A méregzöld márka fejlesztői nem kevés túlórapénzt számolhattak el az utóbbi időben, ugyanis nem csupán egy sereg 2007-es modellel rukkoltak elő, de már két 2008-as motort is megvillantottak a kölni Intermoton.
Az egyik legizgalmasabb darabnak az új ZX-6R szupersportmotor ígérkezik, amely a gyár ígéretei szerint méreteivel és kezelhetőségével a 250 köbcentis, kétütemű sportgépeket idézi. Ennek tudatában nem is meglepő, hogy az új modellnek szinte nincs olyan alkatrésze, amelyből ne faragtak volna egy kicsit a mérnökök. A teljesen új aluvázban egy széltében és hosszában 4-4 centivel kisebb négyhengeres motor dolgozik, amely sokkal kompaktabb kialakítást tett lehetővé. A csökkentés a lökettérfogatot is érintette, ugyanis a korábbi 636 helyett a Kawasaki visszatért a 600-as kategória korlátai közé, ám az így elvesző erőt egy sereg technikai újítással pótolta.
Ami a külcsínyt illeti, a kis hatszázas gép megkapta a ZX-10R fizimiskáját, amelynek leglátványosabb része a kikerekedett fényszóró. Érdekes, hogy amíg a konkurens hatszázas motorokon (GSX-R, CBR RR) egyre kevesebb az idom, addig a ZX-6R továbbra is szépen be van csomagolva, a hasidom például majdnem a hátsó lengővilla közepéig nyúlik. A szemrevaló kis sportmotor használati értékét csúszókuplung, minden paraméterében állítható igényes futómű és fokozatkijelző növeli.
Egy teljesen más kategóriában próbál utat törni magának a vadonatúj Versys, amely elsősorban a Suzuki DL650 diadalmenetét hivatott megállítani. A motor műszaki tartalma megegyezik az ER6 modellcsaládéval, a különbséget a még kényelmesebb üléspozíció, 17 colos kerekek és a hosszú rugóutak jelentik. Az összképet az aszimmetrikus hátsó lengőkar, a cakkos féktárcsa, a ledes hátsó lámpa és az igényes első villa teszi teljessé, amely minden paraméterében állítható. Az ABS-szel is rendelhető Versys szárazon mindössze 181 kilót nyom, így valószínűleg nem kell majd vele birkózni a kanyarokban.
Európában VN900 Custom, Amerikában Vulcan 900 Custom néven kerül forgalomba 2007-ben a Kawasaki középkategóriás choppere, amely jó példa arra, hogy egy tömeggyártásban készülő motor is megközelítheti az épített járgányok igényességét és szépségét. A VN900-as leglátványosabb eleme a gyönyörű, kilencküllős első felnije és a csepp alakú tankja, amelyen egy szépen krómozott műszerfal trónol. Ugyancsak látványos stíluselem a teli hátsókerék, a merevnek tűnő váz és a két méretes kipufogócső, amelyek végeit úgy csapták le, mint egy-egy rúd szalámiét. A 903 köbcentis kéthengeres blokk 50 lóereje szíjhajtáson keresztül jut el a hátsó kerékig, ami sokkal megbízhatóbb és igénytelenebb a láncos megoldásnál. A 250 kilós paripa tankjába 20 liter üzemanyagot lehet betölteni, így vélhetően nem a tankolások miatt kell majd kényszermegállásokat tartani.
A 2003-ban bemutatott Z1000-es rengeteg rajongót toborzott a Kawa táborába, amit vélhetően a most bemutatott második generációs modell is megismétel. Az új ezres csupasz gép motorja - a korábbi pletykákkal ellentétben - maradt a régi, ám az új kipufogórendszernek, befecskendezésnek köszönhetően sokkal nyomatékosabb lett a fordulatszám alsó és középső tartományában, ráadásul még a környezetet is kevésbé szennyezi. A Z1000 új vázat, idomokat, futóművet és fékeket is kapott, de nem maradt ki a szórásból a műszerfal sem, amelyen végre lecserélték a folyadékkristályos fordulatszámmérőt egy sokkal könnyebben leolvasható analóg darabra.
És akkor jöjjenek a 2008-as újdonságként beharangozott paripák:
A Kawasaki bemutatóján tiszteletteljes csönd támadt, amikor előgördült az 1400GTR nevű túramotor, amely méreteinél, műszaki tartalmánál és teljesítményénél fogva egy autóval vetekszik. Az 1352 köbcentis, négyhengeres erőforrás egyenesen a ZZR1400-asból érkezik, így vélhetően elég lesz majd a teljesítmény az óriási járgány és a rajta feszítő csomagok és utasok mozgatásához. A motor felszereltségi listája irigylésreméltóan hosszú: ABS, kesztyűtartó, elektromosan állítható szélvédő, kulcsnélküli indítási rendszer, kardánhajtás, és guminyomás ellenőrző szenzor jár - egyebek mellett - a cirkálóhoz amely 2007 őszétől már nálunk is rendelhető lesz.
Szintén 2008-as újdonságnak lett bemutatva az új KLX450R nevű sárdagasztó szöcske, amely a két évvel ezelőtt bemutatott KX450F továbbfejlesztett változata. A versenypályákon fejlesztett, edzett - és elsősorban versenycélokra szánt - egyhengeres motor nagyon igényes Kayaba futóművet kapott, praktikumát - már ha lehet ilyenről beszélni egy versenymotor esetében - önindító, digitális műszerfal és ledes hátsó lámpa növeli. Pontos teljesítményadatokat sajnos még nem árultak el a Kawasaki mérnökei, így ezzel meg kell várni a jövő év második felét, amikor a forgalmazás is beindul.
Utolsó kommentek