A Milánói Motorszalonon a Honda több újdonsággal és két tanulmánymotorral lepte meg a nagyérdeműt. Újjáéledt a néhány éve kihalt CBR600F sporttúra modell, valamint egy V4-es enduróval és egyebek mellett két sportmotorral is gazdagodott a kínálat.



Forrás: EICMA
A Milánói Motorszalonra tartogatta újdonságait a Honda

A kölni Intermoton a Honda finoman szólva is visszafogott volt, hiszen csak a kötelező köröket futotta le a német nagyközönség előtt: bemutatták a teljes (és már jól ismert) modellpalettát, valamint néhány új 2011-es fényezést, de semmi érdemi újdonsággal nem készültek. Természetesen a világ legnagyobb motorgyáránál nem tétlenkedtek a fejlesztők, csak a kölni helyett a Milánói Motorszalont tartották érdemesnek arra, hogy ellőjék a rakétákat. Íme, a kínálat.

Átfésült Hornet CB600F

Egy kicsit finomítottak a hatszázas Horneten a 2011-es modellévre. Egetverő újításokkal sajnos nem találkozni, a műszaki tartalom nagyjából megegyezik a 2006 végén bemutatott modellével, mindössze annyi történt, hogy egy kicsit átrajzolták a motor hátulját, amely így sokkal letisztultabb (a sajtóanyag szerint sportosabb) lett. Szintén a kevés újítás közé lehet sorolni, hogy a korábban különálló lámpatest és műszerfal immáron egy házba költözött, hasonlót a CB1000R-ren lehetett látni. Ennek köszönhetően új műszereket is kapott a Hornet, a korábbi analóg fordulatszámmérőnek lőttek, helyette egy kis LCD jelzi a fordulatot, a sebességet és számos egyéb hasznos információt. A felfrissített motorhoz két új színt, a képeken is látható élénksárgát (pearl sprint yellow) és gyöngyházfehéret (pearl cool white) kevertek ki.

Forrás: HondaForrás: HondaForrás: Honda

                  Új műszerfalat, hátsó idomot és fényezést kapott 2011-re a hatszázas Hornet


Újjáélesztett CBR600F

Érdekes szerzet az újjáélesztett CBR600F, mert a "fejlesztése" úgy történt, hogy fogták az előző bekezdésben ismertetett Hornetet, és egy csinos idomgarnitúrát, valamint kiflikormányokat raktak rá. Ez azért vicces, mert annak idején pont fordítva történt: az első Hornet úgy született, hogy egy CBR600F-et vetkőztettek le. Az eredmény szempontjából ez persze teljesen mindegy, a lényeg az, hogy ismét egy praktikus és kényelmes sporttúragéppel gazdagodott a Honda kínálata. Az idomokat és a kissé VFR-es dizájnt leszámítva a technikai paraméterek gyakorlatilag ugyanazok: a CBR600F-ben is az a soros, négyhengeres motor dolgozik 100 lóerővel, mint a Hornetben, ugyanaz a váz, a futómű és az ülésmagasság is, egyedül csak a tengelytávban találunk kétmilliméteres eltérést (1437 mm) a CBR javára.

Forrás: Honda
Így fest egy szépen felöltöztetett Hornet
(M
ég több kép a galériában. Kattintson a képre!)


Színesebb, hegyesebb CB1000R

Az általunk is hőn szeretett CB1000R még annyit sem változott a 2011-es modellévre, mint a kisebb testvére, a hatszázas Hornet, csak egy új alumínium kormányt, egy kicsit átrajzolt fejidomot és új LED-es helyzetjelzőket, valamint egy vagány, HRC-stílusú trikolor fényezést kapott, ami - valljuk be - nagyon jól áll neki.

