Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A bombázóknak annyi - Intermot 2010

Kevesebb újdonságot és lengén öltözött hoszteszt láttunk az idei kölni Intermoton, amely ennek ellenére továbbra is Európa egyik legnagyobb motorkiállításának számít, így aki elsőként akar ülőpróbát venni a nálunk csak jövő tavasszal megjelenő modelleken, annak kötelező program kell legyen. Helyszíni tudósítás rengeteg képpel és videóval.



Fotó: Nógrádi Attila [origo]
Idén is a kölni Koelnmesse vásárközpontban kapott helyet az Intermot

A világon végigsöprő gazdasági válság egyik legbosszantóbb mellékhatása, hogy az autó- és motorkiállításokon érezhetően megritkultak a lenge ruhában mászkáló hoszteszek, ráadásul újdonságból is jóval kevesebb van. Az október 5-én megnyílt kölni Intermot nevű motoros kiállításon is ezt lehetett megfigyelni, bár azért néhány márka becsülettel helytállt és hozta a megszokott színvonalat. A legnagyobb kiállítói helyekkel és a legtöbb új motorral ezúttal is a nagy japán márkák készültek, valamint a hazai pálya előnyeit élvező BMW, amelynek steril, technokrata szentélynek ható standján ott csillogott a bajorok teljes modellpalettája.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]
Ez a kép is remek példa arra, hogy a BMW mennyire figyel a részletekre

Nem elhanyagolható trend, hogy akárcsak az autóiparban, a kétkerekűeknek szentelt kiállításokon is egyre több alternatív, leginkább elektromos meghajtású járművel találkozni. Az Intermoton idén külön pavilont szenteltek a környezetbarát járműveknek, ahol az elektromos versenymotoroktól az akkumulátoros rollerig terjedt a kínálat, amelynek túlnyomó többségét távolkeleti, azon belül is kínai cégek adták. Kínát egyébként érdemes komolyabban venni, mert évről-évre egyre több márka jelenik meg a portékáival, amelyek minősége a megmosolyogtató műanyag bóvlitól kezdve a már egészen elfogadhatóig terjed, egészen vicces árak mellett. Természetesen a motorgyárak mellett a háttéripar is kitelepült az október 10-éig, azaz vasárnapig nyitva tartó Intermotra, így a legújabb fejlesztésű motoros ruhákat, védőfelszereléseket és tuningkellékeket is meg lehet tapogatni vagy akár vásárolni.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]
Így kell felhívni a figyelmet egy új modellre

Az alábbiakban összegyűjtöttük a gigantikus Koelnmesse vásárközpontban bemutatott legfontosabb újdonságokat, amelyeket hamarosan bővebben, márkák szerinti lebontásban is bemutatunk.

Az Apriliánál még tart az örömmámor, hogy idén Max Biaggi megnyerte a világbajnoki címet a Superbike-vb húsdarálójában, így nem csoda, hogy Kölnbe nem csupán a győztes versenygépet, de magát a jó öreg Maxot is elcipelték, aki személyesen rántotta le a leplet az RSV4 szupersportmotor egy különleges kiadásáról. Az RSV4 Factory Aprilia Performance Ride Control (APRC) SE nevű újdonságról annyit érdemes tudni, hogy egy sereg olyan elektronikai berendezést kapott, amelyeket a Superbike világbajnokságon szerzett tapasztalatok alapján fejlesztettek, így jelenleg ez a szériamotor áll a legközelebb Max Biaggi versenygépéhez. Egyebek mellett kormányról állítható motorkarakterisztikát, egykerekezés-gátlót, startprogramot, gyorsváltót, új kipufogót és műszerfalat is kapott a különleges sportmotor, amelyet egyedi festéséről lehet majd messziről felismerni. Szintén az Intermoton debütált a vadonatúj, Dorsoduro 1200 túraenduró, amely a 750 köbcentiméteres változat fölé érkezik az új, 130 lóerős, V2-es blokkjával és állítható motormenedzsmentjével.

Fotó: Koelnmesse
Az Aprilia standján a Superbike-világbajnok Max Biaggi volt a sztár

A BMW élt a hazai pálya előnyeivel és felhúzta a szokásos űrtech standját, amelyen ott csillogott a bajorok összes motorja. Érdekes, hogy amíg a többi márkánál azon keseregtek, mennyire megtépázta a világgazdasági válság az eladásokat, a BMW-nél büszkén tocsogtak a pozitív számokban a keddi sajtótájékoztatójukon: Hendrik von Kuenheim, a BMW motorkerékpár üzletágának igazgatója nem kevés büszkeséggel jelentett be, hogy idén eddig 81 500 motort adtak el, 17 százalékkal többet, mint tavaly. A növekvő eladások mellett nem is csoda, hogy a bajorok felfelé bővítették a kínálatukat, Kölnben mutatkozott be a vadonatúj K 1600 GT és GTL modellpáros, amely a luxus túramotorok kedvelőinek dobogtathatja meg a szívét. Az új modellekbe egy teljesen új fejlesztésű hathengeres soros motor került egészséges 160 lóerővel, 175 newtonméteres nyomatékkal és számtalan kényelmi felszereléssel.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]
Igazi luxuscirkáló az új hathengeres K 1600 GTL

A Ducati egetverő újdonsággal nem, de egy szépen felextrázott sportmotorral készült a kölni motoshow-ra. Akárcsak az Aprilia fentebb taglalt sportmotorja, a 1198SP nevű újdonság is jó pár olyan kiegészítőt kapott, amely egyenesen a versenypályáról érkezett. A különleges széria méregdrága Öhlins futóművet, alumíniumtankot, gyorsváltót, kipörgésgátlót és egy adatgyűjtő és elemző berendezést kapott, amelynek az amatőr és félprofi pályamotorosok örülhetnek leginkább. A 1098SP mellett bemutatkozott még a 848EVO nevű sportmotor is, amely a már jól ismert 848 egy gyárilag tovább tuningolt változata.

Forrás: Koelnmesse
A Ducatinál ezúttal is a szupersportmotorok kapták a legtöbb figyelmet


Bár a Honda nagyméretű standján ott volt a japán márka teljes kínálata, igazi újdonságot nem lehetett találni, csak a 2011-re kikevert új színeket lehetett megcsodálni Kölnben, állítólag a november másodikán nyíló Milánói Motorkiállításra tartogatják az újdonságaikat a japánok.

Idén is  egy showműsor keretei között leplezték le a Kawasakikat

Szerencsére a Kawasaki hozta a két évvel ezelőtti formáját, és ismét egy nagyszabású showműsor keretei között mutatta be az újdonságait. Akárcsak 2008-ban, ezúttal is szemre roppant kényelmetlennek tűnő PVC-ruhába gyömöszölték azokat a táncoslányokat, akik rövid, de annál odaadóbb kalimpálás után húzták le a leplet a pódiumra állított motorokról. Az újdonságok közül egyértelműen a várva várt Ninja ZX-10R nevű sportmotor viszi a prímet, de a csupasz motorok rajongói sem jártak rosszul, mert bemutatkozott a már jól ismert Z750-nek, és 1000-en egy-egy különleges kivitele, valamint egy W800 nevű retrómotor. A Kawasaki kapcsán meg kell még említeni a VN1700 Voyager Custom nevű monstrumot is, amely a túrázásra kitalált Harley-knak akar az ellenfele lenni.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]
Az új Kawasakikat ezúttal is zenés, táncos, mátrixos showműsor keretei között mutatták be

A KTM kiállítási területét már messziről ki lehetett szúrni a márka jellegzetes narancssárga színéről. Ha már ott bóklászunk, feltétlenül pattanjunk fel a vadonatúj, 125 köbcentis Duke nevű supermoto nyergébe, amellyel a fiatalokat akarja megfertőzni az osztrák márka. További KTM-újdonság még a 990-es SMT felfrissített változata, valamint egy pályaversenyzésre átalakított 1190 RC8 Track nevű sportmotor is.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]
A fiatalokat vette célkeresztbe a 125-ös Duke-kal a KTM

