A 250 és 400 köbcentis Piaggio MP3 után egy újabb háromkerekű robót dob piacra a Gilera és Vespa márkákat is birtokló olasz robogóóriás. A Gilera Fuoco 500 azok számára készült, akik öltöny helyett farmerban pattannak a nyeregbe, és nem ijednek meg attól, ha elfogy alóluk az aszfalt.
A háromkerekű Fuoco műszakilag gyakorlatilag azonos a korábban már általunk is kipróbált MP3-mal, az újdonságot az átszabott külső és a motor testében lapuló 493 köbcentis erőforrás jelenti. Ez utóbbival az olaszok gyakorlatilag ki is küszöbölték az általunk is nyúzott 250-es MP3-as egyetlen hibáját, történetesen azt, hogy lomha szegényke. A közel 240 kilós Fuocót már 40 lóerő repíti előre - szemben a negyedliteres MP3 22 pacijával - ami több mint biztató adat egy robogó esetében. Az erőforrásról annyit érdemes tudni, hogy egy henger dolgozik benne, amit korszerű befecskendező etet négy szelepen keresztül, míg az üzemi hőmérséklet megtartásáról vízhűtés gondoskodik.
A Fuoco külseje meglehetősen formabontóra sikeredett, a fejidomból például nem kevesebb, mint öt lámpa meredezik előre, plusz a két index. A kevéske burkolatnak köszönhetően sokkal több látszik a bonyolult első futóműből, mint az MP3 esetében, így a technokraták kedvükre nézegethetik a szemérmetlenül kivillanó csöveket és felfüggesztéseket. A Gilera háromkerekűjének hátulja ugyancsak minimalista hatást kelt a két kerek lámpával és a bukócsövekkel, bár azért a praktikumra is odafigyeltek az olaszok: az ülés alatt méretes tároló várja a kacatokat és a bukósisakokat. A motor masszív felépítésének, a recés gumiknak és a rengeteg bukócsőnek köszönhetően a Fuoco elvileg könnyebb terepen, földúton is megállja a helyét - ezt erőlteti a modellt népszerűsítő filmecske is -, ám valójában a városi dzsungel a motor igazi eleme, ahol jól ki lehet használni a motor elejét és a plusz egy keréknek köszönhető stabilitást. A Fuoco forgalmazása már el is kezdődött Magyarországon, a listaár 2,1 milliótól indul.
Utolsó kommentek