Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Mínusz tízben motorozni - fedett pályás vezetéstechnikai tréning

Bokáig érő hóban és mínuszokban is lehet úgy motorozni, hogy szikrázva leérjen a lábtartó, csupán egy kis rutin és nem utolsó sorban egy fedett gokartpálya kell hozzá. Kipróbáltuk a Honda téli üzemmódra kapcsolt vezetéstechnikai kurzusát, amellyel a téli kényszerpihenő alatt is szinten tarthatjuk és fejleszthetjük motorozási tudásunkat.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]

Jó időben a gokartpálya közvetlen szomszédságában zajlik az oktatás
(Még több fotó a galériában, kattintson a képre!)

0 Tovább

Lopott motorokat fogtak Záhonynál

A záhonyi határátkelőn hétfőn délelőtt hat-hat szétszerelt motorkerékpárt találtak ukrán teherautókban az ellenőrzést végző rendőrök.



A Schengeni Információs Rendszerből kiderült, hogy öt-öt motort Olaszországban tulajdonítottak el, a két további jármű ellenőrzése még folyik. Ugyan a teherautók különböző időben próbálták átlépni a határátkelőthelyet, de így is lebuktak. A rendőrök a szállításhoz használt egyik kisteherautó forgalmi engedélyéről is megállapították, hogy hamis. Három ukrán állampolgárságú fiatal férfit állítottak elő a Záhonyi Rendőrkapitányságra, ahol jelentős értékre elkövetett orgazdaság, illetve közokirat-hamisítás megalapozott gyanújával hallgatták ki őket. A lefoglalt motorok értéke körülbelül húszmillió forint.

Forrás: [origo]

0 Tovább

Aláírásgyűjtés: B-s jogosítvánnyal is lehetne 125 köbcentis motort vezetni

50 ezer aláírás, majd egy országgyűlési döntés szükséges ahhoz, hogy autóvezetők könnyebben kisrobogónál nagyobb motorra ülhessenek.



Fiatalon is legális - Derbi GPR 125 4T 4V-teszt/motor/teszt/20100729-derbi-gpr-125-4t-4v-teszt.htmlTöbb ilyen kéne a városba - Honda PCX 125-teszthttp://www.origo.hu/motor/20100812-honda-pcx-125teszt.htmlMegállt az idő - Romet Z125-teszthttp://www.origo.hu/motor/20100729-romet-z125-teszt.htmlKözös erő - Piaggio MP3 Hybrid 125 menetpróba/motor/teszt/20100106-piaggio-mp3-hybrid-125-hibrid-robogo-menetproba.htmlVárosi szaladgálós - Honda CBF 125 teszt/motor/teszt/20090603-honda-cbf-125-teszt.html

"Kezdeményezzük, hogy az Országgyűlés tűzze napirendjére a törvények olyan módosítását, hogy a 125 köbcentiméter hengerűrtartalmat és a 11 kilowattos teljesítményt meg nem haladó hajtómotorral ellátott motorkerékpár - megfelelő közlekedési jártasság esetén - "B" kategóriára érvényes vezetői engedéllyel is vezethető legyen." - áll Bende Tibor, a Totalcar ügyvezető igazgatója által benyújtott aláírásgyűjtő íven.

A kezdeményezés akkor lesz eredményes, ha sikerül 50 ezer érvényes aláírást összegyűjteni. Ekkor az Országgyűlésnek napirendjére kell tűznie a kérdés tárgyalását, ám ez nem kötelezi arra, hogy a megfogalmazott szándéknak megfelelő döntést hozzon.

Ha a parlament a kezdeményezők szándékának megfelelően módosítja a törvényeket, lehetővé válik, hogy a személygépkocsikra érvényes B kategóriás jogosítvánnyal ne csak 50 köbcentiméter alatti kismotorokat lehessen vezetni, hanem (kiegészítő oktatás után) akár a forgalom ritmusát könnyebben tartó 125 köbcentimétereseket is.

0 Tovább

Elköltöztünk

Átköltözünk a postrre. A Babetta-blog új címe: babetta.postr.hu.



0 Tovább

Levetkőztetett versenymotor: Aprilia Tuono V4R

A Milánói Motorszalonon leleplezték a régóta várt négyhengeres Tuonót, amely gyakorlatilag egy levetkőztetett szupersportmotor. 162 lóerő és superbike versenyelektronika keresi a gazdáját.



Forrás: Aprilia

Az Aprilia nem kapkodta el a legújabb Touono bemutatását, hiszen a csupasz motor alapját adó szupersportmotor, az RSV4 már évek óta kapható, ám a jelek szerint megérte a várakozás, mert a Milánói Motorszalon leleplezett modell a legújabb elektronikai fejlesztéseket kapta, így számos ponton még az RSV4-en is túltesz. A motor külsejének megítélése ízlés dolga, valószínűleg a képek láttán sokan csettintenek majd elégedetten, ám egy régi vágású Tuono-fan nem biztos, hogy elégedetten dől hátra a látottak alapján. Egy kicsit úgy fest az új modell, mint egy balesetes RSV4 a nyomokban felfedezhető légterelőivel és a kissé furcsa formájú fényszórókat is szokni kell, de nyilván élőben sokkal meggyőzőbb képet fest a motor.

Forrás: Aprilia

A műszaki tartalom szokás szerint csemege, hiszen az apriliások ezúttal is azt a receptet követték, hogy levetkőztették a legmenőbb sportmotorjukat, az RSV4 versenypályán bizonyított technikáját találjuk a Tuonóban, ráadásul egy-két dologgal még meg is toldották a végeredményt. A Tuono új felnijei például kerek két kilóval könnyebbek mint az RSV4R kerekei, ami - tekintettel arra, hogy rugózatlan tömegről van szó - nem hangzik rosszul, de például az új kipufogórendszerrel is spóroltak két kilót a sportmotorhoz képest.

Forrás: Aprilia

A 999 köbcentis, V4-es motorból 162 lóerőt és 110 newtonméternyi nyomatékot hoztak ki az olaszok, ami azt jelenti, hogy a Tuono alig 18 lóerővel gyengébb a versenymotornál, míg nyomatékban szinte alig van különbség, ráadásul a Tuono első három fokozatát rövidebbre vették, hogy még robbanékonyabb legyen. Ekkora teljesítményt természetesen nem egyszerű uralni, ezért a Tuono is megkapta az APRC (Aprilia Performance Ride Control) nevű elektronikai csomagot, amely a nemrégiben bemutatott különleges kiadású RSV4 Factory SE-n debütált. Az APRC-ről röviden annyit érdemes tudni, hogy egy komplett versenyelektronika (két giroszkóppal és két gyorsulásérzékelővel), amelynek áldásos hatását néhány éve még csak a Superbike-világbajnokság mezőnye élvezhette.

Forrás: Aprilia

A kormányról vezérelhető APRC egyebek mellet tartalmaz egy (nyolc fokozatban állítható) kipörgésgátlót (ATC - Aprilia Traction Control), egy egykerekezésgátlót (AWC - Aprilia Wheelie Control), egy elektronikus gyorsváltót (AQS - Aprilia Quick Shifter) és egy startprogramot (ALC - Aprilia Launch Control), nagy kérdés viszont, hogy ez a technikai arzenál vajon feláras extra lesz-e majd, vagy már az alapváltozat is megkapja. Szerencsére az olaszok a fékeken és a futóművön sem spóroltak, a Brembo dugattyúk és a 43 milliméteres Sachs első villa már ránézésre is komoly darab, egy sportmotoron sem vallanának szégyent.

Jó hír, hogy a nagyobb teljesítményre kevesebb súly jut, ugyanis az előd 185 kilójával szemben 179 kilós szárazon a Tuono, amelynek lényegét a gyár remekül foglalta össze a modell bemutatóján: "ez a csupasz motor azok számára készült, akik még egy kávézásra is legszívesebben sportmotorral indulnának el".

0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek