Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Sorsfordító lehet a Maláj GP

Különösen izgalmasnak ígérkezik a vasárnapi malajziai GP-futam, ugyanis a MotoGP-ben Valentino Rossi előnye mindössze 14 pontra zsugorodott Sete Gibernauval szemben, azaz nyitott maradt a világbajnoki cím sorsa a királykategóriában. Talmácsi Gábor a 11. legjobb időt motorozta a pénteki első időmérő edzésen.



Valentino Rossi joggal fogta a fejét a múlt hét végi esése után Katarban, ugyanis legnagyobb ellenfele, a spanyol Sete Gibernau hibátlan motorozással megnyerte a viadalt, és ezzel 14 pontra csökkentette hátrányát az olasz címvédővel szemben. Rossi az egyik kedvenc pályájaként emlegeti a maláj ringet, ám a sok egyenessel tarkított pálya elsősorban a gyorsabb motoroknak (Honda, Ducati) kedvez. Az első, pénteki időmérő edzésen Makato Tamada volt a leggyorsabb, őt Sete Gibernau és Valentino Rossi követte. A királykategória további érdekessége, hogy a Superbike-osokhoz átigazolt Garry McCoy versenyezni fog vasárnap a sérült Shane Byrne helyett, egy Aprilia nyergében.

Forrás: EPA

A 250 köbcentisek között Sebastian Porto volt a leggyorsabb az első időmérőn, őt a tabella éllovasa, Daniel Pedrosa követte, míg a harmadik legjobb időt Alex de Angelis motorozta. Talmácsi Gergő nem tudta kvalifikálni magát, ugyanis nem teljesítette a kötelező szintidőt.

A nyolcadlitereseknél Andrea Dovizioso végzett az első helyen a pénteki időmérőn, a második leggyorsabb Hector Barbea volt, akit Mika Kallio követett egy KTM-mel. Az idősebbik Talmácsi testvér a 11. helyre hozta a Malagutiját.

A versenyt élőben közvetíti vasárnap a Eurosport:

A 125-ös verseny magyar idő szerint reggel 6.15-kor kezdődik, a 250-esek 7.30-or rajtolnak, míg a Moto GP kategória versenye 9-kor kezdődik.

Talmácsi kiesett Katarban/auto/sporthirek/20041002talmacsi.html
0 Tovább

Streetfighter az MZ-től - SF 1000

A német újraegyesülés után sokan temették a csőd szélén tántorgó MZ-t, hiszen a KGST felbomlásával gyakorlatilag megszűnt a motorgyár felvevőpiaca. A csendes haláltól végül egy maláj cég mentette meg a patinás motorgyárat, hogy felhasználva a jól csengő márkanevet egy kiadós modelloffenziát zúdítson az öreg kontinensre. Ennek legújabb képviselője a csupasz SF 1000.



Szép nagy, készült a Müncheni Intermotra az MZ, ami nem is csoda, hiszen hazai közönség előtt mutatkozhatott be a német-maláj cég legújabb modellje, az SF 1000. A kéthengeres újdonság gyakorlatilag az S kivitel lecsupaszított változata, ám a 998 köbcentis erőforrást némileg visszafogták a nagyobb nyomaték kedvéért.

Forrás: [origo]

A SF elején virító apró fejidom stílusában követi a burkolt modellt, ami azt jelenti, hogy nagyméretű, szögletes lámpákkal és egy középre álmodott légbeömlőszerű valamivel nézhet farkasszemet az érdeklődő. A S kivitelen található csutkakormány helyett egy jóval kényelmesebbnek tűnő, hajlított csővel szerelték fel az SF-et, ami két színben, narancssárgában és lesz rendelhető.

0 Tovább

Játsszunk komolyan! - quadparti Dunavarsányban

Szeptember utolsó hétvégéjén Dunavarsányban randevúzott az ország quados apraja-nagyja inkább szórakozva, mint versengve. A legbátrabbak pedig nemcsak szárazon, négykeréken, de vizen is megmutatták, mit tudnak.



www.extrack.huleftextrack.huhttp://www.extrack.huKockák Varsánybóljavascript:var w=window.open('http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/gdisplay?xml=/0410/Quad_2004105115651/gallery.xml','popup','width=500,height=520');w.focus();

Országos quados találkozót és versenyt, nagyszabású sportbulit rendeztek a dunavarsányi Quad & Ski World pályán szeptember 25-én, az újdonságokban és kiegészítő programokban gazdag eseményről Méhes György, a szervező Ex-Track részéről számolt be.

