó része is a közlekedésbiztonságot szolgálja. Lesz ügyességi verseny, vezetéstechnikai bemutató, KRESZ-teszt és szimulátoros motorozás.

Természetesen a rendezvénynek üzleti vonatkozása is van, kitelepül a műjégpályára szinte az összes nagyobb hazai márkaimportőr, így annak, aki egy robogó vásárlásával kacérkodik, remek lehetősége lesz kipróbálni a teljes kínálatot.

A robogófesztivál 10-től délután 6-ig várja a hétvégén az érdeklődőket a műjégpályán. Szombaton, azaz 23-án robogófelvonulást is szerveznek, gyülekező 9.30-tól a Citadellán, indulás a fesztivál helyszínére 10 órakor.

0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek