Napsütéses, kellemes idoben került sor a Holland Nagydíj megrendezésére, a körülbelül négy kilométeresre rövidített asseni pályán.
Magyar szempontból nem sikerült túl jól az időmérő edzés, hiszen Talmácsi Gábor a tizenegyedik Tóth Imre a huszonkilencedik helyről vághatott neki a versenynek. Bizakodásra adhatott okot, hogy Talmácsi a délelőtti bemelegítésen az ötödik leggyorsabb tudott lenni. A rajt nem indult zökkenőmentesen, mert Lukas Pesek Derbije leállt a felvezető kör előtt, így ő kénytelen volt a boxból a mezőny után eredni.
Az első helyről induló Mika Kallio remekül kapta el a rajtot, és megőrizte vezető pozícióját. Mögötte nagy csata indult a megfelelő helyekért. Talmácsi Gábor is jól indult, hiszen a tizenegyedik helyről a hatodikra jött fel, az első kört azonban már a nyolcadik helyen fejezte be.
Az Apriliák egymás után futották a gyors köröket és felváltva vezették a mezőnyt. A legnagyobb küzdelem azonban Kallio, Bautista, Gadea és Pasini között kezdett lassan kialakulni. Az ötödik körben Talmácsi a tizenegyedik helyig esett vissza, míg Tóth Imre csak a harminckilencedik helyen tudott motorozni. A hondások közül Di Meglio felküzdötte magát a hatodik helyre, Talmácsi pedig a hetedik kört már a nyolcadik helyen kezdte meg.
A kilencedik körre a Kallio, Bautista, Gadea alkotta hármas egy másodperccel húzott el a mezőnytől, amelynek középső részében Lukas Pesek verekedte magát egyre előrébb, és Talmácsi mögött a tizedik helyre érkezett meg.
A tizenegyedik körben Fabrizio Lai úgy döntött, nem küzd tovább a körök óta gyengülő motorral, a huszonhét esztendős olasz versenyző így kénytelen volt feladni a versenyt. Lukas Pesek hátrányából módszeresen faragva a tizenkettedik körben a hetedik helyen motorozott, Talmácsi pedig úgy döntött, hogy megpróbálja követni a cseh pilótát.
A verseny felére az élbolyban motorozó három versenyző már négy másodperces előnnyel bírt, Pesek pedig ekkorra már a második csoportból próbált kiugrani. Mögöttük Corsi, Faubel, Talmácsi, Lüthi, Pasini, Nieto és de Rosa küzdöttek egymással és a tizedmásodpercekkel. Tóth Imre sajnos ekkor éppen a harmincnegyedik helyre szorult.
Az élboly előnye lassan 5,3 másodpercre növekedett, és talán a mögöttük motorozó csapat - közöttük a nyolcadik és tizedik hely körül küzdő Talmácsi - számára nyilvánvalóvá vált, hogy ezt a hátrányt csak csökkenteni lehet, ledolgozni viszont már nem. A tizennyolcadik körben Corsi szökött meg a második bolyból, és Pesekkel együtt motorozva próbált jobb pozíciót szerezni.
Három körrel a verseny leintése előtt Bautista, Kallio és Gadea mindössze három tizedmásodperc különbséggel motorozott egymástól, és megkezdődött közöttük a küzdelem. Gadea állt az élre, és az utolsó előtti körben űgy tűnt, hogy a két Aprilia a harmadik helyre tudja szorítani a KTM-et. Talmácsi eközben a tizedik helyre szorult vissza, egyre gyengépp köridőket teljesítve.
Az élen Gadea megpróbált elhúzni két körrel a vége előtt, de ezt csak a pálya elején tudta tartani, mert az utolsó kanyarokban Kallio és Bautista is beérte, így az utolsó kanyarba szorosan egymás mögött motorozva érkeztek meg.
Az utolsó körben, a pálya utolsó harmadában, aztán Kallio és Bautista egyszerre indítottak támadást és mindketten meg is előzték a spanyolt. Kallio azonban begyújtotta a rakétákat, és az utolsó kanyarkombináció elején az élre állt. A három versenyző annyira közel motorozott egymáshoz, hogy Bautista lesodródott a pályáról, és a spanyol versenyző lendületvesztését kihasználva Gadea visszaállt a második helyre.
Mögöttük Lukas Peseket az utolsó körben megverte Corsi, Talmácsi pedig a tizenegyedik helyen ért célba, több mint tizenhárom másodperces hátránnyal. Tóth Imre az utolsó körben futotta leggyorsabb körét, és a huszonkilencedik helyen ért célba, éppen abban pozícióban, ahonnan rajtolt.
Végeredmény:
S: | Név: | Nat.: | Motor: | Idő: |
1 | Mika KALLIO | FIN | KTM | 38'51.450 |
2 | Sergio GADEA | SPA | APRILIA | 38'51.572 |
3 | Alvaro BAUTISTA | SPA | APRILIA | 38'51.578 |
4 | Simone CORSI | ITA | GILERA | 38'58.243 |
5 | Lukas PESEK | CZE | DERBI | 38'58.278 |
6 | Hector FAUBEL | SPA | APRILIA | 39'02.097 |
7 | Mattia PASINI | ITA | APRILIA | 39'02.141 |
8 | Thomas LUTHI | SWI | HONDA | 39'02.385 |
9 | Pablo NIETO | SPA | APRILIA | 39'04.747 |
10 | Raffaele DE ROSA | ITA | APRILIA | 39'04.786 |
11 | TALMÁCSI Gábor | HUN | HONDA | 39'04.880 |
12 | Joan OLIVE | SPA | APRILIA | 39'12.274 |
13 | Mike DI MEGLIO | FRA | HONDA | 39'16.228 |
14 | Sandro CORTESE | GER | HONDA | 39'19.326 |
15 | Nicolas TEROL | SPA | DERBI | 39'20.222 |
16 | Bradley SMITH | GBR | HONDA | 39'28.912 |
17 | Lorenzo ZANETTI | ITA | APRILIA | 39'30.644 |
18 | Manuel HERNANDEZ | SPA | APRILIA | 39'37.964 |
19 | Joey LITJENS | NED | HONDA | 39'38.834 |
20 | Michele CONTI | ITA | HONDA | 39'39.361 |
21 | Vincent BRAILLARD | SWI | APRILIA | 39'39.824 |
22 | Michael RANSEDER | AUT | KTM | 39'40.330 |
23 | Georg FROEHLICH | GER | HONDA | 39'50.718 |
24 | Lorenzo BARONI | ITA | HONDA | 39'50.823 |
25 | Esteve RABAT | SPA | HONDA | 39'50.905 |
26 | Simone GROTZKYJ | ITA | APRILIA | 39'54.566 |
27 | Roberto TAMBURINI | ITA | APRILIA | 39'56.887 |
28 | Hiroaki KUZUHARA | JPN | MALAGUTI | 39'57.053 |
29 | TÓTH Imre | HUN | APRILIA | 40'07.721 |
30 | Dino LOMBARDI | ITA | APRILIA | 40'08.591 |
31 | Stefan BRADL | GER | KTM | 40'30.482 |
32 | Robert MURESAN | ROU | APRILIA | 39'17.662 |
33 | Patrick vd WAARSENBUR | NED | HONDA | 39'40.938 |
[origo] / motogphirek.hu
Utolsó kommentek