A Suzuki ugyancsak kitett magáért, mind a standját, mind az újdonságokat illetően, hiszen Koelnmesse vásárközpontban hatalmas területet leptek el a japán márka motorjai. A kis dobogókon pörgő újdonságokat el sem lehet téveszteni, így már messziről látszik, mit kell alaposan megnézni. Szokás szerint egyszerre újult meg a 600-as és a 750-es GSX-R szupersportmotor-páros, amelyek jó szokásukhoz szerint könnyebbek, erősebbek és kifinomultabbak lettek elődeikhez képest. Ugyancsak fontos Suzuki-újdonság még a GSR 750 nevű csupasz motor is, amellyel a GSR600 és a gigantikus, 1300 köbcentis B-King között tátongó űrt tömte be a Suzuki.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]
A Suzuki standján az új 600-as és 750-es GSX-R volt az igazi látványosság

Az angol Triumph nem túl nagy, de annál "tömörebb" standján egymást érték az újdonságok, amelyek közül a fő attrakció természetesen az új csupasz Speed Triple 1050 volt, amelyet öt év után vett rendesen kezelésbe a márka.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]
Öt év után teljesen megújult a Speed Triple

A Yamaha-rajongóknak nem igazán kedvez a kölni Intermot, mert új modellt nem, csak új fényezéseket és néhány új fejlesztést mutattak be, ilyen például, hogy immáron blokkolásgátló is rendelhető a tavaly debütált FZ8-hoz, valamint egy különleges, világjárásra optimalizált Super Ténére és egy elektromos minirobogó is bemutatkozott.

A kölni Intermot nemzetközi motoros szakkiállítás idén október 6-tól 10-ig tart nyitva a nagyközönség számára, a helyszín ezúttal is a Koelnmesse vásárközpont. További információt itt lehet találni a kiállításról.

 

0 Tovább

Jövőre sem lesz MotoGP nálunk: kihirdették a 2011-es versenynaptárat

A nemzetközi motorsport szövetség közzétette a 2011-es MotoGP versenynaptár előzetes változatát. A 18 forduló között nem szerepel a Balatonring.



leftTörölték a naptárból a sávolyi motoros világbajnoki futamothttp://www.origo.hu/itthon/20100318-torolte-a-fim-a-versenynaptarbol-a-savolyi-motoros-vilagbajnoki-futamot.htmlAz LMP-t is beperelnék a Balatonring hoppon maradt beruházóihttp://www.origo.hu/itthon/20100317-nepszabadsag-karteritesert-perelnenek-a-balatonring-hoppon-maradt-beruhazoi.htmlA Balatonring nélkül nem épít utat Sávolyra a kormányhttp://www.origo.hu/itthon/20100311-balatonring-a-palya-nelkul-nem-epit-utat-savolyra-az-allam.htmlMég mindig ülnek a Balatonring-tanulmányonhttp://www.origo.hu/itthon/20100302-savoly-beruhazas-motorversenypalya-kesik-a-befekteto-aldasa-a-balatonring-hatastanulmanyra.html

A FIM (Fédération Internationale de Motocyclisme) nyilvánosságra hozta a jövő évi MotoGP versenynaptárat. A 18 forduló között újdonságként az Aragon - Motorland nevű spanyol pálya szerepel, amely idén "ugrott be" ideiglenes helyszínként a kieső sávolyi Balatonring helyett. A szezon ezúttal is Katarban kezdődik március 20-án, ahol éjszaka, lámpafényben indítják majd a futamokat.

Jövőre is három kategóriában indulhatnak a versenyzők, a 800 köcbentis MogoGP-ben, az idén debütált 600 köbcentis Moto2-ben, és a 125 köbcentis kétüteműek között.

