A Frankfurti Autószalon hazai pálya az Opelnek, hiszen a rüsselsheimi központ csupán néhány kilométerre fekszik a kiállítás helyszínétől. Nem csoda, hogy ide időzítették a közeljövő egyik legfontosabb modelljének, az új Astrának a bemutatóját. Az autót egyébként már azelőtt láttuk, hogy megérkeztünk volna a parkolóházba, mert az autópályán pont mellettünk futott egy példány, és a letakart emblémából arra lehet következtetni, még mindig folynak a tesztelések.



Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!



Kívülről kifejezetten vonzó látványt nyújt a kompakt Opel, látszik, hogy a sikeres Insignia-vérvonalat szerették volna továbbvinni, amit a bumeráng alakú LED-es nappali fény és az hátsó ajtókon ívelő törésvonal is jelez. Semmi meglepő vagy formabontó nincs benne, mégis modernnek és dinamikusnak hat, valószínűleg sokak tetszését elnyeri majd. Bár amikor tömegével ellepik majd az utcákat az alapmotoros, acélfelnis, fehér, céges flottaautók, már lehet, hogy hamar elmúlik a varázs. Szélesebb és hosszabb a réginél, a nyom- és tengelytáv is jelentősen, hét centiméterrel nőtt, ami jobb útfekvést feltételez.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Sok a hasonlóság az Insignia utasterével


Beülve az Insigniáéhoz hasonló műszerfal fogadott, de azért az is érezhető benne, hogy az anyagminőség terén még mindig van egy kis lemaradása az Opelnek a Volkswagenhez képest. Viszont a formák és az illesztések szépek, a jobban felszerelt verziókba a gerincbarát, szuperkényelmes sportüléseket teszik, sok a tárolórekesz, van USB-csatlakozó, és a középkonzol háromdimenziós gombrengetege is jól mutat. Ehhez is lehet kapni a változtatható keménységű lengéscsillapítást, a sportfokozatban a műszerfal világítása is pirosra vált, és a gázreakció a kormányzással együtt élénkül. Elöl jó a helykínálat, hátul inkább csak átlagos, de zavaróbb, hogy a hátsó ülőlap túl alacsonyan húzódik, és az ablakok is erősen dőlnek befelé. Új extrák is kaphatóak lesznek, például a táblafelismerő rendszer, az intelligens kanyarfényszóró és a hátsó lökhárítóból kihúzható biciklitartó.

 


Helyszíni videónk az új Opel Astráról


Szétvágva láthattam az új motort, a 140 lóerős, 1,4-es benzines turbót, amit kifejezetten az Astra számára fejlesztettek. Nyomatéka 200 Nm már 1850-es fordulatszámtól, a végsebessége az Astrának ezzel 205 km/óra, gyorsulása 9,7 másodperc, az átlagfogyasztás pedig állítólag csak 5,9 liter. A kis hengerűrtartalomból fakadóan a regisztrációs adója sem lesz nagy, ezért az ára is kellemesnek ígérkezik.

FotA3: HajdAo D. AndrA!s [origo]

Szélesebb és hosszabb az előző Astránál


Újdonság még a hátsó, Watt-lengőkaros torziós rudas futómű, ami olcsóbb és kompaktabb a multilinknél, és állítólag majdnem ugyanolyan jó, mert kanyarban a karosszéria dőlésétől függetlenül állandó értéken tartja a kerékdőlést.

FotA3: LencsA©s Csaba [origo]

Útban Frankfurt felé még elcsíptünk egy alig álcázott tesztpéldányt

Kaszás Zoltánba, a magyar pr-vezetőbe a standon futottam bele, és ha már találkoztunk, elmondta, hogy az első tesztautók karácsony körül érkeznek, a bevezető kampány pedig januárban indul.