Egy ezres izommotor és két kis 125-ös kezdőgép jelenti az igazi újdonságot a válságtól megtépázott Kawasakinál, a többi modell csak kisebb-nagyobb ráncfelvarráson esett át.



Egy internetes online sajtótájékoztató keretei között mutatta be 2010-es újdonságait a Kawasaki, ami betudható az új idők szelének és a gazdasági válságnak is - így nem kellett több száz újságírót méregdrágán utaztatni, etetni és elszállásolni. Egetverő újdonsággal ezúttal nem rukkoltak elő, talán még tartogatnak valamit a későbbi motorszalonokra, bár ennek valószínűsége meglehetősen kicsi.

Forrás: Kawasaki

Megőrízte az előd stílusát, de jóval vadabb lett az új Z1000
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

A legizgalmasabbnak darabnak az új Z1000 számít, amelynek ezúttal tényleg minden csavarját kicserélték. A motor külseje alapvetően megőrizte az előd stílusát, de annál jóval hegyesebb és agresszívebb lett. A régi acélcső váz helyett egy - sportmotorokéhoz hasonló - alumínium deltavázat kapott, amelyben egy vadonatúj, immár 1043 köbcentis soros négyhengeres motor dolgozik a korábbi 953 köbcentis helyett. A teljesítmény 13 lóerővel, 138-ra nőtt, de ami ennél fontosabb, hogy 110 Nm a csúcsnyomaték, amit már viszonylag korán, 7800-as fordulatnál lead a motor.


Gyári videó a Z1000-ről

Természetesen javítottak a futóművön is: a kissé furcsa védőburkolat alatt egy új, minden paraméterében állítható 41 mm-es fordított első villa lapul, míg a hátsó rugóstagot szinte vízszintesen építették be, ami állítólag azért is hasznos, mert így nem éri akkora hőhatás a blokktól. Apróság ugyan, de megér egy mondatot az új, teljesen digitális műszerfal is, amelynek állítható a dőlésszöge.

ForrA!s: Kawasaki

ForrA!s: Kawasaki

ForrA!s: Kawasaki

                  Átszabták a ZX-10R külsejét, de műszakilag szinte nem változott semmi


A legvadabb Kawasaki sportmotor, a ZX-10R igazi megújulására a jelek szerint még egy évet várni kell, mivel 2010-re csak apróságokat változtattak a japánok. Ilyen például, hogy a fejidom formáját és kialakítását a tavaly bemutatott ZX-6R-hez igazították, ám ezt leszámítva a műszaki részletek nem változtak, hacsak nem számoljuk ide, hogy új kormánylengéscsillapítót és egy kicsit átdolgozott, állítólag finomabban kapcsolható váltót kapott a legnagyobb Ninja. A gyári ZX-10R videóért klikk ide.

Forrás: KasasakiForrás: KawasakiForrás: Kawasaki

             Új lámpák, visszapillantók és színek, de ezzel ki is merülnek a Versys újításai


A kéthengeres Versys túramotor új fejidommal, visszapillantókkal, színekkel, LED-es hátsó lámpával és immáron gumírozott lábtartókkal vág neki a 2010-es évnek, de drámai beavatkozással itt sem találkozni. A gyári videóért klikk ide.

Forrás: Kawasaki

Nagyobb légbeömlőket és plexit kapott a GTR1400
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

Látszólag alig változott valami a GTR1400 nevű túrabatáron, ám rögtön kiderül, hogy alaposan átszabták. Nagyobb lett a plexi és újak az oldalidom légbeömlői, hogy még hatékonyabb legyen a hatalmas blokk hűtése. Nem elhanyagolható részlet, hogy a GTR megkapta a japán gyár továbbfejlesztett traction control rendszerét, hogy még könnyebb legyen kordában tartani a 155 lóerős teljesítményt. Újdonság még, hogy fűthetőek a markolatok, áthelyezték a kesztyűtartót és egy kicsit feszesebbre hangolták a futóművet.

Forrás: Kawasaki

Forrás: Kawasaki

           Műszakilag azonosak, de az egyik terepre, a másik a városba készült

A végére két 125 köbcentis kismotor maradt: az egyhengeres, négyütemű KLX125 egy remek kis túraendurónak ígérkezik, míg a hasonló technikát felvonultató, de városi szaladgálásra tervezett D-Tracker egy vagány supermotó. A célközönség elsősorban a motorozni vágyó fiatalokból áll, így valószínűleg ennek szellemében lövik majd be a két motor árát is, ám erről még nem tudott tájékoztatást adni a márka hazai importőre.