Forrás: HondaForrás: HondaForrás: Honda

                             A CB1000F is megkapta a Honda háromszínű HRC fényezését 2011-re


Városlakó világjáróknak itt a Crossrunner

Bár ránézésre egy teljesen új motornak néz ki a Crossrunner, ez valójában egy "endurósított" VFR800. A nagyméretű tank és idomok alatt a már jól ismert, de annál különlegesebb V4-es motort találjuk 100 lóerővel. Nem véletlen, hogy a tengelytáv (1464 mm) is milliméterre azonos a VFR-ével, az első rugóút viszont hat centiméterrel, míg az ülésmagasság egy centivel gyarapodott. Az egykarú hátsó lengővilla a 240 kilós Crossrunnernek is nagyon jól áll, akárcsak a "csőrős" endurós dizájn, nagy kérdés viszont, hogy a piac hogy fogadja majd ezt a különleges technikájú modellt, hiszen az ára valószínűleg a konkurensek felett lesz.

Forrás: Honda
A Crossrunner a műszaki alapjait a VFR800-tól örökölte
(M
ég több kép a galériában. Kattintson a képre!)


Hadüzenet a BMW-nek: Crosstourer

Szériaérettnek tűnik, ám a Milánói Motorszalonon egyelőre csak koncepcióként leplezték le a Crosstourer nevű újdonságot, amely így feldobozolva le sem tagadhatja, hogy a BMW GS ellenfelének készült. Stílusában nagyon hasonlít az előbb bemutatott Crossrunnerre, nagy különbség viszont, hogy amíg az a VFR800-ra épült, addig a Crosstourer műszaki alapjait a VFR1200F adja, ugyanaz a blokk és a váz is. Egy új V4-es motorral szerelt modell megjelenése egyébként várható volt a Hondától, hiszen így még gazdaságosabb a méregdrágán kifejlesztett blokk gyártása. Arról egyelőre nincs szó, hogy a szériaérett Crosstourer megjelenésével mi lesz a Varaderóval, de nagy valószínűséggel az ő helyét veszi majd át a modellpalettán.

Forrás: Honda
Így, oldalról nagyon hasonlít a BMW R 1200 GS Adventure kivitelére


Duplakuplungos robogó: New Mid Concept

Bár nem látszik rajta, de szintén csak tanulmányként mutatták be Milánóban a New Mid Concept nevű tanulmányt, amely a Crosstourerhez hasonlóan valószínűleg jövőre már kapható is lesz. Erről az izgalmas formájú, sportos nagyrobogóról annyit árult el eddig a Honda, hogy megkapta a VFR1200F-en bemutatkozott duplakuplungos váltót, ami egyedülállóvá teszi majd a kategóriájában.

Forrás: Honda
Egyelőre csak koncepcióként mutatták be a New Midet


Városi szaladgálók: SH300i és SW-T600

A 2011-es modellévre a japánok egy kicsit átszabták a 2007-ben bemutatott SH300i nevű robogójukat, amely új külsőt, bőrborítású ülést, átdolgozott vázat és futóművet, valamint 16 colos felniket is kapott, hogy még magabiztosabban lehessen vele robogni.

Forrás: Honda

Forrás: Honda

                                      Igazi luxusrobogó lett az SW-T600, az SH300i viszont alig változott

A vadonatúj SW-T600 a már jól imert SW-T400 fölé érkezik a Honda robogókínálatának a csúcsára. A divatos formájú óriásrobogó idomai alatt egy 582 köbcentiméteres, kéthengeres blokkot találunk 50 lóerővel és 55 newtonméteres nyomatékkal. A kategória jellegéből fakadóan számos extrával lehet még megtoldani az egyelőre ismeretlen alapárat, egyebek mellett markolatfűtés, csomagtartó doboz, ponyva és a pilótát védő takaró is rendelhető lesz az SW-T600-hoz.


Kamaszok előnyben: CBR125 és 250R

A világgazdasági válság hatására egyre nagyobb a kereslet a kisebb lökettérfogatú motorok iránt, így nem csoda, hogy a Honda egyszerre két ilyet is bemutatott Milánóban. A 125 és 250 köbcentis kis CBR-eket messziről simán össze lehet keverni a márka nagyobb modelljeivel, a kisebbik oldalról például kiköpött Fireblade. Az alig 162 kilós 250 köbcentis CBR teljesítménye 25 lóerő, míg a nyolcadliteres változatból 12 lóerős teljesítményt hoztak ki.

Forrás: Honda

Forrás: Honda

                              Elsősorban a fiatalok között lehet nagy kedvenc a CBR125R és a CBR250R