A Subaru és az Opel standja között ülök, a német standon épp Angela Merkel szövetségi kancellár próbálja ki az új Astra gerincbarát vezetőülését. Kimaradok a felhajtásból, fotósunkat, Andrást odaküldtem, én viszont az új Subaru Legacy-ról összegzem az első benyomásaimat.

Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!



A korábbi sajtófotókon nem tetszett annyira, de élőben látva egészen kedvező benyomást tett rám a vadonatúj nemzedéke. Sokkal nagyobb a réginél, a hossza hat, a tengelytávja nyolc centivel nőtt, továbbra is szedánként és kombiként lesz elérhető, kizárólag szimmetrikus összkerékhajtással.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

A magamra beállított vezetőülés mögé beülve még jó tíz centiméteres űr tátongott a térdem és az első ülés támlája között, ennél több helyet talán csak a Skoda Superb kínál jelenleg a középkategóriában. Jó ötlet, hogy a kombiban szabadon beállítható a hátsó üléstámlák szöge, így még kényelmesebben lehet hátul utazni. A műszerfal összeszerelési minősége meggyőző, bár az európaiak még mindig puhább anyagokat használnak a felső rész borítására. Megjelent az elektromos kézifék balra lent, amiért én ugyan nem lelkesedem, de manapság ez a trend, helyet szabadít fel a középkonzolon a pohártartók számára. Érdekesség, hogy a hegymeneti elindulást segítő ESP-funkció kikapcsolható, korábban ilyet még egy autóban sem láttam.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

A motorkínálat két és 2,5 literes szívó bokszermotorokból áll, a turbós 2,5 literest csak néhány piac kapja meg, a 3,6 literes hathengerest pedig csak az emelt hasmagasságú kombi változat, az Outback. Vélhetően azért a legnépszerűbb blokk a kétliteres, 150 lóerős bokszer dízel lesz, amit már az elődben is nagyon szerettem. Kár, hogy az új fejlesztésű fokozatmentes automatikus váltó csak a benzinesekhez választató, de jövőre a standon álló subarusok szerint a dízelhez is lesz valamiféle automatikus váltó. A Lineartronic névre keresztelt új CVT különlegessége, hogy a világon elsőként fémláncot használnak benne a hagyományos szíj helyett.