A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
Szeptember 21-én, kedden ismét megnyílt a Hungaroring a motorosok számára, akik olyan nagy létszámban éltek a lehetőséggel, hogy a szervezők egy extra napot iktattak be a versenynaptárba.
További információ a nyílt napokrólhttp://www.brorganisation.hu
Bóna Márta hidegfronttal és futó záporokkal riogatta a nagyérdeműt hétfő este, azonban kedden délelőtt kellemes meleg és napsütés fogadta a Hungaroringre kilátogató motorosokat. A nyílt napok sorozat népszerűségét jelzi, hogy a helyszínen már alig akadt hely egy-egy csoportba, ami arra a reményre adhat okot, hogy jövőre esetleg többször nyílik lehetőség pályamotorozásra.
Az idei szezonban elvileg már csak egy alkalom volt hátra (október 14.) a nagyérdemű számára, hogy a ringen motorozzon, azonban az óriási érdeklődésre való tekintettel beiktattak egy extra napot, így október 8-án is ki lehet menni Mogyoródra száguldozni.
A szokásosnál kicsit több újdonságot vonultattak fel az idei Intermotón a bolognaiak, így szinte mindenki megtalálhatja a maga "duciját" a 2005-ös kínálatban. Szerencsére a gyár nem rukkolt elő azzal a chopperrel, melyről egy ideje képek keringtek az interneten, hiszen hová lenne a világ, ha már a sportmotorjairól híres Ducati is beszállna a cirkálók versenyébe.
A legtöbb újdonságot a klasszikus naked Monsterek között találjuk: 2005-től végre rendelhető a 620-asokhoz is a szürke-piros "Senna" festés, illetve jövőre a vörös idomokhoz szintén vörös váz tartozik. A legfontosabb újdonság a népszerű S4R kistestvére, a 800-asokat leváltó S2R, mely akár "Dark" verzióban is kapható a kisebb pénztárcájú, ám kicsit többre vágyó motorosoknak. Az S2R 803 köbcentijéből 77 lóerőt hoztak ki 72,6 nm nyomaték mellett, és természetesen a két kipufogó a jobb felső oldalra került. Érdemes megemlíteni a gyönyörű festéseket is: a szokásos sportcsíkos Ducati-vörös mellett megjelent a kicsit retró, halványpiros is, hogy végképp ne legyen könnyű eldöntenie a potenciális vásárlónak új Ducatija színét.
További újdonság, hogy az érdekes formájú, de népszerű Multistrada 620-as motorral is kapható lesz jövőre, akár Dark verzióban is, így többek számára is elérhető lesz a jelenleg csak ezres motorral rendelhető, 3,4 millióért vesztegetett motor. A túramotoroknál további nagy újításokat nem fedezhetünk fel, megmaradt az ST3 és az ST4 a kínálatban. A superbike és naked-kategóriákban megszokott különlegességet a Ducatinak eleddig nem nagyon sikerült átültetnie a túra-kategóriába, kicsit fáradt a motorok megjelenése, akárcsak a kimenő Supersportoknál. A már csak ezres motorral kapható Supersportot várhatóan a Ducati 2006-ban leváltja, így nagy találgatásra adhat alapot, hogy mivel töltik ki a kínálatban keletkezett űrt a bolognaiak.
A valaha épített legjobb testastrettaként aposztrofálja a Ducati a megújult 749-es és 999-es motorját - és valóban, a teljesen átdolgozott erőforrások 108, illetve 140 lóerőt préselnek ki magukból (150 az R változat esetében). Az új sportgépeken a legfeltűnőbb változás a piros váz, illetve a fejidom kisebb légbeömlői, melyek nagy sebességnél állítólag rezgést okoztak.
A végére hagytuk természetesen a Sportclassic-sorozatot, mely már egy jó ideje lázban tartja a klasszikus motorok szerelmeseit. A három ezres retrógép, a Paulsmart 1000, a Sport 1000 és a GT 1000 a legszebb motorépítési hagyományokat ötvözik a Ducati modern technológiájával. A legfeltűnőbb közülük a Paulsmart, régi stílusú fejidomával - melyet az 1974-es Supersport 750 ihletett - és gyönyörű kék vázával. A Paulsmart és a Sport hátsó Öhlins lengéscsillapítóval rendelkeznek, de mindhárom kétkerekűben ugyanaz a 992-es DS-motor dübörög.
Catwoman levitte a Monsterek árát/motor/gazdasag/20040908acatwoman.htmlPolymerbe csomagolt lóerők - Ducati 999/motor/ujdonsag/20040911polymerbe.htmlBeszáll a MotoGP-be a Ducati/auto/sporthirek/20020509beszall.html
A Müncheni Intermoton mutatták be hivatalosan minden idők legerősebb és leggyorsabb BMW motorkerékpárját a K 1200 S-t. A 167 lóerős nehézbombázónak létezik egy csupasz változata is, amit szintén Németországban lepleztek le, ám kizárólag csak a sajtó képviselői láthatták.
