A BMW néhány évvel ezelőtt átfogó modellfrissítésbe kezdett, amelynek eredményeként teljesen új motorok is születtek a müncheni gyár rajzasztalán. Az egyik legújabb modell az S1000RR, amely nem csupán az utcai szupersport szegmenst gazdagítja, hanem hamarosan a versenypályákon is debütál.



Forrás: [origo]leftBMW-tesztkaravánhttp://www.origo.hu/motor/20070410bmwtesztkaravan.htmlÚj rekord a BMW-nélhttp://www.origo.hu/motor/20070125ujrekord.htmlMotorral az esztékába - BMW K 1200 GThttp://www.origo.hu/motor/teszt/20061002motorral.htmlBMW-t háromszáz dollárérthttp://www.origo.hu/motor/20060810haromszaz.htmlBMW-újdonságok Olaszországbólhttp://www.origo.hu/motor/20051124bmwujdonsagok.html[origo] hírgarázshttp://origo.hu/auto/hirgarazs/index.htmlMeghívó akció! Akár 20 kredit ingyen! - A G-portál most többet ad!http://cthandler.adverticum.net/?cturl=http%3A%2F%2Ffooldal.gportal.hu%2F%3Fmultidoboz

Már prototípusként, azaz a sorozatgyártást megelőző állapotában létezik a BMW legújabb kétkerekűje, az április 17-én bejelentett S1000RR. Körülbelül - a négy nagy japán márkához képest - húszéves lemaradást kell ledolgoznia a BMW-nek a sportmotorok terén - így vélekedik az új modell apropójáról Hendrik von Kuenheim, a németországi BMW Motorrad vezérigazgatója.

A BMW nagy feladatra vállalkozik, hiszen a Honda, a Suzuki, a Kawasaki és a Yamaha osztozik a szegmens piacának 85 százalékán. Éppen ezért jelent fontos mérföldkövet a márka kínálatában a teljesen új modell, amellyel nem mellesleg a motorsport világának újabb kategóriájához csatlakozik a gyár.

Az új soros, négyhengeres szupersport motor 2009-ben áll először rajtvonalhoz a Superbike világbajnoki sorozatban, amelyet világszerte 13 ország lát vendégül. Azonban nem az S1000RR lesz a BMW első olyan modellje, amely kupasorozatban szerepel, hiszen körülbelül két éve váltotta le az 1999-ben útjára indított, és R1100S típusokat futtató Boxer Kupát a K1200R speciális példányainak indított Power Kupa.

Forrás: [origo]

A BMW műszaki adatokat egyelőre nem közölt az S1000RR-ről, csak annyit árult el, hogy a berlini üzemben fogják összeszerelni, és 2009-ben lesz a hivatalos bemutató. A fotók alapján viszont látszik, hogy a gyár a hagyományos sportmotor vonalat követi, vagyis lánc szekunder hajtást, radiális fékeket, valamint központi rugóstagot terveztek a géphez, az első futóművet pedig az Öhlins szállítja a BMW-nek. Kinézet terén nem alkotott teljesen újat a gyár, hiszen a modell egyelőre úgy fest, mintha a jelenleg futó japán modellekből válogatták volna össze elemeit.

2008-ban sem maradnak azonban újdonság nélkül a márka hívei, hiszen már megérkezett a felújított R1200GS és a GS Adventure, és nemrégiben mutatkozott be a kéthengeres F650GS és F800GS. Ezeken kívül pedig még 2008-ban érkezik a HP2 enduró sport változata, valamint az év második felében várható a G450X sport enduró.