Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Honda-újdonságok a Milánói Motorszalonon

A Milánói Motorszalonon a Honda több újdonsággal és két tanulmánymotorral lepte meg a nagyérdeműt. Újjáéledt a néhány éve kihalt CBR600F sporttúra modell, valamint egy V4-es enduróval és egyebek mellett két sportmotorral is gazdagodott a kínálat.



Forrás: EICMA
A Milánói Motorszalonra tartogatta újdonságait a Honda

A kölni Intermoton a Honda finoman szólva is visszafogott volt, hiszen csak a kötelező köröket futotta le a német nagyközönség előtt: bemutatták a teljes (és már jól ismert) modellpalettát, valamint néhány új 2011-es fényezést, de semmi érdemi újdonsággal nem készültek. Természetesen a világ legnagyobb motorgyáránál nem tétlenkedtek a fejlesztők, csak a kölni helyett a Milánói Motorszalont tartották érdemesnek arra, hogy ellőjék a rakétákat. Íme, a kínálat.

Átfésült Hornet CB600F

Egy kicsit finomítottak a hatszázas Horneten a 2011-es modellévre. Egetverő újításokkal sajnos nem találkozni, a műszaki tartalom nagyjából megegyezik a 2006 végén bemutatott modellével, mindössze annyi történt, hogy egy kicsit átrajzolták a motor hátulját, amely így sokkal letisztultabb (a sajtóanyag szerint sportosabb) lett. Szintén a kevés újítás közé lehet sorolni, hogy a korábban különálló lámpatest és műszerfal immáron egy házba költözött, hasonlót a CB1000R-ren lehetett látni. Ennek köszönhetően új műszereket is kapott a Hornet, a korábbi analóg fordulatszámmérőnek lőttek, helyette egy kis LCD jelzi a fordulatot, a sebességet és számos egyéb hasznos információt. A felfrissített motorhoz két új színt, a képeken is látható élénksárgát (pearl sprint yellow) és gyöngyházfehéret (pearl cool white) kevertek ki.

Forrás: HondaForrás: HondaForrás: Honda

                  Új műszerfalat, hátsó idomot és fényezést kapott 2011-re a hatszázas Hornet


Újjáélesztett CBR600F

Érdekes szerzet az újjáélesztett CBR600F, mert a "fejlesztése" úgy történt, hogy fogták az előző bekezdésben ismertetett Hornetet, és egy csinos idomgarnitúrát, valamint kiflikormányokat raktak rá. Ez azért vicces, mert annak idején pont fordítva történt: az első Hornet úgy született, hogy egy CBR600F-et vetkőztettek le. Az eredmény szempontjából ez persze teljesen mindegy, a lényeg az, hogy ismét egy praktikus és kényelmes sporttúragéppel gazdagodott a Honda kínálata. Az idomokat és a kissé VFR-es dizájnt leszámítva a technikai paraméterek gyakorlatilag ugyanazok: a CBR600F-ben is az a soros, négyhengeres motor dolgozik 100 lóerővel, mint a Hornetben, ugyanaz a váz, a futómű és az ülésmagasság is, egyedül csak a tengelytávban találunk kétmilliméteres eltérést (1437 mm) a CBR javára.

Forrás: Honda
Így fest egy szépen felöltöztetett Hornet
(M
ég több kép a galériában. Kattintson a képre!)


Színesebb, hegyesebb CB1000R

Az általunk is hőn szeretett CB1000R még annyit sem változott a 2011-es modellévre, mint a kisebb testvére, a hatszázas Hornet, csak egy új alumínium kormányt, egy kicsit átrajzolt fejidomot és új LED-es helyzetjelzőket, valamint egy vagány, HRC-stílusú trikolor fényezést kapott, ami - valljuk be - nagyon jól áll neki.

