Hazai pályán, a Miliánó Motorszalonon mutatta be a Ducati legújabb
Első pillantásra ugyan hasonlíthat a Milánóban leleplezett 1199 Panigale az elődjére, az 1198-ra, ám ha jobban szemügyre vesszük a Ducati új csúcsmotorját láthatjuk, hogy az olaszok nem a régit fejlesztették tovább, hanem tiszta lappal indultak neki és építettek egy vadonatúj modellt. A márkára jellemző térhálós acélváz helyett egy pillekönnyű aluvázat használtak, de úgy tervezték meg a motort, hogy a fő teherviselő elem, maga az erőforrás legyen, ehhez kapcsolódik közvetlenül a hátsó segédváz. Az egykarú hátsó lengővilla – azon túl, hogy nagyon jól néz ki - jelentősen, mintegy négy centivel hosszabb, mint az 1198-on használt elem, így hosszabb tengelytávot és kedvezőbb, 52/48 százalékos súlyelosztás értek el (elöl/hátul), ami 50/50 százalékra változik a motorossal.
90 fokban álló V2-es blokkot is teljesen újratervezték és a verseny
Ami az 1199 Panigale külsejét illeti, hasonlít ugyan az elődjére, ám annál sokkal letisztultabbnak és könnyedebbnek néz ki. Ez persze nem is csoda, hiszen a motor fizikailag is jóval kisebb lett, a száraz súly mindössze 164, de teletankolva sem nyom többet 188 kilónál a Ducati, ami azt jelenti, hogy egy mai hatszázas, sornégyes
A motor műszerfala is megér néhány szót, az analóg mutatót még nyomokban sem tartalmazó kis kijelző ránézésre egy GP motorról származik, praktikus rajta a nagyméretű fokozat-kijelző. Az 1199 további érdekessége, hogy nem csak a hátsó lámpában használtak LED-eket, hanem az elsőben is, így ez a motor a világon az első, amely nagyszériában tisztán LED-es technikát használó fényszórót kapott. Nem vitás, hogy az 1199 Panigale mindent megkapott, amire a Ducati jelenleg képes, nagy kérdés, hogy ennek mennyi lesz majd az ára, ugyanis már az előd alapváltozata is 5,7 millióba került.
Utolsó kommentek