A K 1200 S-sel új fejezet nyílt a propelleres motorkerékpárok történetében, ugyanis a 167 lóerős, négyhengeres újdonság minden idők legerősebb és leggyorsabb BMW-je, így olyan nagynevű motorok kihívója lehet, mint a Honda Balckbird, a Suzuki Hayabusa, vagy a Kawasaki ZX-12R. A gyár hagyományaihoz híven ezúttal sem lehet panasz az erőtartalékokra, ugyanis a 130 Nm-es maximális nyomaték 70 százaléka már háromezres fordulattól megjelenik a hátsó keréken.
A motor legnagyobb szenzációja azonban az - opcionális - elektromosan állítható futómű, amellyel a pilóta akár menet közben is beállíthatja a motor csillapítását a kormányon lévő kapcsolókkal. Az első, a BMW továbbra a saját útját járja, hasonló megoldással nem nagyon találkozni a kétkerekűek között. Hátul egy gyönyörű egykarú villa és kardánhajtás található, kár, hogy az óriási dob eltakarja a felni szabadon futó oldalát. A K 1200 S külsejével is túlmutat az eddigi BMW motorokon, még annak ellenére is, hogy az elejét szemmel láthatóan a ihlette. A jelek szerint azonban a motor vége felé már összekapták magukat a bajor designerek és egy egészen egyedi, már-már izgalmas hátsó traktust dobtak össze.
A Müncheni Intermot egyik szenzációja volt a fent bemutatott motor meztelen változata, amit kizárólag csak a sajtó számára lepleztek le. A lecsupaszított K 1200 R technikailag azonos az idomos változattal, ám annál csak jóval később, várhatóan a jövő év végén kerül a szalonokba.
Dübörgő metálzene, verekedő félmeztelen férfiak, városi és országúti ámokfutás szikrázó koptatókkal, ezek a KTM legújabb reklámfilmjének főbb jellemzői, amellyel a SuperDuke nevű motorjukat kívánják eladni.
Kattintson ide a film megtekintéséhez!http://www.990superduke.com/media/impressions/vid/vid_1.htmlMotoros kaszkadőr játék/szoftverbazis/jatekok/szimulator/motoace_setup.htmlIngyenesen letölthető program az [origo] szoftverbázisából
A jelek szerint alaposan megihlette a jó öreg Ghost Rider a KTM marketingeseit, ugyanis az osztrák cég legújabb reklámfilmjében szinte egy az egyben lekoppintották a svéd ámokfutó - neten is keringő - filmjeit. A dolog lényege, hogy egy kamerákkal teleaggatott motorral ámokfutást rendeznek a közutakon, ráadásul mindezt úgy, mintha a világ legkönnyebb dolga lenne. A KTM reklámszakemberei ráadásul még ezt is meg tudták fejelni, és az egykerekezések és szikrázó lábtartók közé némi verekedést is bevágtak, biztos, ami biztos alapon. Az új film a SuperDuke 990-es csupasz motort hivatott népszerűsíteni, amit szerényen csak "a világ legagresszívebb motorjának" titulálnak a reklámanyagokban.
Páratlan években Milánóba, míg páros években Münchenbe zarándokolnak a motorozás szerelmesei, hogy megcsodálják a legújabb fejlesztéseket és a háttéripar mérhetetlen kínálatát. Idén Németország volt a célpont, ahol rengeteg csillogó újdonság és nekivetkőzött hostesslány várta a nagyérdeműt.
Még több kép a 2005-ös újdonságokróljavascript:var%20w=window.open('http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/gdisplay?xml=/0409/Inter2004921125427/gallery.xml','popup','width=500,height=520');w.focus();
Nincs is annál szebb, mint amikor a világ legjobb és legújabb motorjait összezárják egy pár pavilonba, azzal a céllal, hogy bárki felpattanhasson rájuk. A körítésre idén sem lehetett panasz: hatalmas csillogó standok és ledér hostesslányok hada csalogatta az újdonságoktól megrészegült publikumot. A kiállítás méreteit jelzi, hogy egy nap alatt gyakorlatilag be sem lehetett járni a szeptember 19-én végződött rendezvényt, ezért aki mindent látni akart, vagy végigrohant a sorok között, vagy szállás után nézett.
Buell
Az amerikai Buell elsősorban az átfésült Lightning sorozatát tolta előtérbe, valljuk be, joggal, hiszen az új City-X egy sereg ötletes megoldást vonultat fel. A legszembetűnőbb változás az új, áttetsző műanyag idomgarnitúra, ami látni engedi a motor amúgy rejtett alkatrészeit. Műszakilag nem sok változás történt, egy kicsit még kompaktabb lett a motor, és ezzel együtt az üléspozíció is, köszönhetően az új kormánynak és nyeregnek.
