Kezdő pályamotorosoknak lehet nagy segítség a rutinszerzésben az a kezdeményezés, amelynek keretei között külön csoportban, profi segítséggel, teljesen biztonságos körülmények között lehet több világszínvonalú versenypályán is motorozni.



Forrás: Full-GasleftMotoros suli az [origo]-nhttp://www.origo.hu/motor/20060224motoros.htmlMotoros légy, ne bogár!http://www.origo.hu/motor/20080406-ne-legy-bogar-motoros-balesetmegelozesi-nap.htmlIdén is elindul a GSX-R Kupahttp://www.origo.hu/motor/20080307-iden-is-elindul-a-gsxr-kupa.html

A gyorsasági motorsport hazánkban is egyre népszérűsödik, és az eladott sportmotorok száma is évről évre nő. A versenygép paraméterekkel rendelkező motorkerékpárok teljesítményhatárait, és kanyarodási képességeit természetesen a közutakon nem lehet kihasználni, így különösen hasznos a GSX-R Klub kezdeményezése, amelynek lényege, hogy a pályanapjain elindít egy abszolút kezdő motorosoknak, illetve pályán még nem járt motorosoknak egy kilenc alkalomból álló "tanfolyamot". Minden egyes pályanapon elméleti és gyakorlati oktatáson vehetnek részt a jelentkezők. Az elméleti oktatás eligazít mindenben, amit a pályára lépés előtt, alatt és után tenni kell. A gyakorlati képzés oktatók segítségével felvezetett és levezényelt pályamotorozás. A résztvevők tehát teljesen biztonságos körülmények között, közel azonos tempójú motorosokkal külön csoportban, professzionális segítséggel ismerkedhetnek meg a pályamotorozás szépségeivel.

A jelentkezők tudásszomját a magyar motorsport sokat bizonyított alakjai, Szabó János (Bregyó), Adorján Tamás, Kispataki Viktor és Németh Balázs fogják csillapítani. A tanfolyamon való részvételnek a pályanapok részvételi díjain (15 ezer forint) felül semmilyen extra költsége nincs, az viszont feltétel, hogy be kell lépni a GSX-R Klubba (100 forint) és be kell fizetni az egyszeri regisztrációs díjat (6 ezer forint). Természetesen nem kizáró ok, ha valakinek más típusú motorja van, az egyedüli kikötés, hogy a paripa megfelelő műszaki állapotban legyen, de a megfelelő védőruházat is kötelező.

Az elméleti anyag fejezetei:
1. Általános alapfogalmak
2. Pályamotorozás sportszabályai
3. Pályára lépés előtt
4. Gép felkészítés, gépkarbantartás
5. Hogy lehetnék még gyorsabb
6. Étrend, életmód
7. Futómű - gumi - a gép viselkedésének elemzése
8. Szükséges eszközök a biztonságos pályamotorozáshoz, a versenyzéshez
9. Felkészülés az amatőr versenyekre

Oktatók:

Szabó János (Bregyó)

Adorján Tamás
Pályafutását utcai motorosként kezdte, majd 2002-ben egy nyíltnap alkalmával fertőződött meg a pályalázzal. "Betegsége" azóta is tart. Alapító tagja a csapatnak, számos amatőr bajnokságban bizonyította rátermettségét, napjainkra a legeredményesebb magyar amatőr versenyző. 2007-től az Alpok-Adria bajnokság Stock 1000-es kategóriájában próbál szerencsét.

Kispataki Viktor
2005 óta oszlopos tagja a Full-Gas Racing Teamnek, számos bajnoki cím birtokosa. A 2007-es szezonban a Supertock1000 FIM CUP csapat tagjaként próbált szerencsét a világsorozatban. 2008-ban az Endurance világbajnokság egyes futamain és regionális bajnokságokban vesz részt.

Németh Balázs
Kitűnő eredményeinek köszönhetően 2007-ben a Superstock 1000 Világkupán induló csapat egyik pilótája. Hihetetlen eredményekkel debütált minden kipróbált kategóriában, az 50 ccm special géposztálytól a supermoto openen át a Superstock 1000-ig.

Pályanapok időpontjai és helyszínei:

  • 2008. április 28. - hétfő - hungaroring
  • 2008. május 24. - szombat - Hungaroring
  • 2008. május 25. - vasárnap - Hungaroring
  • 2008. június 17. - kedd - Pannonia Ring
  • 2008. június 18. - szerda - Pannonia Ring
  • 2008. július 15. - kedd - Rijeka
  • 2008. július 16. - szerda - Rijeka
  • 2008. augusztus 26. - kedd - Pannonia Ring
  • 2008. október 18. - szombat - Hungaroring

Részvételi díjak:

Az egész szezon díja (9 nap): 81 000 Ft
Háromnapos bérlet: 36 000 Ft
Hatnapos bérlet: 60 000 Ft
Napijegy: 15 000 Ft
Klubtagsági díj: 100 Ft
Regisztrációs díj: 6 000 Ft