50 ezer aláírás, majd egy országgyűlési döntés szükséges ahhoz, hogy autóvezetők könnyebben kisrobogónál nagyobb motorra ülhessenek.



Fiatalon is legális - Derbi GPR 125 4T 4V-teszt/motor/teszt/20100729-derbi-gpr-125-4t-4v-teszt.htmlTöbb ilyen kéne a városba - Honda PCX 125-teszthttp://www.origo.hu/motor/20100812-honda-pcx-125teszt.htmlMegállt az idő - Romet Z125-teszthttp://www.origo.hu/motor/20100729-romet-z125-teszt.htmlKözös erő - Piaggio MP3 Hybrid 125 menetpróba/motor/teszt/20100106-piaggio-mp3-hybrid-125-hibrid-robogo-menetproba.htmlVárosi szaladgálós - Honda CBF 125 teszt/motor/teszt/20090603-honda-cbf-125-teszt.html

"Kezdeményezzük, hogy az Országgyűlés tűzze napirendjére a törvények olyan módosítását, hogy a 125 köbcentiméter hengerűrtartalmat és a 11 kilowattos teljesítményt meg nem haladó hajtómotorral ellátott motorkerékpár - megfelelő közlekedési jártasság esetén - "B" kategóriára érvényes vezetői engedéllyel is vezethető legyen." - áll Bende Tibor, a Totalcar ügyvezető igazgatója által benyújtott aláírásgyűjtő íven.

A kezdeményezés akkor lesz eredményes, ha sikerül 50 ezer érvényes aláírást összegyűjteni. Ekkor az Országgyűlésnek napirendjére kell tűznie a kérdés tárgyalását, ám ez nem kötelezi arra, hogy a megfogalmazott szándéknak megfelelő döntést hozzon.

Ha a parlament a kezdeményezők szándékának megfelelően módosítja a törvényeket, lehetővé válik, hogy a személygépkocsikra érvényes B kategóriás jogosítvánnyal ne csak 50 köbcentiméter alatti kismotorokat lehessen vezetni, hanem (kiegészítő oktatás után) akár a forgalom ritmusát könnyebben tartó 125 köbcentimétereseket is.