Forrás: HondaForrás: HondaForrás: Honda

                             A CB1000F is megkapta a Honda háromszínű HRC fényezését 2011-re


Városlakó világjáróknak itt a Crossrunner

Bár ránézésre egy teljesen új motornak néz ki a Crossrunner, ez valójában egy "endurósított" VFR800. A nagyméretű tank és idomok alatt a már jól ismert, de annál különlegesebb V4-es motort találjuk 100 lóerővel. Nem véletlen, hogy a tengelytáv (1464 mm) is milliméterre azonos a VFR-ével, az első rugóút viszont hat centiméterrel, míg az ülésmagasság egy centivel gyarapodott. Az egykarú hátsó lengővilla a 240 kilós Crossrunnernek is nagyon jól áll, akárcsak a "csőrős" endurós dizájn, nagy kérdés viszont, hogy a piac hogy fogadja majd ezt a különleges technikájú modellt, hiszen az ára valószínűleg a konkurensek felett lesz.

Forrás: Honda
A Crossrunner a műszaki alapjait a VFR800-tól örökölte
(M
ég több kép a galériában. Kattintson a képre!)


Hadüzenet a BMW-nek: Crosstourer

Szériaérettnek tűnik, ám a Milánói Motorszalonon egyelőre csak koncepcióként leplezték le a Crosstourer nevű újdonságot, amely így feldobozolva le sem tagadhatja, hogy a BMW GS ellenfelének készült. Stílusában nagyon hasonlít az előbb bemutatott Crossrunnerre, nagy különbség viszont, hogy amíg az a VFR800-ra épült, addig a Crosstourer műszaki alapjait a VFR1200F adja, ugyanaz a blokk és a váz is. Egy új V4-es motorral szerelt modell megjelenése egyébként várható volt a Hondától, hiszen így még gazdaságosabb a méregdrágán kifejlesztett blokk gyártása. Arról egyelőre nincs szó, hogy a szériaérett Crosstourer megjelenésével mi lesz a Varaderóval, de nagy valószínűséggel az ő helyét veszi majd át a modellpalettán.

Forrás: Honda
Így, oldalról nagyon hasonlít a BMW R 1200 GS Adventure kivitelére


Duplakuplungos robogó: New Mid Concept

Bár nem látszik rajta, de szintén csak tanulmányként mutatták be Milánóban a New Mid Concept nevű tanulmányt, amely a Crosstourerhez hasonlóan valószínűleg jövőre már kapható is lesz. Erről az izgalmas formájú, sportos nagyrobogóról annyit árult el eddig a Honda, hogy megkapta a VFR1200F-en bemutatkozott duplakuplungos váltót, ami egyedülállóvá teszi majd a kategóriájában.

Forrás: Honda
Egyelőre csak koncepcióként mutatták be a New Midet


Városi szaladgálók: SH300i és SW-T600

A 2011-es modellévre a japánok egy kicsit átszabták a 2007-ben bemutatott SH300i nevű robogójukat, amely új külsőt, bőrborítású ülést, átdolgozott vázat és futóművet, valamint 16 colos felniket is kapott, hogy még magabiztosabban lehessen vele robogni.

Forrás: Honda

Forrás: Honda

                                      Igazi luxusrobogó lett az SW-T600, az SH300i viszont alig változott

A vadonatúj SW-T600 a már jól imert SW-T400 fölé érkezik a Honda robogókínálatának a csúcsára. A divatos formájú óriásrobogó idomai alatt egy 582 köbcentiméteres, kéthengeres blokkot találunk 50 lóerővel és 55 newtonméteres nyomatékkal. A kategória jellegéből fakadóan számos extrával lehet még megtoldani az egyelőre ismeretlen alapárat, egyebek mellett markolatfűtés, csomagtartó doboz, ponyva és a pilótát védő takaró is rendelhető lesz az SW-T600-hoz.


