A francia márka két nyitható tetejű autóval készült a Genfi Autószalonra, mindkettő érdekes a maga nemében. Ezek közül a kisebb és olcsóbb a Twingo alapjaira épített Wind, amely mindössze 3,83 méter hosszú, és csak kétüléses. Alig látható, hogy közeli rokona a Twingónak, még a műszerfalat is teljesen lecserélték, az új egy valódi sportkocsiban is megállná a helyét. Akárcsak az ülések: a fejtámlával egybeépített, sportos ülőalkalmatosságok nem csak jól néznek ki, de az oldaltartásuk is megfelelőnek tűnik.



Egyenesen a Ferrari 575 Superamericától csenték el a végtelenül egyszerűen lehajtható tető ötletét: az egy darabból álló fedő egyszerűen a csomagtartó tetejére fordítható, így nincs szükség nehéz, helyigényes, és drága hidraulikus mechanizmusra. Azért a Windben is elektronika végzi a nyitást és a csukást, a művelethez 12 másodpercre van szüksége, így nyugodtan lehet piros lámpánál is nyomogatni a nyitó gombot, nem úgy, mint egyes kupé-kabrióknál.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Az egyszerű mechanizmus másik nagy előnye, hogy a csomagtartó 270 literes befogadóképessége akkor sem csökken, ha nyitva van a tető. Igaz, pakolni már nem lesz túl egyszerű bele, mert a karosszériát merevítő csövek miatt meglehetősen szűk a rakodónyílása.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Kétféle benzinmotorral, a Twingo RS 133 lóerős 1,6-osával, és a Twingo GT 100 lóerős 1,2-es turbómotorjával lesz kapható a Wind, a jó vezethetőséget a Renault sportrészlege által hangolt futómű garantálja. A hazai forgalmazó szerint lehet, hogy a Wind Magyarországra csak szeptemberben érkezik meg.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

A nyáron érkező négyajtós, keménytetős Mégane CC-nél már sokkal inkább a kényelem a fő, nem a sportosság, ennek ellenére ebben debütál a Renault első duplakuplungos váltója az 1,5-ös dízelmotorral párosítva. Szerintem sokkal jobban sikerült az ilyen autóknál mindig kritikus hátsó rész formaterve mint az elődnél; ugyan a far most is magas, a lámpák és a vonalvezetés mégis jóval elegánsabb. Mérnöki bravúr, hogy a karosszéria merevségét sikerült 80 százalékkal növelni, bár hozzá kell tenni, hogy a régi Mégane CC karosszériája nagyon hajlamos volt a csavarodásra nyitott tetővel, így erre a fejlesztésre tényleg szükség volt.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Maga a tető nagyrészt üvegből készül, két darabból áll, és az elektronika 21 másodperc alatt képes nyitni és csukni. Kisebb az esély arra, hogy valaki beverje a fejét a szélvédő felső peremébe, mert a régi Mégane CC-hez képest hat centiméterrel előrébb tolták. Igazi különlegesség a szegmensben az üvegből készült szélfogó a hátsó fejtámlák mögött, amely 90 km/óráig szavatolja a huzatmentes autózást nyitott tetővel. Ha a hátsó ülések fölé a kivehető szélfogót is beteszik, akkor a két első utas frizurája a gyár szerint gyakorlatilag bármekkora sebességnél tökéletes marad.