Kevesebb újdonságot és lengén öltözött hoszteszt láttunk az idei kölni Intermoton, amely ennek ellenére továbbra is Európa egyik legnagyobb motorkiállításának számít, így aki elsőként akar ülőpróbát venni a nálunk csak jövő tavasszal megjelenő modelleken, annak kötelező program kell legyen. Helyszíni tudósítás rengeteg képpel és videóval.
Idén is a kölni Koelnmesse vásárközpontban kapott helyet az Intermot
A világon végigsöprő gazdasági válság egyik legbosszantóbb mellékhatása, hogy az autó- és motorkiállításokon érezhetően megritkultak a lenge ruhában mászkáló hoszteszek, ráadásul újdonságból is jóval kevesebb van. Az október 5-én megnyílt kölni Intermot nevű motoros kiállításon is ezt lehetett megfigyelni, bár azért néhány márka becsülettel helytállt és hozta a megszokott színvonalat. A legnagyobb kiállítói helyekkel és a legtöbb új motorral ezúttal is a nagy japán márkák készültek, valamint a hazai pálya előnyeit élvező BMW, amelynek steril, technokrata szentélynek ható standján ott csillogott a bajorok teljes modellpalettája.
Ez a kép is remek példa arra, hogy a BMW mennyire figyel a részletekre
Nem elhanyagolható trend, hogy akárcsak az autóiparban, a kétkerekűeknek szentelt kiállításokon is egyre több alternatív, leginkább elektromos meghajtású járművel találkozni. Az Intermoton idén külön pavilont szenteltek a környezetbarát járműveknek, ahol az elektromos versenymotoroktól az akkumulátoros rollerig terjedt a kínálat, amelynek túlnyomó többségét távolkeleti, azon belül is kínai cégek adták. Kínát egyébként érdemes komolyabban venni, mert évről-évre egyre több márka jelenik meg a portékáival, amelyek minősége a megmosolyogtató műanyag bóvlitól kezdve a már egészen elfogadhatóig terjed, egészen vicces árak mellett. Természetesen a motorgyárak mellett a háttéripar is kitelepült az október 10-éig, azaz vasárnapig nyitva tartó Intermotra, így a legújabb fejlesztésű motoros ruhákat, védőfelszereléseket és tuningkellékeket is meg lehet tapogatni vagy akár vásárolni.
Így kell felhívni a figyelmet egy új modellre
Az alábbiakban összegyűjtöttük a gigantikus Koelnmesse vásárközpontban bemutatott legfontosabb újdonságokat, amelyeket hamarosan bővebben, márkák szerinti lebontásban is bemutatunk.
Az Apriliánál még tart az örömmámor, hogy idén Max Biaggi megnyerte a világbajnoki címet a Superbike-vb húsdarálójában, így nem csoda, hogy Kölnbe nem csupán a győztes versenygépet, de magát a jó öreg Maxot is elcipelték, aki személyesen rántotta le a leplet az RSV4 szupersportmotor egy különleges kiadásáról. Az RSV4 Factory Aprilia Performance Ride Control (APRC) SE nevű újdonságról annyit érdemes tudni, hogy egy sereg olyan elektronikai berendezést kapott, amelyeket a Superbike világbajnokságon szerzett tapasztalatok alapján fejlesztettek, így jelenleg ez a szériamotor áll a legközelebb Max Biaggi versenygépéhez. Egyebek mellett kormányról állítható motorkarakterisztikát, egykerekezés-gátlót, startprogramot, gyorsváltót, új kipufogót és műszerfalat is kapott a különleges sportmotor, amelyet egyedi festéséről lehet majd messziről felismerni. Szintén az Intermoton debütált a vadonatúj, Dorsoduro 1200 túraenduró, amely a 750 köbcentiméteres változat fölé érkezik az új, 130 lóerős, V2-es blokkjával és állítható motormenedzsmentjével.
Az Aprilia standján a Superbike-világbajnok Max Biaggi volt a sztár
A BMW élt a hazai pálya előnyeivel és felhúzta a szokásos űrtech standját, amelyen ott csillogott a bajorok összes motorja. Érdekes, hogy amíg a többi márkánál azon keseregtek, mennyire megtépázta a világgazdasági válság az eladásokat, a BMW-nél büszkén tocsogtak a pozitív számokban a keddi sajtótájékoztatójukon: Hendrik von Kuenheim, a BMW motorkerékpár üzletágának igazgatója nem kevés büszkeséggel jelentett be, hogy idén eddig 81 500 motort adtak el, 17 százalékkal többet, mint tavaly. A növekvő eladások mellett nem is csoda, hogy a bajorok felfelé bővítették a kínálatukat, Kölnben mutatkozott be a vadonatúj K 1600 GT és GTL modellpáros, amely a luxus túramotorok kedvelőinek dobogtathatja meg a szívét. Az új modellekbe egy teljesen új fejlesztésű hathengeres soros motor került egészséges 160 lóerővel, 175 newtonméteres nyomatékkal és számtalan kényelmi felszereléssel.
Igazi luxuscirkáló az új hathengeres K 1600 GTL
A Ducati egetverő újdonsággal nem, de egy szépen felextrázott sportmotorral készült a kölni motoshow-ra. Akárcsak az Aprilia fentebb taglalt sportmotorja, a 1198SP nevű újdonság is jó pár olyan kiegészítőt kapott, amely egyenesen a versenypályáról érkezett. A különleges széria méregdrága Öhlins futóművet, alumíniumtankot, gyorsváltót, kipörgésgátlót és egy adatgyűjtő és elemző berendezést kapott, amelynek az amatőr és félprofi pályamotorosok örülhetnek leginkább. A 1098SP mellett bemutatkozott még a 848EVO nevű sportmotor is, amely a már jól ismert 848 egy gyárilag tovább tuningolt változata.
A Ducatinál ezúttal is a szupersportmotorok kapták a legtöbb figyelmet
Bár a Honda nagyméretű standján ott volt a japán márka teljes kínálata, igazi újdonságot nem lehetett találni, csak a 2011-re kikevert új színeket lehetett megcsodálni Kölnben, állítólag a november másodikán nyíló Milánói Motorkiállításra tartogatják az újdonságaikat a japánok.
Idén is egy showműsor keretei között leplezték le a Kawasakikat
Szerencsére a Kawasaki hozta a két évvel ezelőtti formáját, és ismét egy nagyszabású showműsor keretei között mutatta be az újdonságait. Akárcsak 2008-ban, ezúttal is szemre roppant kényelmetlennek tűnő PVC-ruhába gyömöszölték azokat a táncoslányokat, akik rövid, de annál odaadóbb kalimpálás után húzták le a leplet a pódiumra állított motorokról. Az újdonságok közül egyértelműen a várva várt Ninja ZX-10R nevű sportmotor viszi a prímet, de a csupasz motorok rajongói sem jártak rosszul, mert bemutatkozott a már jól ismert Z750-nek, és 1000-en egy-egy különleges kivitele, valamint egy W800 nevű retrómotor. A Kawasaki kapcsán meg kell még említeni a VN1700 Voyager Custom nevű monstrumot is, amely a túrázásra kitalált Harley-knak akar az ellenfele lenni.
Az új Kawasakikat ezúttal is zenés, táncos, mátrixos showműsor keretei között mutatták be
A KTM kiállítási területét már messziről ki lehetett szúrni a márka jellegzetes narancssárga színéről. Ha már ott bóklászunk, feltétlenül pattanjunk fel a vadonatúj, 125 köbcentis Duke nevű supermoto nyergébe, amellyel a fiatalokat akarja megfertőzni az osztrák márka. További KTM-újdonság még a 990-es SMT felfrissített változata, valamint egy pályaversenyzésre átalakított 1190 RC8 Track nevű sportmotor is.
A fiatalokat vette célkeresztbe a 125-ös Duke-kal a KTM
A Suzuki ugyancsak kitett magáért, mind a standját, mind az újdonságokat illetően, hiszen Koelnmesse vásárközpontban hatalmas területet leptek el a japán márka motorjai. A kis dobogókon pörgő újdonságokat el sem lehet téveszteni, így már messziről látszik, mit kell alaposan megnézni. Szokás szerint egyszerre újult meg a 600-as és a 750-es GSX-R szupersportmotor-páros, amelyek jó szokásukhoz szerint könnyebbek, erősebbek és kifinomultabbak lettek elődeikhez képest. Ugyancsak fontos Suzuki-újdonság még a GSR 750 nevű csupasz motor is, amellyel a GSR600 és a gigantikus, 1300 köbcentis B-King között tátongó űrt tömte be a Suzuki.
A Suzuki standján az új 600-as és 750-es GSX-R volt az igazi látványosság
Az angol Triumph nem túl nagy, de annál "tömörebb" standján egymást érték az újdonságok, amelyek közül a fő attrakció természetesen az új csupasz Speed Triple 1050 volt, amelyet öt év után vett rendesen kezelésbe a márka.
Öt év után teljesen megújult a Speed Triple
A Yamaha-rajongóknak nem igazán kedvez a kölni Intermot, mert új modellt nem, csak új fényezéseket és néhány új fejlesztést mutattak be, ilyen például, hogy immáron blokkolásgátló is rendelhető a tavaly debütált FZ8-hoz, valamint egy különleges, világjárásra optimalizált Super Ténére és egy elektromos minirobogó is bemutatkozott.
A kölni Intermot nemzetközi motoros szakkiállítás idén október 6-tól 10-ig tart nyitva a nagyközönség számára, a helyszín ezúttal is a Koelnmesse vásárközpont. További információt itt lehet találni a kiállításról.
Utolsó kommentek