Kamaszok előnyben: CBR125 és 250R

A világgazdasági válság hatására egyre nagyobb a kereslet a kisebb lökettérfogatú motorok iránt, így nem csoda, hogy a Honda egyszerre két ilyet is bemutatott Milánóban. A 125 és 250 köbcentis kis CBR-eket messziről simán össze lehet keverni a márka nagyobb modelljeivel, a kisebbik oldalról például kiköpött Fireblade. Az alig 162 kilós 250 köbcentis CBR teljesítménye 25 lóerő, míg a nyolcadliteres változatból 12 lóerős teljesítményt hoztak ki.

Forrás: Honda

Forrás: Honda

                              Elsősorban a fiatalok között lehet nagy kedvenc a CBR125R és a CBR250R 

0 Tovább

Az ördög maga - Ducati Diavel-bemutató

A Milánói Motorszalonon a Ducati végre leleplezte a régen várt izommotorját, a Diavelt. A 167 lóerős masinával az olasz motorgyár egy számára teljesen új szegmensbe lép be.



Forrás: Ducati
A Ducati ismét hozta a formáját: a csomagolás és a technikai tartalom első osztályú
(Még több kép a galériában. Kattintson a képre!)

Számos kémfotó és gyári kedvcsináló kép után végre hivatalosan is bemutatkozott a Ducati legújabb motorja a Diavel, amely ördögöt jelent a bolognai dialektus szerint. A név ugyancsak találó, hiszen ilyen radikális megjelenésű power cruisert még nem csinált a Ducati, ám a Yamaha V-Max vagy éppen a Triumph Rocket III sikere is jelzi, igenis van igény az egyedi megjelenésű és kifinomult technikával teletömött izommotorokra.

Forrás: Ducati
Bátor lépés: MotoGP-stílusú műszerfal egy power cruiseren

A Diavel esetében mind a csomagolás, mind a tartalom meglehetősen különleges lett, hiszen a márka jól ismert térhálós váza mögött ott található az olasz motorgyár teljes technikai arzenálja. A Multistradából ismerős 1200 köbcentis blokkból 162 lóerőt és 127 newtonméternyi nyomatékot csavartak ki, ami a 210 kilós száraz súly fényében ugyancsak versenyképesnek mondható. Nagy kérdés viszont, hogy a Diavel mennyire lesz könnyen motorozható az extra széles, 240-es hátsó gumijával, ám valószínűleg a Ducati mérnökei erre is találtak megoldást. Ilyen például, hogy a Diavel motorkarakterisztikája is állítható (Sport, Touring, Urban) sport, túra és városi beállítások között, de a biztonságra felügyel még a Brembo és a Bosch közös fejlesztésű blokkolásgátlója és a Ducait sportmotorjain már bizonyított Ducati Traction Control (DTC).

Gyári videón a Ducati Diavel

Ami a futóművet illeti, itt sem spóroltak semmin a ducatisok, elöl egy hatalmas, 50 milliméteres szárátmérőjű Marzocchi villát találunk, míg hátul egy ugyancsak minden paraméterében állítható Sachs rugóstagot, amelyet a hátsó lengővilla alá, vízszintesen építettek be. A Ducati jó szokásához híven épített egy különlegesebb kivitelt is Carbon néven, amelyből már sejteni lehet, hogy ez a verzió számos szénszálas kiegészítőjével tér el az alapváltozattól, valamint könnyebb felniket is kapott, így kerek három kilogrammot sikerült lefaragni a 210 kilós száraz súlyból.

0 Tovább

Concept C: nagytestű robogó a BMW-től

Egy futurisztikus tanulmánnyal jelezte a BMW, hogy hamarosan a nagyrobogók piacára is be kíván törni. A meghökkentő külsején túl a Concept C olyan finomságokkal is rendelkezik, mint kamerás visszapillantó, LCD-paneles műszerfal és sportmotorokat idéző fékrendszer.



Forrás: BMW
Szokatlan megoldás a hátsó futómű
(Még több kép a galériában, kattintson a képre!)