BMW
A bajor gyár egy hatalmas standot épített föl az új K1200S sporttúragép és a szintén vadonatúj 1200-as GS túraendúró tiszteletére. Külön jó pont a BMW számára, hogy az új modelljeiből rengeteget ki is állított, így nem kellett perceket várni egy üléspróbára. A GS átdolgozott boxermotorjával, új vázával fájdítja a világjárók szívét, míg a K1200-as szokatlan formatervével, de a gyártól már megszokott extraszolgáltatásaival gyűjti a rajongóit. A csupasz motorok népszerűségét kihasználva a BMW bemutatta a fent említett motor csupasz változatát is, a K1200R-t.
Cagiva
Az olasz gyár az átfésült 650-es Raptort tolta előtérbe, amely új színeket, befecskendezést és némileg módosított külsőt kapott. Szerencsére a kisebbik hüllő formája nem változott radikálisan, így továbbra is az egyik legszebb csupasz motorként riogathatja az utca népét.
Ducati
Rengeteg Monster és még több sportmotor fogadata a kilátogatókat a Ducati standján. A csupasz szörnyek családját egy új Chromo kivitel és egy S2R jelzésű modell is gazdagítja 2005-től. Előbbi - nevéből is kitalálhatóan - egy krómcsomagot jelent, míg utóbbi a 800-as változat felturbózott változata. A sportmotorok között a 140 lóerősre izmosított 999-est kell megemlíteni, de ott fájdította a publikum szívét számos 999R és 749R is. Ugyancsak Münchenben debütált a Multistrada túramotor 620-as változata is, amely a hasonló kategóriájú túraendurók eladási statisztikáit kívánja megnyirbálni.
Honda
A Honda elsősorban a felfrissített CBR 600 RR-rel dicsekedett, de ugyancsak nagy hangsúlyt kapott az ezres Frieblade is, amely jövőre egy speciális, versenyreplika színben is elérhető. A japán gyár ezúttal nem habtestű lányokkal, hanem rengeteg motoros játékkal és szimulátorral okozott csődületet a standján. A hostesslányokra visszatérve, a kiállítás ismét igazolta azt a közhelyként is emlegetett állítást, miszerint a magyar hölgyek a legszebbek, ráadásul Münchenben még nem olyan általános elterjedt a hölgyek festékkel való felöltöztetése, mint egy hasonló témát felölelő hazai szakkiállításon.
Kawasaki
A Kawasaki a fejidomos Z750-essel és az új ZX-6RR és a"sima" R modellekkel készült, de a már régi, jól ismert favoritok is ott csillogtak az új modellek mellett. A két Nindzsa mind küllemében, mind technikailag sokat változott, külön esztétikai csemege a cakkos szélű féktárcsa, ami a versenysportból lehet ismerős darab. Szintén az újdonságok sorát gyarapította a VN1600-as Classic Tourer luxuscirkáló is, amely igényes kiegészítőivel csábít az utazásra.
KTM
Szinte folyamatos csődület vette körül a KTM standján RC8-as nevű koncepciót, amely az osztrák gyár első sportmotor-próbálkozása. A 990 köbcentis kéthengeres gyártását előreláthatólag 2007-től kezdik, de valószínűleg a szériaérett modell némileg különbözik majd a Münchenben leleplezett tanulmánytól.
Suzuki
A Suzuki újdonságait szintén részletesen bemutattuk korábban, nagy meglepetés itt sem érhette a nagyérdeműt, viszont élményszámba ment üléspróbát venni a korábban csak kósza fotókról ismert újdonságokon. A legnagyobb durranásnak számító ezres GSX-R kipufogója az életben sem szebb, viszont ezt leszámítva nincs olyan eleme, ami ne lenne esztétikai remekmű. Az általunk is beharangozott újdonságok között nem szerepelt a Burgman Münchenben bemutatott sportváltozata, azonban a felspécizett maxirobogót sajnos nem hozzák forgalomba hazánkban.
Triumph
Már a beharangozó képeken sem mutatott rosszul az új Speed Triple, azonban a valóságban még annál is jobban néz ki a csupasz bringa. A dolog egyetlen szépséghibája az volt, hogy nem lehetett ráülni a kívül-belül felújított motorra, csupán egy kordonnal körülvett példányt lehetett megcsodálni. Némileg vegyesebb lett az új Sprint ST fizimiskája, amely új, 1050 köbcentis blokkot is kapott. Szintén új az immár 650 köbcentis Daytona, amely a 600-as kategória szorításából kitörve próbálja legyűrni ellenfeleit.
Yamaha
A Yamaha egy óriási elkülönített pódiumot szentelt az új MT-01-es monstrumának, amely élőben akkora, hogy csak haloptikával lehetett lefotózni. Ugyancsak nagy hangsúlyt kaptak a hangvillás márka standján az új R6-osok, melyek közül a kétszínű Rossi-replika vonzotta a legtöbb tekintetet. Az ezres Fazert - az új színeket leszámítva -sajnos elkerülte a változások szele, így csalódnia kellett annak, aki arra számított, hogy a kisebbik változathoz hasonlóan megújul.
Utolsó kommentek