Napsütéses, kellemes idoben került sor a Holland Nagydíj megrendezésére, a körülbelül négy kilométeresre rövidített asseni pályán.



Délelőtt még az 5. volt TalmaleftHolland Nagydíj: Talmácsi a 11. helyről rajtolhat/motor/20060623holland.htmlTalmácsi hetedik, Rossi bukott Assenben/motor/20060622talmacsi.htmlVideó a világ legveszélyesebb motorversenyéről/motor/20060621video.htmlMotorsuli: a progresszív fékezés és egyéb finomságok/motor/20060620motoros.html

Magyar szempontból nem sikerült túl jól az időmérő edzés, hiszen Talmácsi Gábor a tizenegyedik Tóth Imre a huszonkilencedik helyről vághatott neki a versenynek. Bizakodásra adhatott okot, hogy Talmácsi a délelőtti bemelegítésen az ötödik leggyorsabb tudott lenni. A rajt nem indult zökkenőmentesen, mert Lukas Pesek Derbije leállt a felvezető kör előtt, így ő kénytelen volt a boxból a mezőny után eredni.

Az első helyről induló Mika Kallio remekül kapta el a rajtot, és megőrizte vezető pozícióját. Mögötte nagy csata indult a megfelelő helyekért. Talmácsi Gábor is jól indult, hiszen a tizenegyedik helyről a hatodikra jött fel, az első kört azonban már a nyolcadik helyen fejezte be.

Az Apriliák egymás után futották a gyors köröket és felváltva vezették a mezőnyt. A legnagyobb küzdelem azonban Kallio, Bautista, Gadea és Pasini között kezdett lassan kialakulni. Az ötödik körben Talmácsi a tizenegyedik helyig esett vissza, míg Tóth Imre csak a harminckilencedik helyen tudott motorozni. A hondások közül Di Meglio felküzdötte magát a hatodik helyre, Talmácsi pedig a hetedik kört már a nyolcadik helyen kezdte meg.

A kilencedik körre a Kallio, Bautista, Gadea alkotta hármas egy másodperccel húzott el a mezőnytől, amelynek középső részében Lukas Pesek verekedte magát egyre előrébb, és Talmácsi mögött a tizedik helyre érkezett meg.

A tizenegyedik körben Fabrizio Lai úgy döntött, nem küzd tovább a körök óta gyengülő motorral, a huszonhét esztendős olasz versenyző így kénytelen volt feladni a versenyt. Lukas Pesek hátrányából módszeresen faragva a tizenkettedik körben a hetedik helyen motorozott, Talmácsi pedig úgy döntött, hogy megpróbálja követni a cseh pilótát.

A verseny felére az élbolyban motorozó három versenyző már négy másodperces előnnyel bírt, Pesek pedig ekkorra már a második csoportból próbált kiugrani. Mögöttük Corsi, Faubel, Talmácsi, Lüthi, Pasini, Nieto és de Rosa küzdöttek egymással és a tizedmásodpercekkel. Tóth Imre sajnos ekkor éppen a harmincnegyedik helyre szorult.

Az élboly előnye lassan 5,3 másodpercre növekedett, és talán a mögöttük motorozó csapat - közöttük a nyolcadik és tizedik hely körül küzdő Talmácsi - számára nyilvánvalóvá vált, hogy ezt a hátrányt csak csökkenteni lehet, ledolgozni viszont már nem. A tizennyolcadik körben Corsi szökött meg a második bolyból, és Pesekkel együtt motorozva próbált jobb pozíciót szerezni.

Három körrel a verseny leintése előtt Bautista, Kallio és Gadea mindössze három tizedmásodperc különbséggel motorozott egymástól, és megkezdődött közöttük a küzdelem. Gadea állt az élre, és az utolsó előtti körben űgy tűnt, hogy a két Aprilia a harmadik helyre tudja szorítani a KTM-et. Talmácsi eközben a tizedik helyre szorult vissza, egyre gyengépp köridőket teljesítve.

Az élen Gadea megpróbált elhúzni két körrel a vége előtt, de ezt csak a pálya elején tudta tartani, mert az utolsó kanyarokban Kallio és Bautista is beérte, így az utolsó kanyarba szorosan egymás mögött motorozva érkeztek meg.

Az utolsó körben, a pálya utolsó harmadában, aztán Kallio és Bautista egyszerre indítottak támadást és mindketten meg is előzték a spanyolt. Kallio azonban begyújtotta a rakétákat, és az utolsó kanyarkombináció elején az élre állt. A három versenyző annyira közel motorozott egymáshoz, hogy Bautista lesodródott a pályáról, és a spanyol versenyző lendületvesztését kihasználva Gadea visszaállt a második helyre.

Mögöttük Lukas Peseket az utolsó körben megverte Corsi, Talmácsi pedig a tizenegyedik helyen ért célba, több mint tizenhárom másodperces hátránnyal. Tóth Imre az utolsó körben futotta leggyorsabb körét, és a huszonkilencedik helyen ért célba, éppen abban pozícióban, ahonnan rajtolt.

Végeredmény:

S:

Név:

Nat.:

Motor:

Idő:

1

Mika KALLIO

FIN

KTM

38'51.450

2

Sergio GADEA

SPA

APRILIA

38'51.572

3

Alvaro BAUTISTA

SPA

APRILIA

38'51.578

4

Simone CORSI

ITA

GILERA

38'58.243

5

Lukas PESEK

CZE

DERBI

38'58.278

6

Hector FAUBEL

SPA

APRILIA

39'02.097

7

Mattia PASINI

ITA

APRILIA

39'02.141

8

Thomas LUTHI

SWI

HONDA

39'02.385

9

Pablo NIETO

SPA

APRILIA

39'04.747

10

Raffaele DE ROSA

ITA

APRILIA

39'04.786

11

TALMÁCSI Gábor

HUN

HONDA

39'04.880

12

Joan OLIVE

SPA

APRILIA

39'12.274

13

Mike DI MEGLIO

FRA

HONDA

39'16.228

14

Sandro CORTESE

GER

HONDA

39'19.326

15

Nicolas TEROL

SPA

DERBI

39'20.222

16

Bradley SMITH

GBR

HONDA

39'28.912

17

Lorenzo ZANETTI

ITA

APRILIA

39'30.644

18

Manuel HERNANDEZ

SPA

APRILIA

39'37.964

19

Joey LITJENS

NED

HONDA

39'38.834

20

Michele CONTI

ITA

HONDA

39'39.361

21

Vincent BRAILLARD

SWI

APRILIA

39'39.824

22

Michael RANSEDER

AUT

KTM

39'40.330

23

Georg FROEHLICH

GER

HONDA

39'50.718

24

Lorenzo BARONI

ITA

HONDA

39'50.823

25

Esteve RABAT

SPA

HONDA

39'50.905

26

Simone GROTZKYJ

ITA

APRILIA

39'54.566

27

Roberto TAMBURINI

ITA

APRILIA

39'56.887

28

Hiroaki KUZUHARA

JPN

MALAGUTI

39'57.053

29

TÓTH Imre

HUN

APRILIA

40'07.721

30

Dino LOMBARDI

ITA

APRILIA

40'08.591

31

Stefan BRADL

GER

KTM

40'30.482

32

Robert MURESAN

ROU

APRILIA

39'17.662

33

Patrick vd WAARSENBUR

NED

HONDA

39'40.938



[origo] / motogphirek.hu