A milánió EICMA motoros kiállításra egy meglehetősen formabontó külsejű és technikájú tanulmánnyal készült a BMW. A nem túl fantáziadús Motorrad Concept 6 nevű masinába egy soros hathengeres motort építettek.
A Milánói Motorszalon leleplezett Motorrad Concept 6 nevű tanulmány soros hathengeres erőforrása egy igazi mérnöki gyöngyszem, ugyanis alig szélesebb, mint egy hagyományos nagyobb hengerűrtartalmú négyhengeres. Szemből és oldalról nem is lehet megmondani, hogy két hengerrel több van a szokásosnál, a hathengeres blokk nem lóg ki a motor alól, ráadásul a mélyre épített hengersort 55 fokban megdöntötték, hogy még tökéletesebb legyen a súlyelosztás. A BMW közleménye szerint az új blokk egy hamarosan megjelenő luxus-túramotorban tűnik majd fel először, amely a K sorozatot fogja bővíteni. Ennek fényében nem is lehet azon csodálkozni, hogy nem a csúcsteljesítményre, hanem inkább a nyomatékrugalmasságra hegyezték ki a motort, amely nem lesz sokkal erősebb a mostani K sorozat négyhengereseinél, viszont 130 newtonméternyi nyomatékot képes leadni már percenkénti kétezres fordulatszámtól.
Sajnos ebben a formában nem tervezi a sorozatgyártást a BMW
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
A koncepció külseje a klasszikus café racer stílust követi, apró fejidom, csutkakormány és egy markáns kis farokidom teszi teljessé a képet, ám akármilyen jól néz ki ez a forma, a BMW egyelőre nem tervezi a koncepció sorozatgyártását, így csak reménykedni lehet abban, hogy a hamarosan megjelenő luxuscirkáló után egy sportosabb modellben is felbukkan majd az új hathengeres blokk.
Utolsó kommentek