A 2011-es, előzetes versenynaptár:

Március 20. - Katar, Losail (éjszakai verseny)
Április 3. - Spanyolország, Jerez
Április 24. - Japán, Motegi
Május 1. - Portugália, Estoril
Május 15. - Franciaország, Le Mans
Június 5. - Spanyolország, Katalónia
Június 12. - Anglia, Silverstone
Június 25. - Hollandia, Assen (szombati verseny)
Július 3. - Olaszország, Mugello
Július 17. - Németország, Sachsenring
Július 24. - Amerika, Laguna Seca (csak a MotoGP kategóriának)
Augusztus 14. - Csehország, Brno
Augusztus 28. - Amerika, Indianapolis
Szeptember 4. - San Marino, Misano
Szeptember 18. - Spanyolország, Aragon - Motorland
Október 16. - Ausztrália, Phillip Island
Október 23. - Malajzia, Sepang
November 6. - Spanyolország, Valencia - Ricardo Tormo

0 Tovább

Újabb örültség: autóbajusz

Autóbajuszt gyárt és árul egy amerikai cég az interneten. Leginkább a hölgyek körében népszerű.



A Carstache nevű vállalkozás kizárólag mókából fogott a dologba és mosolykeltésből. Bár férfiakra gondolt vevőként, inkább nők veszik a rendszámtábla fölé szerelhető méteres, combvastagságú bajuszt, mely kapható mindenféle színben, a természetes "bajuszárnyalatokon" kívül még narancssárgában és rózsaszínben is. Az autóbajusz kezd divatos lenni, bár a széles néprétegek még nem vevők rá, inkább csak azok veszik, akik hajlandók költeni például saját, vidám rendszámra.

Az autóbajusz ára 7-8 ezer forintnyi - adta hírül a Daily Telegraph című brit lap.

0 Tovább

Talmácsi harmadik lett az Aragón Nagydíjon

Harmadik helyen ért célba Talmácsi Gábor a Moto2-es géposztály spanyolországi futamán.



Talmácsi Gábor a hetedik helyről rajtolt az Aragón Nagydíjon. Kimaradt az első kanyarban történt bukásból, és már a nyitókör végén a negyedik pozícióban haladt, majd nyolc körrel a befutó előtt megelőzte az olasz Simone Corsit, s harmadik helyét végig őrizte is úgy, hogy az utolsó métereken még a második helyért is harcban volt. Harmadik idejével (40:39,540) Talmácsi feljött a világbajnoki pontverseny hatodik helyére. A futamot az élről rajtoló olasz Andrea Iannone nyerte 40:33,264 perces időeredménnyel Julian Simon (40:39,467) előtt.

Idén ez a legjobb helyezése a világbajnok magyar motorversenyzőnek, akivel éppen azért szakított korábbi szponzora, a Mol, mert menedzsmentje nem tudott dobogós helyezéseket ígérni.

"A hosszú és kemény munkának, amit a szezon kezdte óta végeztünk, végre meglett az eredménye. Nem adtuk fel, és úgy érzem, a szerelőim is megértették, amit mondtam, és megtaláltuk azt a beállítást, amivel elérhető lett a dobogó. Ezek a beállítások biztosan jó alapot szolgáltatnak majd a későbbiekben is. Ezen az úton kell tovább mennünk.

Jól működött a motorom, élveztem a versenyzést. Nagyon boldog vagyok, hogy idén először én is dobogóra állhatok, és ha rajtam múlik, le sem szállok róla a hátralévő öt versenyen. Büszke vagyok arra is, hogy elsőként a mi csapatunk tudott két versenyzővel az első háromban végezni. Szponzoraimnak köszönöm a bizalmat és a támogatást, szurkolóimnak pedig az egész éves biztatást, kitartást!" - nyilatkozta a futam után Talmácsi Gábor. 

Forrás: Faster Management

Talmácsi a futam után nagy örömében elcsúszott a motorjával a bokszutcában, így szó szerint beesett a szerelők közé, de nem sérült meg senki.

A vb következő futamát, a Japán Nagydíjat október 3-án rendezik.

0 Tovább

Az arany középút - Yamaha X-Max 250-teszt

Egy igazi mindenes a Yamaha X-Max nevű 250-es robogója, ugyanis a városi szaladgáláson felül mindennapos ingázásra és kisebb túrákra is befogható. Kár, hogy nincs belőle több a hazai utakon, mert garantáltan kisebbek lennének a dugók.



Fotó: Nógrádi Attila [origo]
Újdonság, hogy az indexek lekerültek (a kormány elöl) az idomba

Divatosabb, sportosabb külsőt, új vázat és műszerfalt kapott egyebek mellett a Yamaha X-Max nevű robogója, amely ritka madárnak számít Magyarországon, holott már 2006 óta kapható ez a típus. Az ismeretlenség oka részben abban rejlik, hogy a megalomán hazai piacon az ötszáz köbcentis T-Max sportrobogót viszik, akik Yamahában és nagyrobogóban gondolkodnak - pontosabban csak vitték, amíg padlóra nem küldte a gazdasági válság a motorpiacot - így az X-Maxra méltatlanul kevés figyelem jutott. Kár érte, mert méreteinél és teljesítményénél fogva a legideálisabb nagyvárosi közlekedési megoldást jelenti: nem kell rajta a túlélésért kuporogni, mint egy ötven köbcentis kis kávédarálón, ugyanakkor nem olyan behemót, mint egy felpumpált nagyrobogó. Pont akkora, hogy még kényelmesen el lehet vele lavírozni a városban.

Hirling Bálint: [origo]
Menet közben nem érezni, hogy 180 kilós az X-Max

A felfrissített modelleket nem könnyű kiszúrni, egyedül a kormány elől az idomba helyezett indexek árulják el már messziről az avatott szemeknek, hogy egy 2010-es X-Maxot látunk, ám ezt leszámítva szinte csak akkor derülnek ki a változtatások, ha egymás mellett áll a régi és az új típus. Ekkor rögtön szembeötlőek a módosítások, amelyekből van bőven, hiszen még a motor vázát is újra cserélték. A nagy japán márkák közül a Yamaha egy kicsit kiemelkedik a motorok kidolgozása és minősége terén, ami alól az X-Max sem kivétel, bátran le lehet mellé guggolni és elveszni a részletekben, garantáltan nem fogunk csalódni benne. Nem sok robogó büszkélkedhet ilyen igényes háromszög alakú lengővillával, ami sajnos alig látszik a méretes, nagymotorokat idéző kipufogótól, de ha már a hátsó fertálynál járunk, érdemes egy pillantást vetni az utas kapaszkodójára, amely úgy látja el tökéletesen a feladatát, hogy közben gyönyörű a formája.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]
Ereje és mérete miatt, nem csak városi szaladgálásra lehet befogni

A hatalmas, jól formázott (és nem meglepő módon) igényesen kidolgozott nyereg pont olyan kényelmes, amilyennek kinéz, ráadásul az utasnak is jut hely bőven, bár az ő biztonságérzetét még egy háttámlás dobozzal lehetne nagyságrendekkel fokozni. Erre - a praktikumon túl - már csak azért is szükség lehet, mert a 20 lóerős motorral meglehetősen fürgén lehet kilőni, így az utasnak igencsak kapaszkodnia kell egy-egy piroslámpás állórajtnál. Az egyhengeres, vízhűtéses blokk megbízható, szürke hivatalnokként teszi a dolgát a háttérben, csupán akkor kezd el érezhetően morgolódni, ha keményen meghajtjuk. Erre egyébként ritkán van szükség, mert félgázon is jóval gyorsabbak vagyunk a városi forgalom ritmusánál, és a lendület még két személlyel sem fogy el.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]
Bár nem úgy tűnik, az utas mégis viszonylag kényelmesen utazhat


Meglepődtem, amikor a tesztíráshoz előkotortam a műszaki adatokat, amelyből az derült ki, hogy 180 kilogrammos az X-Max, mert érzésre jóval könnyebbnek tippeltem volna. Hála az alacsony súlypontnak és a kényelemre hangolt futóműnek, olyan könnyű az X-Maxot terelgetni, mint egy jóval kisebb robogót. Méreteinél fogva még pont alatta van a mostanság divatos nagyrobogók drabálisságának, de a szélvédelme és kényelme majdnem olyan jó. A nagyméretű plexi mögé bújva akár 130 km/órás tempóig is hajszolhatjuk az X-Maxot, ám nem érdemes vele ennyire sietni, mert ebben a sebességtartományban már nem csupán a futómű jelzi bizonytalan lebegéssel, hogy nincs elemében, hanem a motor is hangot ad nemtetszésének.