A nemrég elkészült pályán ez volt az első nagy verseny, de ha már debütált, hát idehaza soha nem látott népes mezőnnyel. A másfél kilométeres - amúgy helyenként nyolc méter széles - "utat" profik és amatőrök, olimpikonok is igyekeztek minél kevesebb idő alatt megtenni, a dolgukat három - asztalnak becézett - ugrató és egy "eldobó" nehezítette.

Méghozzá két- és négyütemű (de főleg utóbbi), 350-650 köbcentis, közel azonos teljesítményű gépekkel. Volt quadkiállítás és mindenféle termékbemutató, wakeboard-show, gönyörű utcai és versenymotorokban, autókban sem volt hiány.

Olyan futamot is rendeztek, ami valóban kuriózum, és nem is indultak benne, csak ketten: quad-jet dutalont. Azaz a négykerekűek után jet-skire pattantak, a pálya melletti tó  vizére szálltak a sokoldalú versenyzők.

www.extrack.hu

A szervezők 2005-re több hasonló eseményt is terveznek, és nemcsak Dunavarsányban, de az is elképzelhető, hogy még az idén újra összejöhetnek és megmérkőzhetnek a magyar quadosok. Akinek meg kedve támad kipróbálni ezt a remek sportot, hobbit, csak szórakozna vagy komolyan meg is tanulna quadozni, túrázni menne, nos mindenkit vár az Ex-Track.

www.extrack.hu

Eredmények:
páros futam:
1. Linninger Patrik 2:55.2 perc
2. Bimbauer Zoltán 3:02.2
3. Papp Tamás 3:06.3

páros futam (kétütemű):
1. Bedő Tamás 3:06.9
2. Tóth Csaba 3:19.7

quadcrossss:
1. Kunkli Tivadar, Linninger Patrik, Bimbauer Zoltán, Bedő Tibor 4:30.3
2. Kutas Emil, Tóth Csaba, Papp Tamás, Bedő Tamás 4:41.7
3. Bucsi Attila, Somfay Mátyás, Fejes József, Farkas Bálint 4:52.7

quad-jet duatlon:
1. Kovács Krisztián 5:55.2
2. Somfay Mátyás 7:30.0

0 Tovább

Minimálrobogó és városi vagány a Hondától

Egetverő újdonsággal nem készül 2005-re a Honda, mindössze egy új minimálrobógó és egy supermoto leleplezésének lehetett tanúja az Intermot közönsége. Átsiklani azért nem szabad a legnagyobb motorgyár kínálata fölött, hiszen szinte mindenütt apróbb finomításokba, új fényezésekbe botlik az ember.



A Honda 2005-re látta elérkezettnek az időt, hogy - Amerika és Japán után - Európában is piacra dobja a Zoomer nevű robogóját. Az 50 köbcentis járgány első látásra úgy néz ki, mintha egy rendes robogóról leloptak volna minden mozdítható burkolatot, holott itt csak egy minimalista formatervről van szó. A Zoomerrel elsősorban azokat a fiatalokat veszi célkeresztbe a Honda, akik egy kicsit ki akarnak lógni a robogósok népes táborából. A lecsupaszított robogó további előnye, hogy egy esés után meglehetősen kevés dolog sérülhet meg a motoron. A Zoomer piros, sárga, fekete és katonai zöld színekben kelleti magát decembertől.

Technikai adatok:

Motor: egyhengeres, négyütemű
Üzemanyag-ellátás: PGM-FI befecskendezés
Teljesítmény: 3 kW, 4,1 LE/7500 motorfordulatnál
Ülésmagasság: 735 mm
Száraz súly: 84 kg

 

Az 650-es FMX szintén újdonság a Honda modellpalettáján, és - a Zoomerhez hasonlóan - ugyancsak városi vagánykodásra tervezték. A supermotónak készült újdonságba egy 644 köbcentis, egyhengeres motort építettek, amelynek 38 lóereje vélhetően elég lesz majd az autók közötti huligánkodásra. A motor igényes futóművel, elöl fordított villával, hátul a Hondától már jól ismert Pro-Link felfüggesztéssel büszkélkedhet. A Honda Hungary tájékoztatása szerint az FMX-re egészen 2005 tavaszáig kell várni, ára egyelőre ismeretlen.

