Egy meglehetősen furcsa formájú, de annál praktikusabb robogót mutatott be a Párizsi Autószalonon a Peugeot. A HYmotion3 compressor nevű szerkezet hibrid hajtást kapott, ráadásul tetejével pont a robogók egyik legnagyobb hátrányát küszöböli ki: nem lehet rajta megázni.
Néhány éve a BMW árult hasonló formájú robogót , igaz, annak csak két kereke volt, azonban a három kerék sem számít forradalminak a motorok között, ugyanis az olasz Piaggio-csoport számos háromkerekű járgányt kínál. Amivel a Peugeot robogója többet tud a fent említett konkurenseknél, az a fejlett hibridhajtása, amellyel takarékosabban és nem utolsósorban jóval kevesebb károsanyag-kibocsátással tud közlekedni a zsúfolt nagyvárosokban.
A robogó HYmotion nevű technikája - amely a Párizsi Autószalon más Peugeot-járműveiben is szerepel - ugyanazt a kompresszoros benzinmotort tartalmazza, amely a Peugeot Satellis robogót is hajtja. Teljesítménye 20 lóerő és a hátsó kerékre hat, míg az egyenként 3 kilowattos villanymotorokat az elsőkben helyezték el, így összesen mintegy 29 lóerő áll rendelkezésre. Ez nagyjából egy 400 köbcentis robogó teljesítményének felel, ugyanakkor a Peugeot járműve mindössze 2 literrel beéri 100 kilométerenként.
Az első kerekekbe épített elektromos motorok egy lítiumion akkumulátorból nyerik az energiát. Az első és a hátsó hajtómű között nincs mechanikus összeköttetés, mindent elektronika felügyel és szabályoz. A HYmotion3 compressor háromféleképpen üzemelhet: elektromos módban elinduláskor, 10 km/óráig terjedő kis, állandó sebességnél és lassításkor használható, kizárólag benzines módban, nyílt úton, állandó sebességnél működik, amikor optimális hatékonysággal dolgozik a motor, illetve létezik egy hibrid üzemmód is, amikor együtt dolgozik a villany- és benzinmotor, erre erős gyorsításkor, illetve síkos úton lehet szükség az összkerékhajtás miatt.
Az egyelőre csak tanulmányként bemutatott robogó formája meglehetősen futurisztikus lett, így ha lesz belőle szériaváltozat, azon vélhetően nem diódák világítanak majd, továbbá nyilván hagyományos visszapillantókat használnak a prototípuson használt kamerák és képernyők helyett. Szintén nem elhanyagolható szempont, hogy a háromkerekű járgány Franciaországban B kategóriájú jogosítvánnyal vezethető, amiből vélhetően nem lesz semmi, ha nálunk is megjelenik a Peugeot robogójának szériaváltozata.
Utolsó kommentek