A tesztidőszak alatt nem igazán bántam finoman a gázkarral, és még így is 4,2 literes fogyasztást mértem, amit egy kis önmérséklettel valószínűleg akár 3 literre is lehet apasztani. Robogónk szabadmagassága meglepően jó, csak egyszer sikerült leérintenem a középsztenderdet egy kanyarban, ráadásul akkor is egy jól megtermett utast cipeltem, akire - mint utólag kiderült - a frászt hoztam az aszfaltkaristolással.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]
A masszív futómű és a ballonos gumik jól tolerálják a hazai úthálózat minőségét

A strapabíró futómű, a nagyméretű kerekek és rajtuk lévő ballonos gumik jól tolerálják a gyalázatos minőségű hazai úthálózatot, bár van az a megsüllyedt aknafedél és felgyűrt aszfalt kombináció, ami már az X-Maxnak is sok; ilyenkor tesz egy bizonytalan kísérletet, hogy ledobjon minket, majd egy kis pattogás után lecsillapodik. A fékekre igazából kár szót vesztegetni, könnyedén adagolható az erejük, tökéletesen elég az X-Max lendületének visszafogásához, szerencsére ezen sem spóroltak a japánok.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]

Talmácsi is ilyennel robog

Világbajnok motorosunk szabadidejében egy Yamaha X-Maxszal intézi ügyes-bajos dolgait, mert mint mondta "bár nem szeret közúton motorozni, de elege lett a dugókban való ácsorgásból". Talmácsi elmondása szerint remek társ a városban az X-Max, amely annyira megszeretette vele a robogózást, hogy egy klubot is alapított. A kezdeményezés célja, hogy - akárcsak Gábor - minél több autós üljön át robogóra.



Ami a praktikumot illeti, nem áll rosszul ezen a fronton sem az X-Max. Az ülés alá akár két zárt bukósisakot is begyömöszölhetünk, ami nem rossz teljesítmény egy nagykerekű robogótól. A műszerfal kidolgozása és tudása egy autóéval vetekszik, a két nagyméretű analóg műszer egy kis folyadékkristályos egérmozit fog közre, amelyről egyebek mellett a maradék benzin mennyiségét és a vízhőfokot olvashatjuk le.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]
Egy autóban sem mutatna rosszul ez a műszerfal

És akkor jöjjön a lényeg: jelenleg másfél millió forintba kerül a 250 köbcentiméteres X-Max, ami nagyjából a kategória középmezőnyébe helyezi. Az ugyancsak 250 köbcentis 1 653 000 forint, míg az ugyanekkora motorral szerelt 1 250 000 forintba kerül, másfél millióért pedig már egy 500 köbcentis Scarabeót vágnak az emberhez. Persze ha így nézzük, akkor drágának is nevezhető az X-Max, ám nem elhanyagolható szempont, hogy ezt a pénzt nem zsebre teszik a japánok, hanem beépítik a motorba, tehát több pénzért többet is kapunk. Nagy kérdés ugyanakkor, hogy ez most mennyire fontos szempont a haldokló hazai motorpiacon.

Műszaki adatok
Motor, erőátvitel, fékek. Hengerűrtartalom: 249,78 cm3. Furat/löket: 69 x 66,8 mm. Hengerek/szelepek száma: 1/4. Teljesítmény: 20 LE (15 kW)/7500. Nyomaték: 21 Nm/6000. Fékrendszer elöl/hátul: tárcsafék 267 mm-es átmérővel /tárcsafék 240 mm-es átmérővel.
Méretek, tömegek. Ülésmagasság: 792 mm. Tengelytáv: 1545 mm. Szerviz súly: 180 kg. Üzemanyagtartály térfogata: 11,8 l. Gumik: elöl: 120/70-15, hátul: 140/70-14.



 


0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek