Hazai pályán, a Miliánó Motorszalonon mutatta be a Ducati legújabb sportmotorját, a 1199 Panigale-t. A kéthengeres blokkból 195 lóerőt hoztak ki az olaszok, míg a motor száraz súlyát 164 kilóra faragták.

Első pillantásra ugyan hasonlíthat a Milánóban leleplezett 1199 Panigale az elődjére, az 1198-ra, ám ha jobban szemügyre vesszük a Ducati új csúcsmotorját láthatjuk, hogy az olaszok nem a régit fejlesztették tovább, hanem tiszta lappal indultak neki és építettek egy vadonatúj modellt. A márkára jellemző térhálós acélváz helyett egy pillekönnyű aluvázat használtak, de úgy tervezték meg a motort, hogy a fő teherviselő elem, maga az erőforrás legyen, ehhez kapcsolódik közvetlenül a hátsó segédváz. Az egykarú hátsó lengővilla – azon túl, hogy nagyon jól néz ki - jelentősen, mintegy négy centivel hosszabb, mint az 1198-on használt elem, így hosszabb tengelytávot és kedvezőbb, 52/48 százalékos súlyelosztás értek el (elöl/hátul), ami 50/50 százalékra változik a motorossal.

90 fokban álló V2-es blokkot is teljesen újratervezték és a versenysportban bevetett technikákkal tömték tele, így nem csoda, hogy 195 lóerőt sikerült kihozni az 1199 köbcentiből. Ahogyan az előd esetében, itt is több előre beállított programmód közül lehet választani, így változtatva a motor teljesítmény-leadásán és a blokkolásgátló, valamint a futómű karakterisztikáján, bár ez utóbbit, csak a drágábbik, S verzió tudja, amely elektronikusan állítható Öhlins rugóstagokat kapott elöl-hátul. Alapestben egy 50 mm-es Marzocchi villát találunk elöl, míg hátul egy ugyancsak minden paraméterében állítható Sachs gátlót építettek. Ez utóbbinak a rögzítése meglehetősen szokatlan, ugyanis a belóg a henger mellé, ezzel az ügyes mérnöki húzással azt érték el, hogy még kompaktabb lett a motor és a tömeg-középpontosításnak is jót tett. Ezt a cél szolgája a motor alá helyezett kipufogórendszer is, igazi bravúr az olaszoktól, hogy nem lóg ki semmi a 1199 hasa alól.

Ami az 1199 Panigale külsejét illeti, hasonlít ugyan az elődjére, ám annál sokkal letisztultabbnak és könnyedebbnek néz ki. Ez persze nem is csoda, hiszen a motor fizikailag is jóval kisebb lett, a száraz súly mindössze 164, de teletankolva sem nyom többet 188 kilónál a Ducati, ami azt jelenti, hogy egy mai hatszázas, sornégyes sportmotor szintjére faragták le a súlyt.

A motor műszerfala is megér néhány szót, az analóg mutatót még nyomokban sem tartalmazó kis kijelző ránézésre egy GP motorról származik, praktikus rajta a nagyméretű fokozat-kijelző. Az 1199 további érdekessége, hogy nem csak a hátsó lámpában használtak LED-eket, hanem az elsőben is, így ez a motor a világon az első, amely nagyszériában tisztán LED-es technikát használó fényszórót kapott. Nem vitás, hogy az 1199 Panigale mindent megkapott, amire a Ducati jelenleg képes, nagy kérdés, hogy ennek mennyi lesz majd az ára, ugyanis már az előd alapváltozata is 5,7 millióba került.