Ha valakinek a külső alapján nem lenne világos, mi a terve a BMW-nek a Concept C nevű tanulmányával, azok számára eláruljuk, hogy a névből a C betű az angol "commuter", azaz ingázó szó rövidítése. A bajorok reményei szerint a jövőben egyre többen ülnek majd át motorra, hogy így nyerjenek időt a közlekedéssel, amelyhez remek társ egy kényelmes nagyrobogó. A Concept C formája és technikai megoldásai alapján akár egy sci-fi kellékének is elmehetne, így kíváncsian várjuk, mi marad meg ebből a szériaérett változaton, amelyet várhatóan jövőre mutatnak majd be.

Angol nyelvű bemutató a Concept C-ről

Sajnos a futurisztikus forma szinte borítékolhatóan szelídül majd, de nyilván a visszapillantókat helyettesítő kamerák, az LCD-s műszerfal és a kétszínű gumik is a költséghatékonyság áldozatai lesznek, akárcsak a sportmotorokat idéző hatdugattyús fékrendszer. A BMW-re jellemző érdekes technikai megoldás az egykarú hátsó lengővilla és a monolever nevű felfüggesztés, melynek lényege, hogy a motor oldalára kitolt rugóstag nem merőlegesen, hanem vízszintesen helyezkedik el.

0 Tovább

XXX-re kereszteltek egy autópályát Kínában

Természetesen nem azért kapta az út a fura nevet, mert csak 18 éven felüliek használhatják.

 



A pornó nemzetközi jelzéseként használatos három x helyett eredetileg egy kínai pártfőnök nevét kapta volna az út. Ám a döntnökök nem tudtak megegyezni, hogy kiét, ezért elhalasztották a névadást, és csak ideiglenesen nevezték el XXX-re a létesítményt, a végleges névválasztásról viszont megfeledkeztek.

Az út azután a pornográfiát sugalló névvel szerepelt az összes hivatalos terven, és három x-es táblákkal jelölték a kínai mellett angolul is. Az illetékeseknek csak ekkor jutott eszükbe, hogy elfeledkeztek a rendes névadásról, ám akkor már egyikük sem akarta vállalni a hibázás kellemetlenségeit és nem változtattak az XXX-en.

Csakhogy annyira megtetszettek a "pornós" úttáblák egy fotósnak, hogy hamarosan felkerültek az internetre. Ezek után már kénytelen volt az illetékes tartományi önkormányzat elismerni vétkét, bevonni a táblákat és még köszönetet is mondani a fotósnak, hogy rávilágított a hibára.

0 Tovább

Így repül egy Lamborghini

Súlyos belesettel végződött egy gyorsulási rekordkísérlet múlt hétvégén Texasban.



Richard Holt autóversenyző egy tuningolt, duplaturbós Lamborghini Gallardóval szerette volna megdönteni október 23-án az álló helyzetből egy mérföldet megtevő autók gyorsulási rekordját. Arról nem szól a hír, hogy ez sikerült- e neki, csak annyi derült ki a jelentésekből, hogy az egy mérföldes táblánál már 376 km/órával száguldott a becslések szerint legalább 1500 lóerősre felhúzott olasz autóval.

A baleset akkor következett be, amikor kinyitotta a fékező ernyőt. Ekkor ugyanis az oldalszél pont annyira lökte meg a Gallardót, hogy az letért az egyenes irányról, és a pálya melletti terepakadályba rohant nagyjából 300 km/órás sebességgel. Ez aztán annyira megdobta a Lamborghinit, hogy az felrepült a levegőbe, legalább tízszer átfordult saját tengelye körül, majd a teljesen összeroncsolódva a kerekeire érkezett a mezőn. Csodával határos módon Holtot nem holtan találták meg a tűzoltók, hanem mindössze pár karcolással, de az autóból azért ki kellett vágniuk.

0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek