Az olasz motorgyár szokás szerint egy síparadicsomban mutatta be új MotoGP-csapatát és versenymotorjait. A már törzstagnak számító Loris Capirossi mellé a fiatal ausztrál, Casey Stoner csatlakozott a 2007-es szezonra.



leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0701/20070118ducati7.jpg',50,50)Nagyobb képGyári képek a Ducati új szupersportmotorjárólhttp://www.origo.hu/motor/ujdonsag/20061109gyari.htmlÚj túramotorok a Ducatitólhttp://www.origo.hu/motor/ujdonsag/20060914ujturamotorok.html

A Ducati Marlboro Team némileg más felállásban vág neki az idei gyorsaságimotoros-világbajnokságnak, ugyanis a tavaly meglehetősen hektikus teljesítményt nyújtó Sete Gibernau helyére az ausztrál érkezik, akinek - a tavalyi hondázás után - ez lesz a második szezonja a királykategóriában. A csapat első számú pilótája továbbra is az olasz , akiről a bemutatón Federico Minoli, a Ducati elnöke azt mondta: "Loris már szinte a motor részévé vált mostanára, annyit segített a fejlesztésében az elmúlt évek alatt, egyértelműen ő a csapat tartópillére, de nem csupán a versenyzésben vesszük hasznát, hiszen a Ducait márkaképét is erősíti."

Minoli egyebek mellett elégedetten nyilatkozott az új sportmotorjuk, az 1098-as eladásairól is, amely "megfelelő hátteret biztosít nekik, hogy elegendő pénzt költhessenek el a versenysportban". A csapat és a motorok bemutatóját egyébként az eddigi hagyományoknak megfelelően a Madonna di Campiglio nevű olasz síparadicsomban tartották, ahol a Ferrari és a Fiat is előszeretettel mutogatja autóit és versenyzőit.

A festői környezet szép hátteret nyújtott az új nevű paripának, amely mind külsejében, mind technikailag teljesen megújult. Az idei fényezés fantázianeve Red Chrome Racing, amely a gyakorlatban az új vörös árnyalatot és ezüstszínű betéteket fedi. A lényeg szokás szerint az idomok alatt lapul, ugyanis a MotoGP új szabályainak megfelelően a motor lökettérfogatát 800 köbcentisre csökkentették a korábbi 990-ről. A kisebb erőforrásnak köszönhetően az egész motort kompaktabbra szabták az olasz mérnökök, új a váz és fontos változtatás még, hogy a hátsó segédváz közvetlenül a blokkra épül, nem a fővázra, ami a motor súlyelosztásán hivatott javítani. A csapat közleménye szerint fontos szempont volt még a fejlesztés során, hogy súlyt takarítsanak meg, így minden egyes csavart nagyítóval vizsgáltak meg, hogy honnan lehet még egy-két felesleges grammot lereszelni.

A kétnapos bemutató és egy kiadós síelés után a Ducati csapata péntek reggel hagyja el Madonna di Campigliót, hogy Malajziáig meg sem állva elkezdjék az idei első tesztelésüket a sepangi pályán január 22. és 24. között.

Capirossi még egy évig a Ducatinálhttp://www.origo.hu/motor/20060829capirossi.htmlMotoGP: már 20 új motort épített a Ducatihttp://www.origo.hu/motor/20060828motogp.htmlMotoGP: Veszélyben Gibernau jövője a Ducatinálhttp://www.origo.hu/motor/20060728motogp.htmlMotoGP: már tesztelik a Ducati 2007-es motorjáthttp://www.origo.hu/motor/20060504motogp.htmlLerántották a leplet a Ducati legújabb versenymotorjárólhttp://www.origo.hu/motor/20060120lerantottak.html