Az idén piacra dobott Kawasaki Versys új színfolt az egyre népszerűbb túraendurók között, amelyek kényelmes társak egy hosszú túra során, de bátran befoghatóak a mindennapos ingázásokra is. Az általunk is kipróbált Versys soros kéthengeres blokkjával és formabontó külsejével próbál kilógni a sorból.
Szokatlan megoldások garmadája: kipufogó a motor alatt, cakkos féktárcsák és aszimmetrikus hátsó lengővilla
A Kawasaki Versys korunk motorépítési irányvonalának tipikus lenyomata; ha autós párhuzamot kéne vonni, akkor leginkább egy szabadidőautóhoz, közkeletűbb nevén SUV-hoz lehetne hasonlítani. Enduróra hajaz, ám terepre nem sokkal alkalmasabb, mint egy közönséges motor, ami azért nem baj, mert a leendő tulajdonosok terepre nyilvánvalóan csak akkor mennek majd vele, amikor nagyon rájuk jön a szükség, és hirtelen felbukkan egy félreeső kis földút... De hagyjuk a skatulyázgatást, nézzük inkább a dolog gyakorlati oldalát: a Versys hosszú első villája sárdagasztás helyett kacagva elboldogul Magyarország gyalázatos minőségű úthálózatával, a magas építési módnak köszönhetően remekül átláthatjuk a forgalmat a belvárosi dzsungelben, az üléspozíció meg olyan kényelmes, hogy egy fenékkel nyugodtan kimotorozhatunk egy tank benzint. Ez egyébként nem is olyan könnyű feladat, ugyanis a 649 köbcentis, kéthengeres blokk mindössze 4-4,5 liter benzint égetett el 100 kilométerenként a 19 literes tankból.
A viszonylag magas (közel 85 centis) ülésmagasság azt sejteti, elsősorban a langaléta pilótákra gondoltak a tervezésnél, a motorra pattanva azonban rögtön kiderül, hogy a magasra szerelt lábtartók miatt mégsem lehet rajta "terpeszkedni". 187 centis magasságommal több szempontból is kicsit sutának találtam az üléshelyzetet. Az enyhén lejtő ülőlap miatt folyton a tankra csúsztam, ellentartani a combjaimmal meg szinte alig lehet, ugyanis - akárcsak az ER-6-n-nek - a Versysnek darázsdereka van. A méretes konzollal kiemelt kormányt ugyancsak túlzásnak találtam, kicsit olyan érzésem volt a teszt elején, mintha egy kerti kisgépen ülnék. A kéthengeres blokk kissé nyers járáskultúrája csak rájátszott erre az érzésre, amelytől csak akkor sikerült megszabadulnom, amikor rá-rápillantottam a kilométerórára, elvégre ennyivel nem megy egy motoros kapa.
Apró figyelmesség: a plexi magassága állítható
Elveszett lóerők nyomában A Versysnél a fő cél a minél könnyebb motorozhatóság volt, ezért az ER-6n kéthengeres blokkját némileg át kellett tervezni: a módosított vezérműtengelyeknek, szelepeknek és elektronikának köszönhetően elveszett ugyan 8 lóerő, de cserébe nyomatékosabb lett a motor és egyenletesebben érkezik a teljesítmény. |
Utolsó kommentek