Talmácsi Gábor - aki az elmúlt idényben bronzérmes volt a KTM színeiben -, Hondájával a hetedik helyről rajtolhat vasárnap a gyorsaságimotoros-világbajnokság jerezi nyitófutamán.



A 2006-os program/motor/20051027motogp.htmlTalmácsi Gábor fan clubhttp://forum.origo.hu/topik.jsp?id=27466

Talmácsi csaknem egy másodpercet javított pénteki eredményén, ezzel megőrizte pozícióját az élcsoportban. A 125 kcm-es kategória másik magyarja, Tóth Imre a 29. helyről vághat neki Apriliájával a viadalnak.

Az időmérő összesített eredménye, 125 kcm:
1. Mattia Pasini (olasz, Aprilia) 1:46.937 perc
2. Alvaro Bautista (spanyol, Aprilia) 1:47.043
3. Lukas Pesek (cseh, Derbi) 1:47.069
...7. Talmácsi Gábor (Honda) 1:47.908
...29. Tóth Imre (Aprilia) 1:49.448

250 kcm:
1. Jorge Lorenzo (spanyol, Aprilia) 1:43.270 perc
2. Takahasi Juki (japán, Honda) 1:43.684
3. Hector Barbera (spanyol, Aprilia) 1:43.870

MotoGP:
1. Loris Capirossi (olasz, Ducati) 1:39.064 perc
2. Sete Gibernau (spanyol, Ducati) 1:39.285
3. Nakano Sinja (japán, Kawasaki) 1:39.526
...9. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) 1:40.160

A 125 kcm-ben és a 250 kcm-ben a rajtsorrend két időmérő edzés alapján dőlt el, míg a MotoGp-ben csak egy kvalifikációs tréninget rendeztek.

A további menetrend, vasárnap:
125 kcm, futam - 11 ó (23 kör)
250 kcm, futam - 12:15 ó (26 kör)
MotoGP, futam - 14 ó (27 kör)

Talmáék

Talmácsi Gáborék a szabadedzésen több beállítást is kipróbáltak annak érdekében, hogy a második kvalifikáción javítani tudjon, így csak a 16. helyen végzett. Az időmérő a szokott időben, 13.15-kor vette kezdetét, és mindenki igyekezett, hogy jó eredményt érjen el, és minél előrébbről indulhasson az első futamon. A technika sokat fejlődött, és a korábbi körrekordot is sikerült több versenyzőnek is megdöntenie. Végül Pasini mögött Bautista, Pesek és Simon várhatja majd az első sorból a rajtot.

Sajnos Talma továbbra sem érzi túl jól magát, az időmérő edzés előtt infúziót kapott, hogy végigbírja a tréninget, és nagyon reméli, hogy vasárnapra jobban lesz. Örül, hogy a kvalifikációs végeredmény alapján ő a legjobb hondás, és összességében elégedett az eredményével. Az edzés utolsó 10 percében problémák adódtak a váltóelektronikával, aminek megjavításához már nem volt elég idejük a szerelőknek, emiatt Talmának muszáj volt a kanyaroknál játszani a kuplunggal, és el kellett venni a gázt is egy kicsit a váltások előtt, így sajnos minden alkalommal időt veszített, és a 7. rajtkockát szerezte meg, ami a rajtrács második sorát jelenti. Talma szombaton is végig a versenygumikkal ment, ami remélhetőleg előnyt fog jelenteni számára a futamon.

Tóthék

Amilyen pozitívan zárult Tóth Imi számára a pénteki nap, olyan negatívan kezdődött a szombati. A fiatal versenyző már előző este sem érezte jól magát, de reggelre szinte teljesen legyengült. A betegség már otthon is lappangott benne, de most szinte letaglózta a vírus Imit. A helyzet akkor sem javult, amikor doktor Costa csodavitaminjait és gyógyszerét beszedte. A délelőtti szabadedzésen mindkét motorját bejáratta, majd ismét a mobil klinika felé vette az irányt. A kvalifikációra már halálsápadtan érkezett, és szinte jártányi ereje sem volt, így nem csoda, hogy nem sikerült a pénteki idejéhez képest.

"A közérzetem mára teljesen leromlott. Tegnap sokkal jobban tudtam koncentrálni, ami látszott is az eredményemen. Ma nagyon nehezen ment. Olyan érzésem volt, mintha az összes végtagomra több kilós súlyokat raktak volna. Alig bírtam tartani a gépem. Sajnálom, hogy a betegségem miatt nem tudtam előrébb végezni, hiszen a tegnapikat alapul véve reális esélyem volt arra, hogy az első tizenötből induljak."

(origo/MTI)

Talmácsi a legjobb hondás Jerezben/motor/20060324talmacsi.html