Aki kedveli a motoros akrobatákat, streetfightereket, annak nem cseng ismeretlenül Borsay Szabolcs neve, aki immár tíz éve koptatja a gumikat különböző bemutatókon. Szabi idén egy Suzuki GSR600-asra váltott, amely nem éppen gyakori választás streetfightekedni, mégis remekül megállja a helyét.
Az idei szezon nagy részét mi is egy GSR600-as nyergében húztuk le, ezért szinte adta magát, hogy meglátogassuk egy márkatársat, aki történetesen nem túrázásra, kanyarvadászatra és városban való rohangálásra, hanem streetfighter bemutatókon használja a Suzuki 2006-ban piacra dobott csupasz gépét.
Szabi elmondása szerint a GSR remek alapnak bizonyult, ezért csak egy-két apróbb dolgot alakított át rajta. A gyári kormány helyét egy kékre eloxált alumínium LSL darab vette ám, amely jóval szélesebb, így kényelmesebben és precízebben lehet vele a kunsztokat végrehajtani, valamint könnyebb rajta csimpaszkodni, ha a motor orra a levegőben van. A gyári fékek maradtak, hatásfokukat viszont fém versenyfékcsövek javítják, így nem puhul fel a fékkar, nem vándorol a nyomáspont a nagy igénybevételt követelő első keréken való guruláskor.
A streetfighter műfaj velejárója, hogy a motor időnként az oldalán landol, ezért bukógombák és utángyártott kormányvégek gondoskodnak arról, hogy ne a drágább alkatrészek amortizálódjanak. Mivel a gyári fokozatok nagyon hosszúak, ezért az áttételek átvariálásával érte el Szabolcs, hogy a motor a legkisebb mozdulatra is egykerékre álljon, előre egy foggal kisebb, míg hátra nyolc foggal nagyobb fogaskerék került. A műszakilag kész motor egy kis üvegszálas hasidomot, valamint egy rozsdamentes csőből hegesztett "kipufogót" is kapott, hogy a látvány mellé megfelelő hanghatás is párosuljon.
Borsay Szabi saját bevallása szerint 14 évesen kezdett el motorozni, hogy azóta autós-motoros szerelőként, futárként, majd streetfighterként tengesse életét. Az első bemutatókra szánt motorját még 1996-ban építette, amely egy Suzuki GSX-R 1100 volt egy GS 1000 vázában. Azóta persze sok gumi és motor elfogyott Szabi kezei között, volt SV1000 és GSX-R 1000 is, hogy idén a fent bemutatott GSR600 vegye át a streetfighterkedés hálátlan szerepét.
Utolsó kommentek