Münchenben mutatták be a BMW Motorrad legújabb tanulmányát, a C1-E nevű hibrid robogót, amelyben egy elektromos és egy belső égésű dolgozik.
A C1-E nevű hibrid tanulmány a nem túl sikeres és már megszüntetett C1-es robogó formavilágát és megoldását viszi tovább. Ez is kapott egy méretes bukókeretet és biztonsági övet - amelyeknek köszönhetően a C1-en nem volt kötelező a bukósisak. Ez már csak azért is érdekes, mert a szép csendben kimúlt C1-es nem éppen a jó vezethetőségéről volt híres a magas súlypontja és vezető üléshez való "rögzítése" miatt, de a BMW-nél valamiért nagyon erőltetik ezt a koncepciót.
A tanulmány elektromos hajtásláncát az amerikai Vectrix nevű cégtől vették a bajorok, akik az elektromos motor mellé egy alacsony károsanyag-kibocsátású, belső égésű motort is építettek a C1-E-be, hogy még nagyobb legyen az amúgy nem túl nagy hatótávolság. A BMW C1-E koncepció sorozatgyártását egyelőre nem tervezik, azonban a projektben szereplő megoldásokat fel kívánják használni a későbbi bajor kétkerekűek fejlesztésénél.
Utolsó kommentek