Forrás: [origo]

Technikai adatok:

Motor: egyhengeres, négyütemű
Üzemanyag-ellátás: karburátor
Teljesítmény: 28 kW, 38 LE/5750 motorfordulatnál
Ülésmagasság: 875 mm
Száraz súly: 163 kg

 

0 Tovább

Fullánkos életérzés

Vespázni életérzés. A legendás robogó fanatikus rajongói nem csak városon belül használják gyakran fél évszázados masináikat, hanem gyakran országokon átívelő túrákra indulnak. A legújabb Vespa, a hagyományokat elsősorban formáiban őrző GT 200-as ebben is, abban is partner. Jó-jó, hosszú távon azért ne számítsunk egy túramotor kényelmére.



Forrás: [origo]leftjavascript:var w=window.open('http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/gdisplay?xml=/0409/Vespa2004930161048/gallery.xml','popup','width=500,height=520');w.focus();Még több kép a Vespáról

Hozza a Vespa érzést a Magyarországon tavaly bemutatott új GT. Ezt bizton állíthatom, hiszen jómagam is Vespával járok - igaz, az enyém mind külső méretben, mind motorjában különbözik az új kultuszrobogótól. Ja, és kicsit korosabb is.

A forma követi a több mint fél évszázada kialakított darázsalakot, amelyről annak idején állítólag a nevét is kapta a sokak által a robogók ősének tekintett Vespa. Ugyanúgy megvan az asszonyosan gömbölyű hátsó, és a büszkén dagadó mellkasra emlékeztető első lemez. És nem holmi műanyag, hanem acéllemez, hiszen a formaterven kívül a felhasznált anyagokkal is igyekeznek követni a szép vespás hagyományokat, amelyekkel közül azért szép számmal szakítottak is: négyütemű a motor - ilyet először csak a 1996-ban bemutatott ET4 esetében alkalmazott a Piaggio -, és csak automata váltóval szerelik a GT-t. A hagyományos kormányváltót már csak a több mint negyed százada folyamatosan gyártott PX-nél alkalmazzák.

Nem feltétlenül jelentenek azonban hátrányt a változások, a robogó megmaradt annak, ami mindig is volt, egy nagyon jól motorozható, alapvetően praktikus kétkerekűnek, amit nagyon szép formába öntöttek. Elegáns a kerek, döntött plexijű első lámpa és lélegzetelállító a hátsó lemezbe süllyesztett futurisztikus hátsó, a helyzetjelzőt körbevevő féklámpa égőkoszorújával. Sajnos azonban a szépségnek ára van, ez elsősorban az utaslábtartókra igaz: a becsukott állapotban a lemezbe simuló szarvak kihajtva és rajta az utas lábával kissé akadályozzák a vezetőt abban, hogy letegye a lábát megálláskor. Ez azonban megszokható, sőt egy kultuszrobogótól egyenesen elvárható: az elegáns megoldás szemet gyönyörködtető.

Forrás: [origo]

Jó vele menni, és nem csak a városban, ahol a kis (12 collos) kerekekkel könnyedén lehet szlalomozni az autók között, hanem az országúton is, ahol még végsebesség közelében (óra szerint 115-116 km/h - amit utassal is elér) is stabil. Csak a nagy szélvédőplexinek köszönhető - ami mögött amúgy a menetszélből szinte semmi sem érezhető -, hogy autók - főleg teherautók mögött - a leszakadó légörvények kissé megrángatják a kormányt, ez a jelenség azonban jól kontrolálható. Oldalszélre - szerintem - kevésbé volt érzékeny, mint például a két héttel előtte tesztelt X9-es, bár az is lehet, hogy egyszerűen csak nem kaptunk olyan erős szelet.

0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek