Aki úgy tervezte, hogy még az idén beruház egy 999-es Ducatitba, jobban teszi, ha megvárja vele a tavaszt, ugyanis az olasz szupersportgép 2005-ös változata még erősebb és gyorsabb lett, ráadásul - a gyár közlése szerint - az ára nem változik.



Két év telt el a Ducati 999-es bemutatása óta, ami egy szupersportgép életében azt jelenti, hogy sürgősen be kell jelentkeznie a plasztikai sebészhez és fitneszedzőhöz, különben elhízott és ráncos pizzafutár-motorként végzi. Szerencsére a Ducati mérnökei nem kárhoztatják ilyen szörnyűségre 999-es gyöngyszemüket, amit 2005-re még erősebbé és karcsúbbá varázsoltak. A kéthengeres motor erejét 140 lóerősre növelték - a korábbi 124 paciról -, így már a szimpla 999-es változat is olyan erős lett, mint a jóval drágábban mért, és sokkal "versenyközelibb" R-változat.

Az ár-érték javulás szerencsére nem állt meg a lóerők puszta gyarapodásánál: a régi hátsó villa helyét egy sokkal merevebb és könnyebb darab váltotta fel, amiről elég csak annyit tudni, hogy egyenesen a Superbike vb-n futó Ducatikból érkezett. Szintén új a motor befedő burkolat is, amely nem csupán könnyebb mint a korábbi idom, de állítólag sokkal stabilabban is fut tőle a motor.

A vázat 2005-től már pirosra festik, a felnik pedig fekete színben pompáznak, akárcsak az idei R-változaton. A márka védjegyének számító vörös szín mellett és fekete vázzal is rendelhető lesz a 999. És ami legszebb az egészben: az eddigi információk szerint a 999-es szupersportgép nem lesz drágább, így jelentősen javul majd az ár-érték aránya 2005-ben.

A legfontosabb változtatások:

  • 186 kilóra csökkent a motor súlya
  • polymer műanyagból készített, áramvonalasabb idom
  • könnyebb hátsó lengővilla
  • a max. teljesítmény 140 lóerőre nőtt 9750-es motorfordulat mellett