A jelek szerint csak egy alapos ráncfelvarrással van dolgunk, újak az idomok, a műszerfal és a futómű is, a váz és a blokk azonban valószínűleg ugyanaz maradt. Klikk a részletekért!
Egy hongkongi Honda-kereskedésbe a jelek szerint már meg is érkezett egy 2012-es Fireblade CBR 1000 RR, ami azért érdekes, mert ezt az újdonságot hivatalosan még be sem mutatták. A jelenlegi változat már 2008-óta kapható, ami egysportmotor életében igencsak hosszú időnek számít, ám a gazdasági válság miatt alaposan visszaesett a kereslet asportmotorok iránt, így a gyártók is kitolják a modelljeik életciklusát és nem dobnak piacra két-három évente egy teljesen új motort. A jelek szerint a Honda is a gazdaságosabb megoldást választotta, mert a képek alapján csak egy erősebb ráncfelvarrásról lehet szó, mintsem modellváltásról, bár ezt csak akkor jelenthetjük majd ki nyugodt szívvel, ha az új Fireblade technikai paramétereit is nyilvánosságra hozzák.
Bár a motor karaktere és formája alapvetően nem változott, mégis, ha az előddel összehasonlítjuk, feltűnik, hogy szinte az összes idomon változtattak egy keveset: a leglátványosabban fejidomot, azon belül is lámpákat és a légbeömlőket rajzolták át. A motor hátuljához szinte alig nyúltak, bár itt is találni apróbb változtatásokat, amelyek közül a (piros helyett) fehér búrájú hátsó LED-es lámpa emelhető ki. Eltűnt a műszerfalról a nagyméretű analóg fordulatszámmérő, hogy egy hatalmas GP-stílusú digitális kijelzőnek adja át a helyét. Innen olvashatunk majd le minden adatot a fordulatszámtól kezdve a sebességig, és végre valahára a Honda is vette a fáradságot, hogy egy fokozatkijelzővel is segítse a motorosok életét.
A Fireblade futóművének szinte minden elemét kicserélték valami újra, elöl a manapság divatos Showa Big Piston Fork rendszerű fordított első villákat találni, de a képek alapján a hátsó rugóstag is teljesen újnak tűnik. A korábbi, háromküllős felniket, kecsesebb és valószínűleg jóval könnyebb sokküllős kerekekre cserélték, hasonlóan szép darabokat eddig csak telivér olaszsportmotorokon láthattunk. Sajnos arról még nincs információnk, hogy a vázon és a blokkon változtattak-e valamit, valamint arról sem, hogy milyen vezetőt segítő elektronikus berendezéseket fejlesztett a Fireblade-hez a Honda, mert ezen a fronton bizony nagy a lemaradása a konkurenciához képest.
Utolsó kommentek