Páratlan években Milánóba, míg páros években Münchenbe zarándokolnak a motorozás szerelmesei, hogy megcsodálják a legújabb fejlesztéseket és a háttéripar mérhetetlen kínálatát. Idén Németország volt a célpont, ahol rengeteg csillogó újdonság és nekivetkőzött hostesslány várta a nagyérdeműt.



Még több kép a 2005-ös újdonságokróljavascript:var%20w=window.open('http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/gdisplay?xml=/0409/Inter2004921125427/gallery.xml','popup','width=500,height=520');w.focus();

Nincs is annál szebb, mint amikor a világ legjobb és legújabb motorjait összezárják egy pár pavilonba, azzal a céllal, hogy bárki felpattanhasson rájuk. A körítésre idén sem lehetett panasz: hatalmas csillogó standok és ledér hostesslányok hada csalogatta az újdonságoktól megrészegült publikumot. A kiállítás méreteit jelzi, hogy egy nap alatt gyakorlatilag be sem lehetett járni a szeptember 19-én végződött rendezvényt, ezért aki mindent látni akart, vagy végigrohant a sorok között, vagy szállás után nézett.

Forrás: [origo]

Buell

Az amerikai Buell elsősorban az átfésült Lightning sorozatát tolta előtérbe, valljuk be, joggal, hiszen az új City-X egy sereg ötletes megoldást vonultat fel. A legszembetűnőbb változás az új, áttetsző műanyag idomgarnitúra, ami látni engedi a motor amúgy rejtett alkatrészeit. Műszakilag nem sok változás történt, egy kicsit még kompaktabb lett a motor, és ezzel együtt az üléspozíció is, köszönhetően az új kormánynak és nyeregnek.

BMW

Forrás: [origo]A bajor gyár egy hatalmas standot épített föl az új K1200S sporttúragép és a szintén vadonatúj 1200-as GS túraendúró tiszteletére. Külön jó pont a BMW számára, hogy az új modelljeiből rengeteget ki is állított, így nem kellett perceket várni egy üléspróbára. A GS átdolgozott boxermotorjával, új vázával fájdítja a világjárók szívét, míg a K1200-as szokatlan formatervével, de a gyártól már megszokott extraszolgáltatásaival gyűjti a rajongóit. A csupasz motorok népszerűségét kihasználva a BMW bemutatta a fent említett motor csupasz változatát is, a K1200R-t.

Cagiva

Az olasz gyár az átfésült 650-es Raptort tolta előtérbe, amely új színeket, befecskendezést és némileg módosított külsőt kapott. Szerencsére a kisebbik hüllő formája nem változott radikálisan, így továbbra is az egyik legszebb csupasz motorként riogathatja az utca népét.

Ducati

Forrás: [origo]Rengeteg Monster és még több sportmotor fogadata a kilátogatókat a Ducati standján. A csupasz szörnyek családját egy új Chromo kivitel és egy S2R jelzésű modell is gazdagítja 2005-től. Előbbi - nevéből is kitalálhatóan - egy krómcsomagot jelent, míg utóbbi a 800-as változat felturbózott változata. A sportmotorok között a 140 lóerősre izmosított 999-est kell megemlíteni, de ott fájdította a publikum szívét számos 999R és 749R is. Ugyancsak Münchenben debütált a Multistrada túramotor 620-as változata is, amely a hasonló kategóriájú túraendurók eladási statisztikáit kívánja megnyirbálni.

Honda

Forrás: [origo]A Honda elsősorban a felfrissített CBR 600 RR-rel dicsekedett, de ugyancsak nagy hangsúlyt kapott az ezres Frieblade is, amely jövőre egy speciális, versenyreplika színben is elérhető. A japán gyár ezúttal nem habtestű lányokkal, hanem rengeteg motoros játékkal és szimulátorral okozott csődületet a standján. A hostesslányokra visszatérve, a kiállítás ismét igazolta azt a közhelyként is emlegetett állítást, miszerint a magyar hölgyek a legszebbek, ráadásul Münchenben még nem olyan általános elterjedt a hölgyek festékkel való felöltöztetése, mint egy hasonló témát felölelő hazai szakkiállításon.

Kawasaki

Forrás: [origo]A Kawasaki a fejidomos Z750-essel és az új ZX-6RR és a"sima" R modellekkel készült, de a már régi, jól ismert favoritok is ott csillogtak az új modellek mellett. A két Nindzsa mind küllemében, mind technikailag sokat változott, külön esztétikai csemege a cakkos szélű féktárcsa, ami a versenysportból lehet ismerős darab. Szintén az újdonságok sorát gyarapította a VN1600-as Classic Tourer luxuscirkáló is, amely igényes kiegészítőivel csábít az utazásra.

KTM

Szinte folyamatos csődület vette körül a KTM standján RC8-as nevű koncepciót, amely az osztrák gyár első sportmotor-próbálkozása. A 990 köbcentis kéthengeres gyártását előreláthatólag 2007-től kezdik, de valószínűleg a szériaérett modell némileg különbözik majd a Münchenben leleplezett tanulmánytól.

Suzuki

Forrás: [origo]A Suzuki újdonságait szintén részletesen bemutattuk korábban, nagy meglepetés itt sem érhette a nagyérdeműt, viszont élményszámba ment üléspróbát venni a korábban csak kósza fotókról ismert újdonságokon. A legnagyobb durranásnak számító ezres GSX-R kipufogója az életben sem szebb, viszont ezt leszámítva nincs olyan eleme, ami ne lenne esztétikai remekmű. Az általunk is beharangozott újdonságok között nem szerepelt a Burgman Münchenben bemutatott sportváltozata, azonban a felspécizett maxirobogót sajnos nem hozzák forgalomba hazánkban.

Triumph

Forrás: [origo]Már a beharangozó képeken sem mutatott rosszul az új Speed Triple, azonban a valóságban még annál is jobban néz ki a csupasz bringa. A dolog egyetlen szépséghibája az volt, hogy nem lehetett ráülni a kívül-belül felújított motorra, csupán egy kordonnal körülvett példányt lehetett megcsodálni. Némileg vegyesebb lett az új Sprint ST fizimiskája, amely új, 1050 köbcentis blokkot is kapott. Szintén új az immár 650 köbcentis Daytona, amely a 600-as kategória szorításából kitörve próbálja legyűrni ellenfeleit.

Yamaha

Forrás: [origo]A Yamaha egy óriási elkülönített pódiumot szentelt az új MT-01-es monstrumának, amely élőben akkora, hogy csak haloptikával lehetett lefotózni. Ugyancsak nagy hangsúlyt kaptak a hangvillás márka standján az új R6-osok, melyek közül a kétszínű Rossi-replika vonzotta a legtöbb tekintetet. Az ezres Fazert - az új színeket leszámítva -sajnos elkerülte a változások szele, így csalódnia kellett annak, aki arra számított, hogy a kisebbik változathoz hasonlóan megújul.