A Müncheni Intermoton mutatták be hivatalosan minden idők legerősebb és leggyorsabb BMW motorkerékpárját a K 1200 S-t. A 167 lóerős nehézbombázónak létezik egy csupasz változata is, amit szintén Németországban lepleztek le, ám kizárólag csak a sajtó képviselői láthatták.
A K 1200 S-sel új fejezet nyílt a propelleres motorkerékpárok történetében, ugyanis a 167 lóerős, négyhengeres újdonság minden idők legerősebb és leggyorsabb BMW-je, így olyan nagynevű motorok kihívója lehet, mint a Honda Balckbird, a Suzuki Hayabusa, vagy a Kawasaki ZX-12R. A gyár hagyományaihoz híven ezúttal sem lehet panasz az erőtartalékokra, ugyanis a 130 Nm-es maximális nyomaték 70 százaléka már háromezres fordulattól megjelenik a hátsó keréken.
A motor legnagyobb szenzációja azonban az - opcionális - elektromosan állítható futómű, amellyel a pilóta akár menet közben is beállíthatja a motor csillapítását a kormányon lévő kapcsolókkal. Az első, a BMW továbbra a saját útját járja, hasonló megoldással nem nagyon találkozni a kétkerekűek között. Hátul egy gyönyörű egykarú villa és kardánhajtás található, kár, hogy az óriási dob eltakarja a felni szabadon futó oldalát. A K 1200 S külsejével is túlmutat az eddigi BMW motorokon, még annak ellenére is, hogy az elejét szemmel láthatóan a ihlette. A jelek szerint azonban a motor vége felé már összekapták magukat a bajor designerek és egy egészen egyedi, már-már izgalmas hátsó traktust dobtak össze.
A Müncheni Intermot egyik szenzációja volt a fent bemutatott motor meztelen változata, amit kizárólag csak a sajtó számára lepleztek le. A lecsupaszított K 1200 R technikailag azonos az idomos változattal, ám annál csak jóval később, várhatóan a jövő év végén kerül a szalonokba.
Néhány fontosabb adat:
- Típus: BMW K 1200 S/R
- Lökettérfogat: 1157 ccm
- Furat/löket (mm): 59/79
- Teljesítmény: 167 LE/123 kW/10 250
- Nyomaték: 130 Nm/8250
- Gyorsulás 0-ról 100 km/órára: 2,8 s
Utolsó kommentek