Körülbelül 30 centiméter széles vörös csíkot festett fel az M2-es főút közepére - a két fehér záróvonal közé - az Állami Autópálya Kezelő Zrt. A Magyarországon elsőként alkalmazott feltűnő forgalomtechnikai megoldással a súlyosan balesetveszélyes úton két helyen is azt szeretné elérni az útkezelő, hogy ahol nem lehet előzni, ott "háromszor is gondolják meg ezt az autósok" - fogalmazott a cég szóvivője.



Winkler-Virág szerint az M2-esen kizárólag frontális ütközésekből és sávelhagyásból vannak a halálos balesetek. "Rossz helyen és rosszul felmért távolsággal kezdenek előzésbe" - tette hozzá. Idén az első tíz hónapban 32 anyagi káros, hat halálos, kilenc könnyű és nyolc súlyos sérüléses baleset történt a mindössze negyvenkilométeres M2-es autóúton.

A minimális sávszűkítéssel járó feltűnő sávelválasztást Hollandiában látták az autópálya kezelő munkatársai, akik rendszeresen figyelik az egyelőre tesztjelleggel működő, körülbelül kétszer egykilométeres szakaszt, amit részben újra is tábláztak. Ha beválik a megoldás, akkor elképzelhető, hogy más, balesetveszélyes útszakaszokon is felfestik a vörös csíkot. Példaként a déli határszélen lévő M70-es utat említette.

Miközben a gyakorlatban már létezik a sávelválasztó vörös csík, a kormány által szerdán elfogadott, és január 1-jétől hatályos KRESZ-módosítások közé nem került be. Tehát jogilag nem szabályozott megoldásról van szó.