Április elején lezajlott az első Motoros Akadémia kurzusa, amely a Hungaroring Motorsport Iskola és egy motorokat is finanszírozó cég közös akciójaként jött létre.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/auto/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0704/20070410motor3.jpg',50,50)Nagyobb képMotoros suli az [origo]-nhttp://www.origo.hu/motor/20060224motoros.html

Április 4-én csütörtökön végre valósággá vált az Erste Leasing Motoros Akadémia. Hosszas szervezkedés, pályaegyeztetés és papírmunkák után, lezajlott az első kurzus. A szervezők már reggel 6 órától a tanpálya kijelölésén, és az időterv egyeztetésén fáradoztak, annak érdekében, hogy minden zökkenőmentesen folyjon. Az első "tanuló", 7 óra 45 perckor érkezett meg, saját 1000 köbcentis motorján. Leszállt a nagy vasról, és mindenkit határozottan üdvözölt, majd letekintett a bójákkal kijelölt gyakorlópályára.
"Tényleg ezen a gyermeteg pályán kell gyakorolnom, nekem a nagy motorosnak?" - tükrözte gondolatait a határtalan önbizalmat sugárzó tekintet.

A még hiányzó 29 tanuló a 8 órai kezdésre összegyűlt, a vagányabbja motorral, a kicsit fázósabbak autóval. Szabó Attila Hungaroring Motorsport Iskola vezető oktatója, így kommentálta a beérkező motorosok első megnyilvánulásait:
- Számomra egyáltalán nem meglepő az első reakció hiszen, a motorosok nagy többsége nincs tisztában azzal, hogy milyen hiányosságaik vannak. A mai világban majdnem mindenki hozzájuthat ezekhez a bitang erős motorokhoz. A probléma, hogy a motortulajdonos nem törekszik arra, hogy 100 százalékosan kiismerje a gépet. Nem elég a gázt húzni meg is kell állni vele. Nézd meg, amint kijövünk a tanteremből és lemegyünk a kijelölt tanpályára, és elkezdjük az első gyakorlatot, a hátsó fék használatát, megváltoznak a vonásaik, és megérzik a hiányosságaikat.