Még a teljesen laikusok számára is világos, hogy az a jó reklám, amelyikre felfigyelnek. Talán az egyik legütősebb munkát sikerült megörökítenünk egy 206-os Peugeot-n.



Ha gépkocsin kell hirdetni valamit, a legkézenfekvőbb megoldás a cég nevét, logóját, esetleg szlogenjét felragasztani. Ha ez nem elég feltűnő, be lehet festeni a járművet: a távfelügyelettel foglalkozó vállalkozás rendőrségi fényezést imitáló autóival szinte mindenki találkozott már. Vannak vállalatok - üdítőgyártó, pénzügyi közvetítő -, amelyek a rendszámra esküsznek, továbbá láthatunk az utakon olyan kocsikat is, amelyeket reklámcélból átalakítottak: gondoljunk csak a kétülésessé épített, energiaitalos dobozt cipelő Minikre.

Ezek mellett gyermeteg próbálkozásnak tűnik betűmatricákkal teleaggatni az autót, pedig - mint az ábra is mutatja - ebből is ki lehet hozni profi reklámot. A készítőknek nyilvánvalóan nem feleltek meg a boltokban kapható matricák, ezért inkább maguk vágták ki őket, ami jól látszik a betűk eltérő formáján. Embereink még a fűtőszál-sorvezetős hátsó szélvédőn is ellenálltak a csábításnak, hogy egy vonalban legyenek a betűk. Tekintsünk el az egybe- és különírás szabályaitól, és nézzük csak azt, hogy a masszázs szót háromféleképpen sikerült leírni (plusz az url). A "jelentkezeni" kifejezés sem semmi, igaz a felesleges utolsó betűt már jótékonyan felgyűrte az ablaktörlő. A weblap címében lévő két S viszont más miatt gyűrött: valahogy ott termett az a fránya Peugeot-oroszlán.

Fotó: Póla Gergely [origo]


A derék masszőrök bizonyára Klapka György nyomdokaiba akarnak lépni (hacsak nem maga Klapka áll a hirdetés mögött). Amikor valaki a kultikussá vált Vámház körutas reklámot firtatta, a vállalkozó azt mondta: "Azt hiszi, nem lett volna pénzem, hogy csináltassak egy normális feliratot? Csak azt másnapra elfelejtették volna!"