Az ER-6n eladási statisztikái olyan jó kedvre derítették a Kawasaki menedzsmentjét, hogy elhatározták, még egy bőrt lehúznak a vasról. Az új modell neve Versys, hivatását tekintve pedig félúton van az endurók és a supermotók között.
Az ER-6n és annak burkolt változata után egy újabb radikális formatervű, ám viszonylag olcsó motorral támadja meg a Kawasaki a piacot a következő modellévtől. A kissé furcsának csengő Versys név a Versatile System rövidítéséből adódik, jelentése "sokoldalú rendszer", ami utalás a motor képességeire. Ha vetünk egy pillantást a Versys megemelt hasmagasságára, méretes fordított első villájára és endurós megjelenésére, rögtön látszik, hogy ez a paripa mind a városban, mind a hegyi szerpentineken képes helytállni, de vélhetően egy-egy hosszabb túra sem lehet rajta kínszenvedés a kényelmes ülés, magas kormány és fejidom miatt.
A Versys műszaki alapjait az ER-6n adja, ebből a motorból származik az erőforrás, a váz és a felnik. A soros kéthengeres blokk teljesítményét - a gyár sajtóközleménye szerint - még nyomatékosabbra hangolták, így vélhetően elveszett pár az eredeti 72 lóerőből, cserébe viszont még robbanékonyabb lett a paripa az alsóbb fordulatszámtartományban.
A motoron egyébként még egy sereg szemkápráztató műszaki csemege van, ilyen például a sirályszárny alakú hátsó lengővilla, a cakkos féktárcsák, vagy a vicces formájú fejidom és minimalista plexi, amelynek magassága állítható. A Versys fekete, ezüst és narancssárga színekben lesz rendelhető - várhatóan még az év vége előtt -, egyelőre ismeretlen áron, extraként többek között ABS is választható lesz majd.
Utolsó kommentek