Sok motoros még mindig nem tudja, hogy 2010 januárjától legálisan használhatja a buszsávot, ami egyfelől remek dolog, de sok veszélyt is tartogat.

A legnagyobb gond az, hogy a BKV buszparkja finoman szólva sincs túl jó állapotban, így a legtöbb buszsáv, de különösen a megállók környéke szinte tocsog a kicsöpögött olajtól. Ez különősen esőben lehet veszélyes, amikor az amúgy is csúszós, vízes útfelületen egy finom olajréteg keletkezik. Emiatt különösen oda kell figyelni a fékezésre, kerülni kell hirtelen mozdulatokat és nagyobb hangsúlyt kell, hogy kapjon a hátsó fék használata, hiszen egy blokkoló hátsó kereket könnyebb „megfogni”, ha az első gumi megcsúszik, annak már szinte biztos, hogy hempergés lesz a vége.


Sajnos gyakori látvány, hogy tocsog az olajban a buszmegálló

A buszsávokban tehát a keréknyomokban érdemes haladni, mert középen „eregetnek a buszok”, de nem csak az olajfoltok lehetnek veszélyesek, hanem a sávunkba hirtelen kisoroló autók. Kereszteződések előtt mindig készüljünk fel arra, hogy bármikor, index nélkül is elénk vághat egy autós, aki nem számít rá és nincs is felkészülve arra, hogy a buszsávban, egy sokkal kisebb és gyorsabb „valami” is haladhat. Saját és motorunk épségét úgy óvhatjuk meg a leghatékonyabban, ha folyamatosan „deffenzív modon közlekedünk” és abból indulunk ki, hogy nem lát minket a forgalom többi résztvevője és ebből kifolyólag nem is adnak elsőbbséget. Inkább érjünk oda célunkhoz két perccel később, mintsem az egész szezonunk rámenjen egy felesleges kapodásra!