Mint az már régóta köztudott, az angolok új motormárkát hoztak létre. Ez a Mac Motorcycles. A Spud névre keresztelt modelljüket a tervezők a Buell Blast blokkjával képzelték el, ám időközben megszűnt a donormodell, így új erőforrás után kellett nézni.



Yamaha XT 660 Z Ténéré menetpróbahttp://www.motorrevu.hu/motorteszt/yamaha_xt_660_z_tenere_tesztYamaha XT 660 Z teszthttp://www.motorrevu.hu/motorteszt/yamaha_xt_660_z_tenere_hard_tesztYamaha XT 660 Z történelemhttp://www.motorrevu.hu/motorteszt/hasznaltmotor_teszt_yamaha_xtz600_tenereYamaha XT 660 Z Ténéréhttp://www.motorrevu.hu/galeria.php?cikkid=2227

Miután Eric Buell látványosan bezúzta a Blastot - mivel az szerinte nem illik bele a márka imázsába és nem elég sportos -, hivatalosan is lezárva a modell életciklusát, az angol Mac Motorcyclesnek új blokkdonor után kellett néznie a Spud névre keresztelt modelljükhöz.

Az angol hidegvér szerencsére újra bizonyított. Nem telt el sok idő és már át is tervezték a Spudot, a Yamaha XT 660 köbcentis egyhengeresével. Az új blokkhoz meg kellett változtatni a vázat és a hűtő rögzítéséhez egy plusz váznyúlványra is szükség volt. A forma nem olyan ütős, de megmarad az eredeti koncepció: csak az kap helyet a motoron, ami feltétlenül szükséges.

Forrás: Motorrevü

Így nézett ki a Spud a régi, Buell blokkal

A blokkválasztásnak vannak elidegeníthetetlen előnyei is a Buell-motorhoz képest. A Yamaha egyhengerese vízhűtéses, az üzemanyag ellátásról pedig befecskendező gondoskodik, és nem utolsó sorban az eredetileg 34 lóerős gép 48 lóerőre izmosodva láthatja meg a napvilágot. Ráadásul így bármelyik Yamaha szervizben megoldható a Macek rendszeres karbantartása.

Forrás: Motorrevü

És így fest az új XT blokkal. A klasszikus léghütésnek oda, de legalább erősebb lett